Alla inlägg under december 2008

Av Kajsa - 30 december 2008 22:49

Liiiite småkul är det att se hur många som vart inne hos mej och läst men inte gett sej tillkänna...jag är så otroligt nyfiken av mej...och vill gärna lära känna nya bloggvänner åxå...och alla ni som känner mej eller åtminstone vet vem jag är...var inte blyga...jag tycker det är jättekul med bloggeriet annars kulle jag inte skriva! Villka ni än är som tittar in hos mej så ska ni veta att ni är jättevälkomna!!!!

Av Kajsa - 29 december 2008 22:32

Min lilla solstråle har fått såna eksem i ansiktet speciellt den högra sidan runt örat så att det krävdes ett Magnesylverkstadsbesök! Jag är inte den som förhastar mej och ändå inte mesig. När jag kom hem från jobbet i dag insåg jag att detta krävdes ett läkarbesök så jag tog ungarna i bilen och drog i väg. Råkade säga till solstrålen min att han inte såg så frisk ut...det räckte för att han skulle: börja må illa och få frosskakningar...Och fastän jag talade om för han att jag menade eksemen så darrade han vidare där han låg i soffan och såg ynklig ut. Nåja, vi drog in på rådgivningen och visade upp sonens utslag och sköterskan ansåg att en läkare faktiskt borde titta på det. Vi fick tid klockan 16,00 och passade på att handla medan vi väntade. Kasper fick Pencillin och diverse salvor till sina eksem. Det har blivit en infektion i själva eksemet. Det visste jag förståss men jag kan ju inte skriva ut Pencillin...

Vad ska ni göra till Nyår? Vi blir hemmavid som vanligt.

Nu skall jag gå ut i garaget och ta ett snack med P. Han tycker det är aptrist att behöva vara hemma en nyårsafton....men vad gör dom i stan som inte kan göras här då? Förutom kompoisarna förståss. Jag vill inte uppmuntra min son till några alkoholhistorier i stan inte! Hur ska ni göra som har ungdomar?

Givetvis är jag mkt kluven i detta fall eftersom livet skall vara av glädje åxå inte bara tjat och förbud men som sagt så är det promillen som oroar mej.

Jag hör definitivt inte till dom som tycker det är ok "för han är ju snart 18 år" Snart är snart och i detta fall är det 8 månader dit!/Stor kram till er alla behövande och icke behövande!

------------------------------------------------------------------------------------------------

Glömde kalkonen...jag köpte en djupfryst en från Ica maxi...Den klämmer vi på nyårsdagen!

Av Kajsa - 28 december 2008 19:22

Gissa vad? När vi for till Pello så havererade bilen (bil och bil...Forden) då vi var nästan i Kuivakangas...Turligt nog hade inte Jesper åkt hemifrån ännu så han tog svartvolvon och kom till undsättning. Vet inte för vilken gång i ordningen detta händer med denna j*la skitbil!!! ALDRIG i hela mitt liv har vi haft en bil som vart så racklig som denna skit ford!!!

Av Kajsa - 27 december 2008 18:43

Har väldigt långtråkigt just nu! Har ingen som helst iver med att dra igång nån som helst aktivitet...Kanske jag fått en släng av den nästintill obotliga sjukdomen som kallas för latmask...Ge mej energi!!!!!!

Här nedan ser ni i allafall min favorit på julbordet!

Kram till er alla! 

Av Kajsa - 26 december 2008 15:18

För 4 år sen stod jag i rum 18 på Strokeenheten i Kalix och hade en fruktansvärd ångest och oro för min pappa som låg där.

Det fanns inte en endaste tanke på Tsunamins oerhörda tragedi just då!

Visste ni direkt? För mej tog det några dagar att förstå det oerhörda. Minns att Elli och Åke fick ett sms från Åkes syrra att dom hade det bra och att ingen behövde oroa sej för dom...Jag fattade ändå inte! Kanske var det så att jag inte kunde ta till mej ngt annat då pappa blev sjuk eller så var det så att jag helt enkelt inte förstod vidden av det hela. Jag har läst många böcker(3st)som drabbade har skrivit och fått gråta väldigt mkt. Tänk att spara ihop till en drömresa med hela sin familj och sen komma hem som både änka och barnlös...

I dag är jag oerhört glad att min pappa mår bra och är hemma samtidigt som jag vill hylla minnet av de som dog och försvann i vågorna. Snälla ni! Ta er tid att se detta! Tänd ett ljus! Ta vara på era liv...ni har bara ett!

Nu orkar jag ge er alla en kram igen!!!

Av Kajsa - 25 december 2008 16:01

...har jag just nu! Då menar jag mina egna...går inte att ladda dom just nu...

Dessutom är jag väldigt orolig för min pappa! Hoppas ni har haft en fin julafton med god mat och värme! Själv sitter jag just nu med ett par jättefina och varma sockar som jag fått av en vän. Så mina fötter är åtminstone varma.

Ha det gött! I dag vill jag själv ha kramar...

Av Kajsa - 23 december 2008 22:54

Jag och Pontus har spelat Monopol i kväll. Vi är inte riktigt klara så det får ligga framme på tv rumsbordet till vi orkar fortsätta. Jag gillar att spela Monopol...med alla mina och Ellis egna regler behövs inte ens nån bruksanvisning...Fast med Pontus är det fairplay till han lär sej grunderna, sen blir det nya och mycket bättre regler...

Har haft vår traditionella "skinkprovarsmakning" med våra grannar. Det var som vanligt jätteroligt!!! Vi har planerat att åka ner till Sthlm hela familjen nu till våren och se när Anna showar med Joe Labero.

Har även hunnit med ett pass till stan. Handlat det absolut sista för denna vecka. Där slog vi (jag och famme) följe med Joannah och pojkarna. Nu känns det som om jag vill hoppa i säng och se nån riktig julig film innan jag somnar. Peppe är på uppesittarkväll hos familjen Isaksson. Han skulle ringa om nån behöver skjuts hem sen. Som vanligt dricker jag alkoholfritt under en familjehögtid som denna!

Skall jobba en stund i morgon och sen när jag kommer hem så ska min älskade storasyster komma hit och fika!

God jul på er allihopa och stor kram!!!


Av Kajsa - 22 december 2008 15:30


Alltså snart blir jag riktigt syrak! Jag kan banne mej inte länka!!!! Men kolla in denna sida! www.juliet.se

Fattar inte vad som går snett i mina försök...grrr....Men på denna sida finns skitfina kläder! Var på W:s kalas i dag och träffade där K:s syrra från Sthlm. Hon hade på sej skitcoola byxor från detta ställe. Nu ska jag rulla köttbollar! Ha det gött och ta emot min kram!

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Skapa flashcards