Alla inlägg under april 2009

Av Kajsa - 30 april 2009 21:54

Först ännu en liten svordom...hälsenehelvetet pinar mej!!! Nu har jag inmundigat två styckna Ibumetin inför natten...och smort in en kylgrej...det känns som "tusen nålar! bara man rör där bak...(i hälsenan alltså)

Majbrasan på byn var verkligen välbesökt! Jättekul!!! Jag grillade två korvar och drack en hel burk cocacola!

Innan vi for din byaevanemanget hann jag göra en superäcklig middag och ta ett hett bad.

Den superäckliga middagen bestod av rester som jag tänkte göra till nån slags stroganoff...Lydia hade en kompis här (Gustav) som åt upp allt som han lagt på tallriken UTAN att klaga...Janne informerade mej att detta var ett av det absolut äckligaste han nånsin ätit...Janne äter allt och är verkligen inte kräsen...säger han att nåt är äckligt så är det det åxå!!!

Träffade många trevliga människor på majbrasan men saknade Sussi och hennes mamma och pappa och syrra!!!

Så här såg det ut när det tändes på!


Här grillades det! Många av korvsorterna var Nord Charks goda korvar!

vad grillade ni?


I går satt jag här i mitt hem och var så duktig eftersom jag inte ätit götta på flera dagar..kände mej så tvärsugen på Ostbågar(OLW)...

Kan i fatta vad min lagvigde man kom hem med????

Just det...en 450grammare!!!! HUR i hela Hissingen kunde han veta att jag faktiskt var väldigt apsugen på ostbågar?

Just nu sitter Kasper och ser på "Smartskalle"...Lydia sover hos Henny...Pontus är i stan...(kommer hem med LG klockan 02,00)...Peppe i Korpikylä...

Hur tror ni att jag kommer att sova i natt då? Gott sen när alla är hemmavid!!!

Efter braseriet på byn gick vi hem och jag gjorde en paj. Janne och Kasper for till Grannen och Grannens sambo kom hit. Vi har suttit och pratat och skrattat och ätit paj med våra tonårstjejer.

Nån nattvandring blev det inte för mej i kväll/natt. Kan knappt gå med min j*la hälsena än mindre köra bil.

Har fått tid till Magnecylverkstan den 26 maj...håll tummarna att senan inte hunnit gå avtill dess!!!! Det går inte att spruta in kortison heller för då går den absolut av eftersom dom efter ett ultraljud jämförde min hälsena med en torkad gummisnodd...jättekul!!!

Nej nu får vi fortsätta fira vappen! Själv ska jag slänga mej i soffan med min lilla gosse och se på lite Smartskalle!

Njut av Radiokörens ljuva stämmor! Längst ut till höger i bild ser ni en bekanting...ser du Elli!...Det är Ulla!


Av Kajsa - 29 april 2009 15:02

Din present från oss!!! Jesper kommer med den!/Puss och kram hela dan! 

Av Kajsa - 28 april 2009 19:51

Måste börja dagens inlägg med att förbanna min hälsena....det går knappt att köra bil snart. Måste beställa tid till läkaren snart för jag vill verkligen komma igång med prommenaderna igen.

Jag har just avslutat ett telefonsamtal med min lillasyrra från Göteborg! Jesper har hjälpt henne att boka flygresan hit. Hon kommer fredagen den 29...landar kvart över tre på Kallax!!!  Men fatta att jag längtar!!!!

 

I går hade jag och Kasper myseftermiddag/kväll. Vi tog många kort på oss och detta tyckte jag var bäst.

 

Var på gamla Jysk och köpte en ny väska! Där såldes allt för halva priset så jag betalte det facila priset 150kronor för den! Spanade in flera skitfina tröjor men då jag kom nära och såg vad dom kostade så fick det vara...850kr,1000kr,999kr...även om det var halva priset på den summan så är det för mkt. Tänkte gå in på Röda Korset men med två citroner i bilen så...

 

Kolla vad fint jag har städat på hyllorna i badrummet häromdagen!

 

Så här fint blev det i badrummet! Precis lagomt till magsjukan...hehehe...mattan åkte i tvättmaskinen dan efter...

Kasper mår prima och skulle kunna gå till skolan i morgon men han blir hemmavid resten av veckan för säkerhetsskull.

Emma och kidsen är här nu för Nicke är i Kukkola och fixar ved. 

Jag och Vicktor och Kasper har vart på kakjakt på byn.

Hos Emmy köpte vi kexchoklad och hos Patrik köpte vi Kajsas kafèkakor.

Men jag har inget ätit...Strong va!?

En liten svaghet idag bara...Var med kidsen på Konditoriet och fikade. Jag tog en Potatisbakelse...har aldrig ätit såna...Emma falska potatisbakelser är svingoda så jag trodde ju förståss att dessa konditoriprodukter skulle smaka lika gott MEN fy fan vad den var ÄCKLIG!!!! Jag fick vad jag förtjänade...åt två skedar och lämnade resten...DÅ kom jag åxå på att jag faktiskt INTE skulle äta gotta!!!!

Janne kom hem med en skateboard till Kasper i dag. En med Gormiti på...Men så lycklig han vart min son!!! Nu ska här inhandlas diverse skydd åxå. Såg att dom hade såna på Stadium för 99:-

Kasper har flygit som en vante här i köket då han åkt och nu satte jag stopp för det ända tills att han får skyddena.

Nu ska jag hjälpa Emma med påklädningen av kidsen.

Ha det gött!!! 

Av Kajsa - 27 april 2009 18:13

Har snart heltomt i smutsklädstunnan och allt är hitintills vikt!!!

Middagen som bestod av varmkorv och bröd...jag kockade...:-) ...

Inte en endaste söt sak har änsålänge slunkit ner i mitt svalg...

Färjan2 klockan 20,00!

Men först skall jag fylla diskmaskinen!

Vad gör ni en helt vanlig måndagskväll?  Jag ser framemot att få hoppa i säng!

Dessa öppningsveckor kräver tidigt sovande. Skall vara på jobbet klockan 6...tur att man bor så nära!

Förra veckans magsjuka verkar ha hamnat i viloläge...vi har räknat ut att på onsdag eller torsdag får de som inte har fått den OM dom/vi nu ska få den...

Janne har skjutsat in flickorna till friidrotten, han skulle passa på att handla lite åxå för jag skall INTE åka nånstans efter jobbet denna vecka!!!

Kasper är ännu dålig i magen så han blir hemma resten av veckan!!! Han äter som vanligt men det rinner ut lika fort...

Joannah fyller år på onsdag...och vi kan inte åka dit...trist...men hennes present kanske inte hinner komma så då gör det inget men om den hinner komma så får Emma och dom ta med den dit.

På söndag fyller Ida år och om vi alla är friska så åker vi givetvis dit och grattar henne! 

Nej mina vänner...nu väntar disk och tvätt!!!

Ha det gött! 

Av Kajsa - 26 april 2009 06:23

...Hos oss nu! Kasper är först ut! Vaknade före 6 och kräktes. Nu ligger han på soffan här i tv rummet och ser på tv med hinken brevid sej.

Så ni som har tänkt besöka oss de närmaste dagarna...Gör inte det!

Ska skicka i väg Janne till stan för shopping...Han är den av oss som kanske inte är smittad ännu...men bara kanske!

Här behövs ju både blodapelsiner och cocacola.

Nu ska jag ladda kaffebryggaren och slänga mej i fåtöljen och se på Cartoon!

STOR kram till er som behöver en!!! 

Av Kajsa - 25 april 2009 15:58

Chi san har ni väl hört talas om? Ett naturpreparat som gör en piggare på studs! En till två ggr per dag är dosen! Nöj er med en gång per dag...Då jag tog den två ggr var jag klarvaken och pigg som en Pommac ännu vid två tiden på natten...

I dag har jag INTE tagit Chi san! Men har ändå hunnit avverka ett lättare migränanfall...hängt ut två tvättar...plockat bort alla julsaker från tvättstugan...städat badrummet...och nu väntar den förhatliga hallen!!!!

Just precis som solen börjar titta fram...

Skulle hellre vilja sitta på altanen med en stor mugg kaffe...ett korsord...och en fet cigarr...MEN nu är det på detta viset att...Jag har just druckit två muggar kaffe...inget korsord att lösa....och så röker jag ju inte!

Alltså är det lätt fixat...Jag städar helt sonika hallen!!!


Kasper hämtade två små stolar och ställde upp dom på altanen för att Anton och Algot skall kunna sitta där och sola sej...

Var är nu övriga i min familj? Lydia är ute och cyklar med Emma och Henny...Kasper är nere hos Rasmus och leker...Jesper är på Fräkinsaari och ser på Formel ett...Janne städar MIN bil...Pontus var nyss ute i garaget och skulle städa där MEN hittade några skivor så nu sitter han vid datorn och lyssnar på dom.

Inget mer svammel här nu...bara att ta tjuren vid hornen...Jag skall ta ett kort före och ett efter hallstädningen!


Ha det gött!/Kajsa

Av Kajsa - 24 april 2009 21:49

Mitt i allt elände(synd om Kajsa) så måste jag ju säga att vckans avsnitt av färjan2 var outstanding...

Bjuder er härmed på ett klipp!!!!

Ted Gärdestads låt har fått ännu en ny mening...


Av Kajsa - 23 april 2009 17:06

I dag har mitt älskade HJÄRTEBARN fått höra av sin läkare att han minsann får tatuera sej!!!!

MEN då ska det vara på ett välrennomerat ställe ned hög renlighetsgrad.

OCH som profylax måste en viss mängd antibiotika förtäras innan. Hon,läkaren lovade att skriva ut det då det blir aktuellt...

FAN FAN FAN!!!! Jag känner mej nästan tokig av oro!!!

Nu vädjar jag till er med erfarenhet av just detta....snälla, skriv en rad om hur det verkligen är med hjärtfel och tattoos!!!!!!

Sen har jag dessutom just fått informationen att HAMMERFALL spelar på Piteå dansar och ler!!!!! Och att INGEN i min familj är intresserad....

Sen fick vi ett brev på posten från Sunderby sjukhus....Hädanefter skall Pontus till Umeå när hans hjärta skall kollas... Helt ok!!! Eftersom orden som nu kommer var dom som var skrivna i brevet...


Hej Pontus!

Det har kommit en remiss till oss från dr Dag Teien. Vad jag kan se så är du opererad för ett hjärtfel tidigare.

För närvarande finns ingen doktor i tjänst här i Sunderbyn med speciell kunskap om just detta hjärtfel.

Du kommer därför att remitteras till Hjärtcentrum vid Norrlands Universitetssjukhus i Umeå för fortsatta kontroller.

Detta för att du skall bli omhändertagen på allra bästa sätt.

Med vänlig hälsning

SUNDERBY SJUKHUS

MEDICINMOTTAGNINGEN, HJÄRTSEKTIONEN

Överläkare


Mitt hjärta GRÅTER....jag som inbillade mej att Pontus hjärtfel försvinner då han fyller 18 år....

Naturligtvis är jag jätteglad över att Pontus får komma till Umeå på kontroll för där finns det kompetens!!!

Jag blir bara så påmind om att han faktiskt har ett hjärtfel varje gång som det kommer ett brev som handlar om det!!!

Till råga på allt så Tara fortfarande i Regnbågslandet och det gråter så hemskt i mitt hjärta...

STOR kram till er allihopa!!!!

------------------------------------------------------------------------------------------------

Över hundra sidvisningar sen jag skrev detta inlägg....men ingen hjärtebarnsmamma eller pappa eller ungdom....jag som bara ville veta... 




Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards