Alla inlägg under april 2010

Av Kajsa - 29 april 2010 23:07

  

Premiärgrillning i våran nya grillstuga...Korven var en Lithellare och ej så god...Men en premiär kräver sin korv och det var ändå ätbart...

Men jösses så bokstäverna växte till här...

i dag har Janne kommit hem med en sprillans ny cykel till mej...  Men fatta!

Nu kan jag cykla till jobbet med Kasper! Inte nog med det...jag fick även en ny jacka! En som jag kan ha både när jag är ute och går och i stallet.

  

Isläget nere i Seittu just nu är mkt fisigt...I år kommer nog isen att smälta bort...Vi som gillar drama i samband med islossningen får nog bita i det sura äpplet...

Joannah har blivit ordentligt firad i dag av hela sin familj!

Selma har vart med mommo i dag på jobbet och det har varit så himla kul. Är så tacksam över att få låna mina barnbarn då och då.

Nu ska här hoppas i säng så man är utsövd i morgon då en ny arbetsdag tar sin början.

Ha det gött!

Av Kajsa - 28 april 2010 19:28

Så kom då den dagen då den tredje av mina 6 barn flyttar hemifrån...Lite vemodigt känns det nog allt. Men det ska det kännas åxå annars vore det ju konstigt.

Det skall bli jättespännande att få se deras lägenhet. Jesper har redan visat några bilder därifrå som han tagit med mobilen...Han visste att vi är många som är nyfikna...

Annars har jag haft en liten jobbig dag i dag...Migränanfall på jobbet...Men det gick bra iaf...tog mina piller och Håkans piller och efter ett tag kunde jag jobba igen men inte böja skallen eller hoppa...typ...

Nu sitter jagt här brevid Kasper som som gör läxan...Huvudet dunkar på i halvfart men troligtvis försvinner allt efter en god natts sömn.

Först blev jag skitskraj och trodde jag skulle få en hjärnblödning typ eftersom det aldrig har hänt att det satt igång så där helt plötsligt...Sen när jag förstod att det rörde sej om migrän kände jag mej löjligt tacksam...  





Stallets enda "tjej" Helga har blivit mamma till två otroligt stiliga gossar...

Dom är så himla småa och har ett sånt litet och spätt bräkande...Svårt att låta bli att gå dit och se på dom...

Kasper med sin nya fina cykel! Nu väntar jag på att få mitt bakdäck fixat så att jag åxå kan cykla tull jobbet som Elli gör.

I morgon fyller Joannah 29 år...herreminje så tiden går fort...Nästa år är det dags för festeri igen...Joannah och Malin...Vi ska fixa en gemensam fest för dom två...Att överraska dom som vi gjorde med Emma funkar inte...Dom skall båda vara med överallt och att hålla en så fest hemlig för dom två är som att tänka med en knäskål...går ej!!!

  

Algot och Viggo kom inrusande i klassrummet där jag jobbade och ville ge mommo en present...Mina små gullefjun hade målat sparbössor på öppna förskolan och var så ivriga att ge dom...DÅ svällde mitt hjärta av en son stor lycka!

Precis som i dag på jobbet då jag såg Anton sitta och äta med de andra barnen och hur han skrattade med hela sitt ansikte då han såg mej...

Inser att vi måste handla lite när jag öppnar kyl och frys...Herregud vad vi har hamstrat korv...Eller det är Janne som hamstrat billig korv och lagt in dom i frysen för det är alltid bra att ha en korv eller två hemma.  

Jag personligen gillar nästan bara Nordcharks korv...och nu på fredag är det ju den årliga korvgrillardagen! Förr när ungarna var små var det våran middag men nu när de grillas korv på skolan har det förstötr lite eftersom vi tycker att man måste ha en ordentlig lunch om man skall grilla på kvällen men nu måste vi ha en ordentlig middag ist och då blir det inte så mkt korvgrillning...  

I går red Lydia och Henny på Hamlina och i kväll vill dom rida Gandur.

Btw så fick jag hem min kamera i dag! Kommer nog att känna mej förfärligt lycklig över det i morgon för i dag har mitt huvud haft huvudrollen...hahaha...

Nu ska jag försöka hitta nåt gott i huset...är så himla sugen...

Ha det gött!!!

Av Kajsa - 24 april 2010 00:06

Här kommer bild på mössa nummer 25...


Den är virkad till mej själv och färgerna på bilden stämmer inte alls med hur den ser ut på riktigt. Sitter här helt allena..nåja nästan iaf...Kasper har somnat i soffan för flera timma sen men jag har inte burit han till sängen ännu för jag tycker det är lite läskigt att vara uppe själv...

Lydia har fått sin nya mobil...som är hennes födelsedagspresent igentligen men som hon fått lite i förskott.

Hon har många megapixlar i kameran på mobilen och gillar att fota så det är bra. Kan inte låta bli att visa bilden som hon tog på mej. Vilken skärpa det är...den  påminner mkt om bilden som Ulla tog på mej för några år sen.

   

Jag tycker den blev jättebra fastän det är mej hon fotat...  

I morgon skall familjen som är hemmavarnade jobba som bara den i växthuset...plantor att plantera. Skojigt men jobbigt...Har man bara bra musik i öronen och nån som fixar lunchen och kaffet så funkar det finemang.

Jesper ich Linnea blir snart sambosar...Dom har fått en lägenhet inne i stan.

Det känns så himla roligt att dom äntligen får nåt eget samtidigt som det känns att en vägg har rasat...Jesper är en sån trygghet här hemma. Men jag unnar verkligen dom denna lägehet!!! Har lovat dom en dammsugare i inflyttningspresnt...dom ville ha den!

Nu ska jag fästa klart trådarna i min jubileumsmössa...hahaha...känner mej lite som Emil  iLönneberga då han snidade sin hundrade gubbe...

Lydia gick och sova för ett tag sen...Janne lite före...hans tur att hämta ungdomarna från stan om dom behöver skjuts...

Hoppas på en solig och varm helg!!!  

Av Kajsa - 20 april 2010 18:38

  

Kolla in tröjan som Selma har på sej...månne vem som gett henne den?   

Just nu är Anton och Selma här och leker med oss...hehehe...Janne har suttit en halvtimma och kastat flygplan med dom små liven.

Det är verkligen livets efterrätt dessa små ljuvliga barnbarn..,Även Vicktor som ju snart är 11 år är ett av mina små ljuvliga bakverk...  

  

Den yngsta av dom alla kommer här...lilla Alma - Clara - Louise - Isaksson....Visst är hon underbar!!!  

   Vi var ju barnvakter till bröderna Aldeman hä i helgas...dom fick bada badkar som sig bör då man är hos mommo och Janne...Algot lekte en sån rolig lek med krokodilen och en liten hund...  

  

Vi har tatt in Kaspers lilla tv till köket och på köksbänken får den stå...Ps2...lite roligare att spela bland folk...Här turas Kasper och Algot om att spela medan lilla Viggo nöjer sej med att titta på...  

  

Var till mammis och pappis i söndags och jag kunde inte låta bli att ta minst tio bilder på denna lilla fina påskfågel...herregud vad den var gullig där den satt fast på en pinne...

  

Till sist min nyaste tatuering...som skall få en gren att kliva på till hösten...blommor och blad åxå givetvis...

Har jobbat den senaste veckan men inte imorgon för då ska jag försöka få tid till Sjukg. för mitt knä har börjat göra ont igen.

Annars har dagarna gått som vanligt...vissa fort och del inte fort...

Har åxå fått en mkt roligt besked från en vän och det gör mej så jävla glad!!!

Det känns som att man vunnit en riktig högvinst! För det finns inget viktgare i livet än att få vara frisk!

Nu ska jag dricka kaffe med Janne och kolla varför det helt plötsligt blev en annan stil här på bokstäverna...mysko...

Av Kajsa - 19 april 2010 17:13

  

Våran älskade lilla fina gumma har varit borta från familjen i ett år denna dag.

Under året som gått har jag hört henne skälla...gråtit då jag sett ett torkat grisöra...önskat att hon fanns kvar här hos mej...samtidigt som jag unnat henne den vila hon nu fått i Regnbågslandet...

Att det kan göra ont att missta en liten fin fyrbent vän!

  Puss och kram på dej älskade hunden min!!!!

Av Kajsa - 17 april 2010 10:21

Sen jag fick min distanshealing har jag sovit mkt bättre och kännt mej gladare åxå. Först trodde jag att jag inte kände av den alls eftersom jag låg där skräckslagen över att en annan människa hade makt över mej som jag inte kunde stoppa...

Så jag trodde jag helt sonika hade stängt av healingkanalen...

Det känns väldigt bra just nu och jag ska hoppa på en till healing åt veckan.

I onsdags frick jag min tredje tatuering...en jättefin ödla! Till hösten skall den ödlan få en trädstam att klättra på...och på trädstammen skall det bli blommor och blad...ser jättemkt framemot det!

Jag vill redan nu förtydliga en åsikt som jag har...Alla får och ska givetvis ha åsikter om saker och ting MEN jag vill INTE kännas vid nåt kränkade vad gäller mina tatueringar...jag är så pass gammal att jag bestämer själv(Linnea tycker jag låter som en nybliven 18 åring...:-) och hon har alldeles rätt i det för det är så jag känner mej!)

Är bara så less på att alltid måste förklara varför jag gör vissa saker...när jag väntade mina barn..."men herregud...igen"...Känns som att allt jag gör är irriterande för nån annan.

Det får det vara åxå MEN jag vill bara inte höra det!

Nåväl...Min äldsta son med flickvän ämnar flytta ut...dom har sökt en lägenhet och får dom den så tar dom den.

Jättekul för dom! Det är en väldigt fin lägenhet! Tomt blir det ju här men då får ju Kasper ett eget rum så han blir ju glad för det...

Har jobbat tre dagar i veckan...nästa torsdag börjar jag mitt 5 veckors vikk på skolan...kul!

Vet inte om jag skrivit om min kamera...systemdigitala Canon....Den krånglade så mkt att jag lämnade in den på Elgiganten...några dagar senare ringde dom och talade om för mej att lagningen inte går på garantin eftersom det var yttre åverkan på usbkontakten...? 3000kronor skulle det kosta...Då ska ni veta att solen gick i moln lite grann i detta hem...Dagen efter ringde han i gen och sa att skadan var så liten för att jag skulle kunna se den på foto så dom skulle laga den på rent "goodwill"...gratis! Då kom solen fram igen! I bland ska man ha tur.

Sen var vi på Stadium och handlade lite tröjor...det slutade med att vi inget behövde betala för jag hade så mkt bonus på mitt kort...

Åt veckan kommer lillasyster hem från Gbg. Det ser jag framemot mkt! I morgon skall jag åka till Pello med dom av mina ungar som vill följa med!

Nu väntar en stavis runt byn innan luncheriet.

Ha det bra!

Av Kajsa - 11 april 2010 18:50

Fy vilken morgon jag haft...migrän!!! Är ännu inte riktigt hundra i hatten...känns nästan som om jag hade feber i kroppen...

Helgen som varit har farit så fort...i morgon är det redan skola för barnen! Själv jobbar jag inte just nu och det känns för ovanlighetens skull jäkligt skönt...kan bero på att jag känner mej lite opasslig.

Årets första utomhusgrillnig genomfördes i dag...Strålande sol...precis så där som det ska vara då man vaknar av migrän...hehehe...solglasögonen har jag haft på mej även inomhus.

  

Joannah och pojkarna kom åxå hit på utelunch. Peter hade som vanligt häcken full där hemma och det är väl så att har man jobb under vardagarna så får man ta vara på helgerna.


  

En av alla som njöt av lunch i det fria...Att han dessutom ville ha grillat bacon gjorde inte saken sämre.

I går började Lydia att flytta om möblerna på sitt rum...ganska snabbt insåg hon att mamma är en fin ingrediens i sammanhanget...:-) Vi är långt i från klar men vem har bråttomt? Har inte orkat så mkt i dag men förhoppningsvis mår jag som en drottning i morgon och då kan vi fortsätta. Inte blev Lydia lessen för det inte...nix pix...Henny kom och då tvättade dom håret...torkade håret...bytte kläder och for ut och cykla...Gullungarna!!!

  

Så här får man mysa när man är hos mommo och Janne...Han hade sällskap av Kasper...middag vid köksbordet framför Svampbob...Kan det bli bättre?


  

Min nya vän...Janne blev så förskräckt då jag frågade om jag kunde blöta ner köksgolvet och sen suga upp all skit med utedammsugaren så han köpte en ny till mej...Den gamla har nåt elfel och det känns lite småfarligt att använda den.

Min nya vän är så fin att alla vill använda den och det har jag ju givetvis inget emot...

Nu ska jag ta ytterligare en Ibumethin eller nåt annat så att jag orkar resten av kvällen.  Ha det gött!!!

Av Kajsa - 8 april 2010 21:39

Denna superfina sten fick jag av Algot i dag då dom kom på besök! Självklart blev jag jätteglad!  

jobbat sista dan i dag och jag tänker skriva det...alltså att jag tycker det skall bli förbaskat skönt att vara ledig i morgon och få njuta av mina egna små troll!!!

Givetvis kommer jag att njuta av andra troll åxå!!!

Hade som tänkt att vi skulle dra till Torne badhus efter frukosten och sen Maxätning och därefter Leklandet...

Tänkte simma några längder om jag kan...beror på om nån tarvar mitt sällskap...

Jag har sett reprisen på Talang och Körslaget...

Talang...vilken röst han hade italienaren...eller VISST VAR HAN VÄL DET....

Om inte han vinner Talang så är det nåt som är fel!!! Vilken man!!! Vilken röst!!!

Sen efter hans framträdande kom det i särklass mest roligaste som jag sett på väldigt länge..."Cirkus Hans" Tur vi har Anytime så vi kan se  de hur många ggr som helst för det har vi gjort...  och skrattat!!!

Körslaget då? Jag har mina favoriter...Den som just nu står högst i kurs hos min familj är givetvis Mojje!!! Om han vinner 500 000 ger han dom pengarna till Hjärt och lung med specifikt ungdom!!! Vilken underbar kille!  

Attt jag sen även har ett hjärta med Kalle Moreus och Marie Picasso är en liten bisak i det hela...Jag har alltid gilloat Nikoas Strömstedt MEN kan ni fatta att han fått LILA färg på sin kör...bara det gör att jag helt plötsligt inte förstår riktigt vad som egentligen gjorde han så himla bra...skojar bara...

   Bjuder er härmed åxå på en pinfärsk liten flickfot   

I dag har Kasper blivit friserad på Habits! Han är så jättefin i sitt hår! Och så jättenöjd åxå!

Det har blivit väldigt dåligt med uppdateringar och "hälsa på hos andra bloggare" den senaste tiden men denna bärbara har inte ens lösenorden sparade...sen funkar inte vårt internet som det skall... J*la Telia...

Nix mina vänner...nu skalll jag hoppa i säng...har vart en lååååång dag...ser framemot morgondagen!

Ha det gött!!!

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Skapa flashcards