Alla inlägg under februari 2010

Av Kajsa - 27 februari 2010 21:30

Vilken vecka det har varit! Jag har fått den stora förmånen att jobba i Majsans klass.

Förskoleklassen! Vilka härliga ungar!

I dag har jag vart med mina barn till Tornebadhus. Det var sammanlagt 13 kompisar som hade sköjsigt där. Jag var med hela tiden själv för inte iddes jag fara fram och tillbaka...dessutom simmade jag 20 längder...

 

Min nya frisyr bakifrån...Lydia tog bilder framifrån åxå men fy rackarn vilken stor näsa jag fick helt plötsligt...  

  DEssa gotter kom Joannah hem med i veckan den dagen då jag kände mej så himla nedslagen...Visst är hon väl för gullig!!!   En av mina nedslagenhetsanledningar...Nu på tork...hur länge vet jag inte...   Var med skolan till badhuset i fredags! En av eleverna gav mej en chokladcigarett!!! Den var verkligen jättegod! TACK Kristoffer!!!

 

I fredags kom Lydia hem med ett engelskt läxförhör!!! Ni förstår att jag pyser av stolthet!

Har börjat med min cykling åxå och tydligen gick jag ut för hårt eftersom jag aldrig haft en sån värk i knäet förut...Men jag tar det lite lugnt nu i början så ger det sej så småningom!

I morgon skall jag äntligen då få min efterlängtade tatuering! Det skall bli så spännande att se hur resultatet blir. Jag har sagt vad jag vill ha och att han får rita den som han vill för då blir det mer känsla i den tror jag...Jesper och Linnea skall åxå tatuera sej i morgon. Klockan 5 ska vi vara där och jag hoppas han gör min först!

Jag har alltid tyckt om året som det har varit men jag måste erkänna att jag är livligt less på vintern och kylan nu.

Nu ska jag bädda sängen och sätta mej ner med Kasper en stund...

i går somnade han halv 6...och sov till 8...Att han vart utsövd märktes nu i kväll...Både han och Joannah hamnade av misstag ute i djupsnön...men det är en annan historia.

ha det gött!



Av Kajsa - 20 februari 2010 20:57

Janne och Kasper kollar på curling just nu...själv har jag farmat på facebook.

Lydia och hennes två kompisar har åkt på Provinsdisco inne i Happis... Janne skall åka och hämta hem dom på ett tag.

Här ser vi Kasper i randig tröja slå sitt eget personliga rekord på 60 meter. Herregud vad han var duktig!  Det var det andra barn/ungdomar som tävlade åxå! Vilka fantastiska viljor det finns! Jag och Joannah har vart med Kasper på friidrottstävlingar hela dan i dag.

Vart ju som hungrig där...jag höll mej på slanka linjen och åt två medhavda mackor medan Linda  och Joannah njöt av en bit tacospaj...  

Men...Jag glufsade i mej en svingod bulla!!! Men så god den var! Hoppas det finns kvar av den i morgon!

   

Här sitter Kasper och inväntar sin tur i Vortex. Där slog han åxå sitt personliga rekord!

Direkt när tävlingarna var avslutade for vi hemåt. Här hemmavid fixade jag disken och gjorde kyckling till middag. Har börjat få lite småordning i köket iaf nu...

Vi(Jag,Kasper &Lydia) har även hunnit vara till Gandur och slänga hö i hagen. Sopade i stallet och gav Kaninen mat. 

Eftersom Janne hämtar blir det nog en tidig kväll för mej...är så trött efter en orolig natt igen...Som ni kanske vet så har det börjat komma lite "okänt" kring mej och det kan bidra till att sömnen ibland kan bli lite störd.   

Konstigt nog är jag absolut inte rädd...Jag trodde att jag skulle bli det om jag hade vart med om de som de i "Det okända" är med om men icket det...och jag hoppas att jag inte heller blir det nån gång för det som finns runt om mej är inte farligt utan det är snälla andar som stannat kvar av nån anledning och mej stör dom inte.

Nåt som känns konstigt är att jag ibland känner en sån stark cigarettrök i näsan så att jag nästan storknar...MEN ingen annan känner den...

Nåväl, det var inte min mening att vara "scarry" så här på lördagskvällen...

Jag har fått två stycken Awarder från två vänner men jag vet inte hur jag skall göra för att få dom hit...måste fråga Joannah när hon kommer nästa gång.

Jag är väldigt glad och stolt över dom! Tack Sofia   och Bettan  

Nu ska jag hänga upp Kaspers tävlingskläder som jag tvättat...dom måste ju hinna torka till i morgon! Sen skall sängen bäddas...en rolig film väljas...kvällsfika intas...av kasper för jag har tjuvätit av Lydias ostbollar...hihihi

Ha en fortsatt fin lördagkväll!

   

Av Kajsa - 18 februari 2010 10:27

Ja här sitter man då på sin andra arbetslösa dag...  Lite småroligt är det faktiskt åxå för det hade kunnat vara min fjärde MEN jag har fått jobba två dar på mitt jobb för ordinarie har vart sjuk! Inte roligt att hon vart sjuk MEN roligt att just jag fick jobba!

Nästa vecka får jag jobba HELA veckan istället för Majsan och ni ska veta att jag är glad!  

 

Våran lilla goding! Lydia är så fantastiskt duktig på att fotografera! Hon har fotat massor av fina bilder på hästarna. Här hälsar Gandur till Katarina  Han hälsar att han har det bra!

  Kompisen Linus vill åxå vara med på bild...Dom är så fina ihop i hagen. Busar och springer men kan även tadet lugnt.

Herregud så det ser ut i mitt hem just nu...Nu måste jag få min hostige och snorige man att skruva upp hyllor så att kontoret kommer på plats och att Pontus får ordning i sitt nya rum nån gång.

 

Längtar lite efter min mamma  och givetvis min pappa  Känns lite trist att aldrig hinna dit...Nu till helgen är det friidrott hela helgen...teatern har åxå tagit sin tid i anspråk.

Tänk vad konstigt att man inte hinner med...prioriterar man fel då eller?

Kallt har vi då...minus 27 och ikväll skall ungarna spela teater tredje och sista kvällen. Jag hoppas verkligen att det kommer folk och att det inte är så kallt.

Nu ska här skruvas hyllor! Ha det gött!

Ulla! Herregud så söööt han är Simons chincilla!!!!

Av Kajsa - 15 februari 2010 16:17

  Janne hittade denna värdecheck i en av sina lådor...kan sägas att den har några år på nacken och att "konsumenten" frågade om den gällde på systemet...     Inga ord behövs väl här...Kan bara skriva att min syster var hos mej i lördags...   När Lydia gick på karungiskolan så gjordes denna fina vepa av tovad ull.   Den här har både Lydia och Kasper och Vicktor varit med om att göra!   Var på Nya konditoriet och fikade med ungarna...Denna gosak åts av Lydia....   ...denna av Kasper....   ...och denna av Henny!   Lydia spelar dvärg i "Midvintersaga" Vi skall strax ner till skolan på träning.

 

5-6:an på Karungi skolan har målat denna otroligt häftiga målning tillsammans med Mona Lindfors.

 

Detta är faktiskt "mommos pojke" Det ser ni väl!!!

 

När vi var på Nya konditoriet höll både jag och Janne oss till slanka linjen och drack endast kaffe!!!

 

Var med lillasyster på Frasses innan hon skulle hoppa på bussen mot Luleå...Kasper som ätit lunch på skolan tyckte att han åxå borde få mat för dom fick "bara" gröt på skolan...    

 

Våran fina Gandur!!! Måttligt irriterad var han på Linus som inte lät oss vara i fred...Han Linus ställde sej hela tiden mellan oss...   I går var Linnea och red och det gick bra som väntat!

I dag hinns det inte med annant än mockning och borstning och mysning med vår islänning...Skall nämligen vara på teaterträning hela kvällen...

Min första dag som arbetslös på länge är snart slut...Känns både skönt att vara hemma ett tag och sorgligt för jag saknar barnen och kollegerna...men men...

Eftersom jag har en öppen blogg så går jag inte in närmare på all skit som samlats!

Ha det gött!!!

Av Kajsa - 12 februari 2010 23:15

  Vad jag fick svälja...En present jag fick av en familj som har barnen på dagiset där jag jobbade...   Sen fick jag den här av en annan familj och jag fick svälja väldigt...

  Faktiskt så hjälpte det inte att svälja nu...tårarna rann!!!

Herregud så jag kommer att sakna "mina ungar" Jag vet att jag kanske får vikka nån gång men det räcker inte för mej...Jag har blivit så fäst vid alla på förskolan...stora som små!  

  I går var vi på två årskalas...Selma!!!   Vilken prinsessa hon faktiskt är!   Nordcharks ostkorv kan man inte tacka nej till!!! Åtminstone inte jag...

 

Dessa ljus plus en svart bricka köpte jag från Innerum! Grejorna har föresten kommit...skall hämta ut paketet i morgon! 14 kilo vägde det så janne får komma med...

 

Våran nya familjemedlem...Gandur...Visst är han vacker! 

Mina två minsta plus en kompis har vart på skoldisko i kväll. Kasper kom hem tidigare...han var svullen kring ögonen och så full med eksem igen...badhuset...Vet inte hur jag skall göra...vill ju att han skall lära sej att simma men inte till vilket pris som helst. Det kan luta åt Tornio badhus...det sägs vara mindre klor där.

Nu vill Lydia och Miriam ha datorn...farmarna måste farma...

Ha det gött!  

Av Kajsa - 9 februari 2010 23:15

Jaha...så kom då den dagen då man inser att man strax kommer att vara mellan två jobb!

En positiv sak är ju att våran häst som vi ska få på foder kommer åt veckan(förhoppningsvis)...Då har man ju nåt att pyssla med...Alldeles själv!!!

Min och Linneas häst är det! Punkt slut!!!

Ser framemot att dfå börja rida! Självklart är det Linnea som får styra upp det hela men jag finns åxå här som stor intressant! Janne dissade mej alldeles nyss så han ligger lite pyrt till just nu!  

Känns mkt trist att förlora ett fint jobb med fina arbetskamrater och otroligt fina barn!  

Livet går vidare och man får se möjligheterna i motgångarna...

inte roligt att gång på gång bli dissad MEN det finns det som är värre!

Nu kommer jag att få tid att städa huset...behovet har funnits sen ett år tillbaka...

Ser verkligen fram emot att få hem hästen nu...Den var så otroligt vacker och fin.

Hon som äger den var jättetrevlig och kunde väldigt mkt om islänningar.

Såg ni Mästarnas Mästare? Kvällens program var jättebra! Precis som alla andra avsnitt... men våran Tompa tog ledningen! Lydia och Kasper var hesa när jag kom hem...Missade tyvärr den första tävlingen för jag var med Majsan på informationsträff och lotterier på kommun. Monica informerade oss om vad som gällde sen fick vi gofika! Det var väldigt intressant och gott!   

Nu mina vänner väntar sängen och "Kaspar i Nudådalen"...jag ÄLSKAR barnfilmer och komedier...just nu avverkar vi adventskalendrar...Kasper har somnat för länge sen så jag ska se den själv.

Godnatt på er....God bless you!!!

Av Kajsa - 5 februari 2010 18:32

Nu ärdet testbloggning på den nya datorn...ser ut att funka jättebra!   Jesper har visat mej flera gånger hur jag ska ladda ner bilder men min guldfiskhjärna glömmer lika fort...

Fick ett gulligt oemotståndlig sms av min vackra prinsessa när jag var på jobbet i dag...Hon undrade om jag kunde göra semlor...

Givetvis kunde jag väl det!

  

Dom blev fantastiskt goda!!! Hela familjen är i chocktillstånd... Att jag sen brände en av två plåtar hör absolut inte till historien...

Jesper blev så grovt chockad över att dom blev så fluffiga...Men då ska ni veta att om det finns kvar nån i morron så är den torr som fnöske...:-)

Vi har fengshuiat kylen i dag...men så vi fick kasta...Jesper och jag rensade så rejält att ingen som äter nåt ur kylen nu blir matförgiftad...hehehe...

Ja mina vänner....detta inlägg är det första som jag gjort på min nya bärbara dator!

På Facebook är det värre...vet inte vadjag skall trycka på när jag farmar typ...

Nu ska jag köra ett cykelrace framför tv:n.

Ha det!

Av Kajsa - 3 februari 2010 14:35

Konstig dag i dag...För första gången på jättelänge jobbar jag bara halv dag...  

Samtidigt är det åxå väldigt skönt...har hunnit vika kläder, fylla bådae torktumlaren och tvättmaskinen...diskat...hjälpt Kasper med lite läxor...Nu segar jag mej vid datorn ett tag innan jag börjar städa här i köket.

 

Så här glad var Viggo på sin födelsedag...Finklädd satt han och väntade på fika...hans minspel var så härligt! Det såg ut som om han vore i en helt annan värld!  

Har som de flesta numera vet beställt en bärbar dator från Dustin...Men så jag få vänta...Den har nu vart sorterad i Ånge sen i går morse klocjan 07,03...

Nog för att jag har klarat mej utan en dylik så här långt men bara för att jag har beställt den så väntar jag...varje minut...kanske ett sms från icaMaxi...

  Nåväl...Viktväktare som jag är så kunde jag definitivt INTE motstå mockrutor...

Men jag tog faktisk bara EN bit...(Att jag sen tog två syltkakor hör INTE till historien...)

 

var med Lydia och Henny på Rajalla i söndags och köpte kläder...Jag behövde inget MEN när jag för första gången på några(=många) år fick på mej byxor i denna strl...då slog jag faktiskt till! Jag vet att jag är fisigt lagd men fatta...jag vet åxå att det kan ha rört sej om en STOR storlek men ändå!!! Jag blev glad iallafall!  

Nåväl, när vi kom hem från Rajalla gjorde jag middag och sen for vi tillbaka till stan för att gå på bio...Alvin&gänget 2...Vi hade Anton I med oss och han satt still och såg hela filmen under ett ihärdigt smaskande på popcorn...  

Kasper är hemmavid nu...ont i halsen och lite febrig är han.

  Dessutom har han en tand mindre i munnen...När jag kom hem från jobbet i dag berättade han att pappa lagt en guldtia i muggen...Jag som trodde att vi kunde köra tandfen några år till...hahahaha...

Meandi hos Mervi i går resulterade i en Geisha t-shirt till Lydia och en Pirat dito till Kasper plus ett hemligt paket med två plagg till Kasper. Till mej själv köpte jag inget eftersom det inte fanns nåt som jag ville ha!

Nu ska jag vara sonen behjälplig i ännu en sida matte...dvs...jag sitter brevid och löser korsord...

Ha det gött!

           

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards