Alla inlägg under oktober 2008

Av Kajsa - 31 oktober 2008 16:53

Ingegerd! Kan bara skicka dej mitt varmaste deltagande! Sorgen över ett förlorat barn eller barnbarn är tung att bära. Mitt hjärtebarn är nu 17 år och mår fint just nu. Han opererades endast fem dagar gammal för en förträngning i stora kroppspulsådern och en missbildad aortabåge. Ett år gammal var det dags för operation nummer två. Då hade det börjat bli trångt igen och då upptäcktes även att hans aortaklaff läcker! Jag hoppas och ber att klaffen inte behöver opereras utan att den så småningom går ihop. Skickar dej nu en stor och varm kram denna helg då vi speciellt tänker på de som inte finns bland oss mera!

Av Kajsa - 28 oktober 2008 07:53

Att Haparandabladet kom i brevlådan i dag gjorde att jag med lätthet klev opp! Tänk att förr i tiden när jag var liten och även när jag var yngre kom Happisbladet TRE ggr i veckan! Tisdag, Torsdag och Lördag!! Det var grejer det! I går hade vi ett väntat och roligt besök! Elsa, Ulla och Kalle! Vi satt och pratade om allt möjligt. Min Prinsessa hade fixat till lite på sitt rum och tränat på Guitar Hero...men oj vad hon blev blyg...Hon vågade inte be Kalle om revanch...Fokuset var hela tiden på syskonbarnen, fast Anton fokuserade mest på Kalle han! Nu kan han säga Ulla(förut var det Ylla) Tänk om ni bott närmare....! Elsa passade på att gå en liten husesyn åxå och det var som om jag hade planerat det för jag STÄDADE i söndags! Ungarnas rum var dock inte så städade men men...Å tror ni att jag kom på att ta fram kameran...nej nej...eftersom munnarna gick i ett så glömde jag bort det. jag tyckte det var mysigt när dom var här! Nästa gång får ni komma tidigt och åka sent och jag skall INTE jobba! I dag har jag stängningen på dagis. Bytte med Suvi. Därför hinner jag nu åxå på mitt andra jobb. Hinner inte sitta här och svamla, måste klä på mej och väcka Kasper och sen dra i väg! Lydia sover över hos Vicktor men Pontus och Kasper är här hemmavid. Skall hinna göra lunch till dom åxå innan jag hastar vidare från ett jobb till ett annat. Solong! Kolla in föresten vilket stort misstag jag beställde på Max...

Av Kajsa - 27 oktober 2008 06:44

Alltså...Jag kunde ha fått mkt billigare glasögon i Torneå om jag tänkt till lite...men tror ni att jag tänker till då? Nix pix!!! Helt impulsivt och less på att gå med mina gamla fula brillor så valde jag ett par i lördags som kostade 1600... med glas blev det då alltså 5300:- NÄR JAG KUNDE HA FÅTT DOM MKT BILLIGARE I TORNEÅ!!! Det blir nog väldigt svårt att krångla sej ur detta här men f*n vad det grämer mej! Tänker på vad jag kunnat göra med pengarna som blev över...(helgtripp med La Familia nånstans). Men kan ni fatta hur rätt jag hade angående kalaset som jenny hade i lördags?! Kasper drack bara den drickan som han och Minna var och köpte...han vågade inte fika nånting fastän jag sa att han kan lita på Minna eftersom vi vart på kalas förut och han har kunnat fika. Men nej, han sa sen att han blev så orolig om det skulle RÅKA finnas nåt som han inte tålde och måste åka till sjukhuset UTAN mej eftersom jag var hemma med en trasig bil...Fasen va jag kände mej som en riktigt usel mamma då...Jag har vart in på Minnas sida och sett alla fina kalasbilder och jag måste ju säga att det såg både roligt och gott ut! I dag vet jag inte om jag jobbar till 3 eller till 4 men hur det nu än jobbas så kanske vi åker in till stan efteråt och handlar lite mera julklappar medan jag har pengar...ni vet glasögonen äter ju upp mer än halva lönen...  Hehehe...ett verkligen roligt genomgående tema här på min blogg i dag!

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag blev JÄTTEGLAD när jag läste dina rader MICKE!!!! Fastän du inte tittade in då du var i Gällivare...bara 40 mil emellan...hm...Nåväl, kramisar till dej från Satkärringen med bihang!!! Nästa gång kommer du!!! Visst? 

Av Kajsa - 25 oktober 2008 17:32

Jag säger bara det att jag och bilar passar INTE ihop!!! Eller så är det min manliga faktor som inte reagerar...Ni minns väl att avgasröret lossnade förra fredagen då jag skjutsade in ungarna till stan... Både jag och Stefano nämnde att upphänget endast var provisoriskt men tror ni att NÅN lyssnade??? Nixpix! I dag när jag och två av mina söner skulle till Synsam (Prinsessan åkte med Joannah och hennes söner) för synkontroll lossnade avgasröret på ett sånt sätt att vi inte kunde fixa det ens provisoriskt...med den förbaskade påföljden att vi nu måste in till stan och fixa den för jag vill ju inte ha bilen parkerad på Ikanoparkeringen en lördag...I kolsvartmörkret...f*n åxå!!!!

Skit samma, hänt är hänt och det är bara att gilla läget! Bara det att JAG missade Jennys kalas!!! Lydia och Kasper fick åka med Ankki...och med den påföljden att Kasper säkerligen INTE vågat fika nåt eftersom jag inte är med!!! På Synsam gick det bra. Pontus fick sitt intyg, Kaspers ögon är okej och jag köpte nya glasögon! 5300:- kostar dom! J*ligt dyrt kan tyckas! Ändå kollade jag priset på bågarna mer än hur dom såg ut...Har beställt provlinser åxå. Ibland känns det så surt att gå med glasögon som en annan uggla. Till veckan skall jag färga håret igen, slingorna börjar lysa igenom...Ser framemot Ullas besök åxå! Här nedan ser ni mina minsta på Max! Ha det gött!

Av Kajsa - 24 oktober 2008 21:32

Alltså...i mitt förra inlägg synns en handlingslista bakom min Prinsessas prov. På den listan står så här: mskmedel...det betyder maskindiskmedel!!!! Alltså ingen i familjen har mask! Hade det vart så hade vi ju bjutt in er på fika! Äntligen är veckan slut och vi får helg. Givetvis skall jag ju jobba denna helg åxå men det känns fint eftersom jag nu har kommit i ett slags lugn och harmoni med mej själv! Jag älskar att jobba på dagiset! Jag mår jättebra nu! Vet inte vad jag hade för en väggsmäll förra veckan...?  När jag kom hem från jobbet i dag...trött och hungrig...hade MIN gulleunge Jesper gjort en supergod köttfärssås till makaronerna...tänk att jag har en pojk som är så fantastisk på att laga mat!!!!Vi har i kväll setat och tittat på Idol...Jag tycker Anna var klart SÄMST i kväll! Hon som endast är 16 år ser ut mkt äldre än de andra tjejerna...Men om hon nu åker ut i kväll(vilket jag inte tror att hon gör men...) så är det bara skitbra blivande idoler kvar...hur klarar man av att se nån av dom åka ut? Nu skall jag bädda sängarna för Prinsessan är trött och vill sova nu!/ Have a nice evening!

Av Kajsa - 21 oktober 2008 19:24

När jag kom hem i dag efter mitt jobb fick jag syn på ett papper på bänken som inte legat där. Vid en närmare granskning fick jag se att det var Lydias första prov i Spanska som hon fått tillbaka... Jag trodde inte mina ögon när jag såg hennes resultat! Jag gick in till Lydia och gratulerade henne! "Puh..." sa hon..."trodde inte att du skulle tycka att det var så bra" sa min Prinsessa...

Jag talade då om för henne att det är inte resultatet i sej som är det väsentligaste utan själva kämpandet! Att göra sitt bästa! För gör man sitt bästa så gör man! Nu tycker ju säkert ni att jag är en mkt skrytsam mamma ...och det får ni tycka åxå!!! Hehehehe! Kolla nu!: 

Av Kajsa - 21 oktober 2008 08:46

När gungställningarna ser ut så här då vet man att det är höst...nästan vinter! Jag har mellansonen hemma, sjuk! Migrän! han har redan spytt en gång. Skall börja jobba halv tio men som tur är så har vi Joannah och grabbarna här. i går var det en väldig t jobbig dag på jobbet men förhoppningsvis ska det funka i dag! Kalas i går...men så gott vi fikade! Huset fullt var vi, nästan hela La Familia! Kasper var så mammig i går och ville att jag skulle gå och sova samtidigt med han och Lydia..."Om jag sätter på filmen Madagaskar...kommer du då mamma?" Men jag ville väl inte gå och sova så tidigt, skulle ju se Matakuten där dom tog upp pulvermosets existens. "Jaha" sa han surt och valde den förhatlige "Snurre Sprätt" i stället. Pulvermos!!!! Men så gott!!!! jag har alltid gillat det! Trots alla E innehåll! Nu vet jag inte om jag vågar äta det mera...snyft! Jag plågar i allafall inte mina barn med det eftersom dom gillar riktig potatismos med lite klimpar i...jag avskyr potatismos med lite klimpar i...urk!!! Potatismos skall vara slät och fluffig och smaka något. Inte segt och klimpigt. Nu skall jag kolla min lilla mellanson och sen göra lunchen klar till dom som är här hemmavid innan jag går till jobbet. Jag vet att joannah kan göra lunchenm men efter ett migränanfall brukar mellansonen vilja ha lite speciell mat. Ha det gött!

Av Kajsa - 19 oktober 2008 21:01

Men så helgen går fort...hinner knappt börja ta det lugnt så är det söndagkväll. Kan i o f bero på att jag jobbat i helg och att vi har miljoner saker som skall göras INNAN snön kommer. Kalas har vi hunnit med i dag åxå! Lilla O fyller hela 2 år i dag och givetvis var vi ju med och firade. Glömde bort att säga att jag faktiskt hade en riktigt rolig och mysig fredagkväll! Eddies mamma Monika kom för att hämta hem sin lilla prins och då passade vi ju på att fika och surra och se på Idol! Det var jätteroligt och för mej välbehövligt! TACK Monika!!!!! Detta gör vi om! Faktiskt när jag i fredags förde ungarna till Stationen så hände det ju en sak...en liten sak...pytteliten...Jag råkade backa på en trottoarkant(fast det var ingen trottoar utan en parkeringskant men den var lika hög som en trottoarkant) och när jag sen skulle flytta bilen lite närmare dörren in till Station var det ett jedrans liv baki bilen...avgasröret gled så snyggt mot asfalten...Suck!!! Jag ringde Janne och sa att avgasröret hade lossnat...inte ett ord om HUR det lossnat...Nåväl, Janne ringde "jouren" som var Stefan T i vanlig ordning!!! Han kom som min hjälte och med sej hade han sån där järntråd till att binda upp röret med. Det var kallt och regnigt och Stefan var sjuk...Han blev jätteblöt där han låg på asfalten under bilen(inte helt under utan mera som vid sidan om). TACK snälla gulliga Stefan för att du kom fastän du var sjuk!!! Fick nyss ett sms från Emma och Nicke...Min lilla Prins skall för första gången i sitt liv sova över hos ngn annan nu i natt...Vicktor fyller år i morgon...hela 9 år! Såklart glappade min stora käft för två veckor sen..."Självklart får du sova över hos Vicktor när han fyller år..." Nåväl, om han nu skall sova över nånstans så är det ju allra bäst att göra det hos storasyster som vet vad han tål och inte tål! Jag kommer att ha hönseri i sovrummet i natt...dvs både mobilen och vanliga telefonen kommer att finnas inom räckhåll för alla eventualiteter...(Ni vet...hönsmamma)Nog om det! I morgon skall vi fira mitt första barnbarn och mej...Det är ju faktiskt 9 år sen jag blev mormor!!! Både jag och Vicktors farmor fanns med på BB när han föddes. Vi fick hålla om honom och jag minns Emmas ord: "Mamma! Han har bara ett öra men det finns dom som har det värre" Mina tårar bränner i ögonlocken när jag tänker på det. Min fina, stora, känsliga och underbara dotterson!!! Att jag och Vicktors farmor fick skåla i alkoholfri cider där på förlossningen har ni nog redan förstått!!! / Godnatt!!!


Klockan exakt 22,44 ringde min mobil! Det var Emma! "Här finns en tårögd liten pojke som längtar hem till sin mamma" sa hon. Jag,Pontus och Lydia hoppade i bilen och for i väg för att undsätta mitt hemlängtande barn. Vilken kram jag fick!!!! "Jag sover bäst hemma" sa han. Emma berättade sen för mej att han legat(på sin madrass och med egen kudde) och sagt "Jag ska klara det här" som ett mantra ända till Vicktor börjat bli lite less på det och kikade ner på Kasper och fick se att tårarna trillade nerför hans kinder...då sprang han ner till Emma och sa att morbror Kasper är lessen. Då ska ni åxå veta att när vi for till Emma så var Kasper så lycklig!! "Det är som en dröm...att jag äntligen får sova över hos Vicktor" Han har längtat så mkt och så klarade han inte det! jag sa till honom att det kanske går bättre om Lydia sover över samtidigt eller så att vi väntar till Vicktor fyller 10 år och provar då igen. Passar på att säga GRATTIS till världens bästa VICKTOR!!!! Som fyller 9 år i dag!!!/Ha det gött



Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Skapa flashcards