Alla inlägg under juni 2009

Av Kajsa - 30 juni 2009 23:12

Cirkusskolan var en succe igen...men herregud så jag fått skratta. Ungarna är så härliga och så lyckliga där dom får träna på diverse cirkuskonster.

Det sista dom provade på var pyramiden.

kasper står på golvet i gröna byxor med en tjej i bruna byxor på sin rygg. Att cirkusledarna är duktiga på att lära ut. Det är ju en konst i sej att kunna dela med sej.

' 

Herregud vad min Pontus är snygg!!! Och snäll! han har vart med mej och Kasper och Rasmus ute på älven och fiskat i flera timmar. 9 abborrar fick dom och just nu så grillas dom till kvällsfika!

 

Så här satt dom i båten och fiskade...ingen behövde åka på akuten och ta bort nån krok denna gången...

 

En otroligt vacker solnedgång just som vi satt där mitt på älven!

 

Delar ur abborrsortimentet.  NU ska jag äta en macka och sen krypa till kojs för jag är förbannat trött fast jag legat under filten i två timmar efter maten...Godnatt på er allihopa!!! 

Av Kajsa - 30 juni 2009 08:09

Den var i går den! Hann vara på Cirkusskola med ungarna.

Hann åxå säga hej då till M som åkte i går. Trodde inte att jag skulle bliså lessen...har liksom vant mej vid att hon finns här nära mej...

Kasper trivdes som fisken i vattnet så gjorde åck Rasmus. Jag satt kvar på läktaren och tittade på och fick mej många goda skratt!

Lydias grupp skulle ha sin träning efteråt men jag stannade inte och tittade utan for på stan i några mkt viktiga ärenden...

Men Jestanes så var gott! Min mage tål inte vanlig grädde men ibland så struntar jag i det och låter familjen ta konsekvenserna...hehehe...

Vi var och fiskade i går och Janne fick en STOR småäcklig gädda...men herregud så den härjade i båten innan Janne fick kastat tillbaks den i älven.

Jag filmade det hela och tänkte lägga in den på facebook men eftersom vi var fler i båten så kan jag inte göra det utan deras tillåtelse...men det är STOR skrattvarning! Jag backade så mkt att jag höll på att ramla överbord...

Gårdagskvällens kvällsfika...Ponteus fick en abborre som skall sparas till vi alla kan knapra på en...så det fick bli korv i stället!

Måste ju bara tillägga att Kasper fick 4 styckna gäddor som alla kastades i trots hans ihärdiga tjat om att morfar vill ha!!!

Jag följde inte med dom på fisketur förrän dom skulle ut med båten, jag avskyr att stå vid strande bland alla mygg...

Men faktiskt fick jag både vikt alla kläder och städat!

I morgon åker vi till Vassholmen och ser på deras sommar fars! Den är f*n så mkt bättre och roligare än Krigsoperan!

Nu skall jag väcka Kasper och därefter klä på mej och gå ut och MÅLA!!!Nu måste det bli gjort!

Ha en riktigt bra dag för det ska jag!!!!


Av Kajsa - 28 juni 2009 23:16

Herregud vad vi har sagt dessa ord många ggr! Med fel uttal givetvis! Sen träffade vi Kosti och Tuomo på Ica Maxi och frågade dom hur man skulle uttala det och då fick vi höra rätt uttal. "Såtan Ååpera" Typ...

Här håller Lydia på att sminkas av Sohrab som spelar en av familjemedlemmarna i familjen Zetti på Krigsoperan. Elli och hennes familj har vart och kollat den i dag och hon tyckte den var riktigt bra...????

Själv ser jag jättemkt framemot Vassholmen och deras fars! Det är mera min melodi det! Humor och åter humor!!! Krig och elände har vi väl haft nog av tycker jag!

Så här sanslöst vackert har vi här i Karungi om kvällarna...Kasper har vart och fiskat och naturligtvis följer mammasupporten med...pappasupporten åxå för om det blir napp fås det då ingen som helst hjälp av mammasupporten...:-)

Min lyckliga unge fick årets första abborre!

Hur ser era mobiltelefoner ut? På min har jag en silvermedaljör!

I morgon börjar min semester! Cirkusskola blir det för hela slanten!

Dom kommer att träna varje dag och på fredag kör dom en föreställning för oss nyfikna!

Har faktiskt hunnit både med att klippa halva gräsmattan och sola på sandbanken i dag...

Å då vi var i stan så fyndade jag en bikini till mej själv och en typ badklänning.

Min prinsessa tyckte att hon behövde en bikini i stna åxå så att hon kunde fara och bada med Henny då hon är där och som den otroligt snälla mamma jag är så åkte jag helt sonika och köpte henne en! Som ni nog förstår så stannade hon kvar i stan med Henny.

I morgon skall vi gå till Polisen och fixa pass till Italienresenärerna.

Det är på det viset att en kompis till mej som åxå är Hennys mamma, fyller år i augusti och skall fira sin födelsedag där. Eftersom jag inte gärna flyger...max till Sthlm och då är det verkligen....hemskt... Så får Lydia åka med dit. Hon fick sin resa i födelsedagspresent av oss...hihihi...smart va!?

Innan den rsan skall vi i våran familj hinna med en tripp till Sthlm. Jag känner att jag vill åka med ungarna och om inte Janne hinner följa med så åker jag själv med dom.

Sitter här med en Irish Coffee och lenar min onda hals. Åkte med Jannes firmabil till stan i lördags och han har AC i bilen...skyller på den...

Pontus skall i morgon städa min bil! Det luktar avslagen öl i hela kupen´...kan åxå vara alla tomburkar Kasper kastade in i skuffen för pantning...Den lilla sötnosen skall spara pengar till Sthlmsresan!

Nu väntar jag på att Jesper skall komma hem! Han har vart borta sen i går eftermiddag och det vore väl konstigt om vi inte saknade honom!

Ha en riktigt bra kväll/natt! Sjaälv ska jag njuta av min Irisch eftersom jag är LEDIG HELA veckan!!! Tjoho!!!!Fast jag kommer förståss att sakna mina dagisungar och kompanjoner! Tjingeling!

Av Kajsa - 27 juni 2009 22:31

Här sitter jag...lat som en jag vet inte vad...har åtminstone fått planterat klart MINA blommor ute i rabatten och i krukorna...Borde ha hunnit med målandet åxå men ack vad det känns segt!!!

Vart till stan i dag och shoppat loss!!! 2 par skor och ett par shorts...gick löst på 168 kronor!!! Jag är mkt nöjd!

har även vart på Fräkinssari och fikat med Elli och Agneta. Åke satt och kollade på nån bilsport som var på tv:n.

Tvättat kläder har jag gjort! Åskan har varit på visit...kort men intensivt var det.

Jesper är på Seskis och Pontus i kalix...Fy sjutton vad det är trist när dom inte är hemma...fast jag förstår ju dom givetvis! Men saknar dom inte dessto mindre för det!

I förrgår var vi på Cape East och badade...t om jag! Sen slängde jag min ärvda baddräkt! I dag tänkte jag köpa en ny men glömde bort det...

Cirkusskolan börjar till veckan och jag tror inte att lydia kan vara med i den...hon har i så fall en halvtimme på sej att äta middag,sminka sej och klä sej! Nej mina vänner! Nu ska jag betala Lydias Italienresa!

Ha det gött!

Av Kajsa - 26 juni 2009 16:44

Han var inte en av MINA största idoler men han var jättebra än då. En del av hans låtar finns för alltid i mitt hjärta... Det är så jättesynd att hans liv skulle sluta på detta vis för jag tror att även han såg fram emot sin stora avskedsturne. Faktiskt så svider det till i mina ögon då jag hör och ser han i denna låt som jag tycker jättemkt om! Må han vila i frid för det är vi många som unnar honom!




Av Kajsa - 24 juni 2009 21:57

Så har man vart på genrep då! Det godaste på hela repet var detta:

 

Min egen picknickkorg...läsk, kaffe och Emmas goda bullar!!! Det är så jobbigt med Kaspers allergi, just att inte veta om han kan äta nåt eller ej...därför tar jag alltid med eget.

 

Jag ställde in timern på min mobil för att kunna ligga och gotta mej i solen en halvtimme i dag MEN...kasper ville att jag skulle klippa honom istället och så fick det bli! Men ser ni hur fin han är!!!!  

Mitt enda skratt i dag på operan var detta:

 

 Moget va!!! Nej men nog var den väl kul på sitt sätt...jag tyckte bara att den var så skrikig och gapig...flera gånger flög det ut spott från munnarna när det gapades och operaskrikerskorna var bland det värsta jag hört!!!

 

Här sitter jag och Kasper sitter och lider...

Hehehe...Men så varmt vi har haft det i dag! Tänkte fara och bada med ungarna men hann inte. I morgon skall vi bada när jag kommer hem från jobbet.

Min Prinsessa sover ännu en natt hos Henny...saknar min lilla gumma väldigt mkt just nu!!!

Nix mina vänner! Nu skall den krigsoperaoptimisten hoppa i säng...en ny arbetsdag väntar i morgon! 

Av Kajsa - 23 juni 2009 21:11

Har i dag med min son genomlidit akt ett ännu en gång på Krigsoperan...

Trodde den skulle vara liiite kuligare än vad den är...Så mkt finska! Så mkt skrikpipsång...Min vän Mervi sjöng en gång och det var det enda som lät normalt! När barnkören sjöng lät det åxå bra men brist på mikrofoner gör att det inte låter så starkt.

Jag vill inte på ngt sätt avskräcka nån att gå att se den...ska själv på en gratistitt i morgon när det är genrep nummer ett. Min älskade lilla Prinsessa är med och spelar romerbarn och bara det att få se sin unge gör ju att man kan betala nästan vad som helst eller...? Faktiskt inte denna gång...tur jag fick en genrep biljett!

För dom som är intresserad av Bengt Pohjanens svit av operor så är denna nog den bästa att se eftersom den är den sista! HAHAHAHAHA!!!!

Min otroligt suveräna fotograf Kasper Granvik har fotat sej själv i dag!!!

När vi kom hem hängde jag upp lite kläder på tork...under tiden gjorde Kasper en liten Viggofilm...

Viggo var på lilltoan och proppade en hel toapappersrulleinnehåll ner i stolen...allt detta filmade sonen!!!

Sen hörde Joannah att Kasper ropade "Vigert"!!!! Men då var redan rullen slut och filmen filmad! Satte in den på min facebook eftersom jag inte kan lägga in filmer här på bloggen. Men herregud vad vi har skrattat! I stället för att stoppa sin lilla systerson från att göra detta hyss så filmade han i stället!!! han kommer att bli en STOR filmskapare den grabben!

Nu ska jag vika lite tvätt med Joannah...såvida hon inte har somnat med Algot...Jag sa nämligen till henne att jag har tvättat massor av kläder till pojkarna...hihihi...och att dom ligger underst förståss...:-)

Så kära vänner!!!Förskräckes inte av min recension av Krigsoperan! I morgon blir den texad så att alla fattar.

Sov gott!!!!

Av Kajsa - 22 juni 2009 20:08

Öppningen klockan 6 kändes verkligen tidig i dag...Men sen gicj det fort till halv 9 då jag for med Kasper till barnmottagningen. Där gick allt bara bra!

Lydia har haft migrän i dag. Hennes livs första! Fy så dåligt hon har mått min lilla prinsessa. Nu är hon på Krigsoperaträning och skall efter den sova över hos Henny.

I dag har Vicktor köpt sin cross! En Fiddy! Jäklar i min låda så den låter högt! Men den är jättefin och Vicktor är väldigt duktig på att köra. Bara inte surkärringsgubbegrannarna börjar gnälla där borta...Gubben i familjen brukar t om filma ungarna då dom kör....Är det normalt eller?

Se sånt stiligt ekipage!!!

Sen har ju Erika och Roger och tjejerna vart här i dag. Som vanligt var det ju Roger som fick grilla...

Och det gjorde han så bra så det får han göra även nästagång...hehehe...Alla mina ungar har vart hemmavid och ätit utom Pontus som drog till stan och äta pizza. Peter kom inte heller menJoannah tog med sej mat till han.

Det är många surtanter som har ringt och skrikit om planteringarna på kyrkan som vanligt...man tycker ju att dom borde veta vid det här laget att det tar två veckor ungefär för plantorna att rota sej ordentligt...:-(

Nukommer en bild på Kaspers tand...som han lagade i fjolsomras efter att ha vurpat med cykeln...Nu lossnade tandbiten när han lekte med en medecinspruta...

I morgon ringer jag till tandläkaren!

En bok har jag beställt i dag...en bok som jag tror att både jag och Janne behöver läsa!

Har ni läst den? Jag har beställt den i dag och får den nu i veckan...längtar efter att få spänna ögonen i den...

Nu ska jag röja i köket så att jag kan vika kläderna på köksbordet. Erika hjälpte mej att vika ett x antal lakan i dag före middagen...TACK min vän!!!

Ha det gött!

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards