Alla inlägg under maj 2011

Av Kajsa - 30 maj 2011 22:51

I dag firar vi våran fina Lydia som äntligen fyller femton år...nu är hon minsann ingen fjortis mera....För exakt femton år sen såg den lilla prinsessan världens ljus...men som hon skrek....Den andra mamman som sovde i samma rum som vi var tvungen att bära om kring på Lydia medan jag var på toan...

Tack å lov så jobbade Bettans mamma där å hon visste minsann hur man skulle göra med små skrikhalsar som Prinsessan...hahaha...Nästa dag for vi hem för vi hade ju en liten storebror som fyllde år dan efter(2Juni)

  Lydia har aldrig gjort mej besviken men däremot lätt upprörd några ggr...hahaha ni vet sånt som hör till!

Jag hoppas att min vackra fina Prinseesa får en riktigt fin och bra dag i dag!

Älskar dej min gumma!  

Av Kajsa - 28 maj 2011 20:01

Vi har haft en riktigt bra dag i dag. Br A har nog myst ordentligt när dom fick mysa i husbilen i dag!

  Här är kasper å Viggo uppe på "loftet" å myser medan vi väntar på att kulan ska börja...


  Första bilden innan kakorna kommer fram..."Är vi framme snart" frågade dom i Kärrbäck...men dom ville ju fika å mysa å se på tv...det är ju liksom vitsen med att åka husbil... 

   Medan Kasper tävlade i slängboll å Vortex smaskade smågossarna varmkorm med bröd...

  Men det var ju så rackarns kallt ute så godingarna ville till husbilen ist å det fick dom ju förståss...Kasper bröt längdtävlingen efter ett hopp för han fick så ont i hälarna...nåja...Kasper kröp upp på loftet med en macka å en Kalle Anka pocket å Viggo var inte sen med samma sak...

  Fast det var svinkallt ville alla ut å se när kulan stöttes...tur att jag köpte några tiokronors filtar från Rusta för längesen...nu kom dom väl till pass.

   Slungbollsmedaljutdelningen...lägg märke till lyckliga pojkar...hahaha...är dom månne tyngda av allvaret...   Här har vi Vortexmedaljörerna...2 gossar från HSKT...Visst är dom väl duktiga!!!

   MiMin nya favorit bland alla vichyvatten...inte ofta man kan köpa den men ibland...   Innan vi lämnade Luleå åt vi Maxmat...i bussen förståss...Lilla V somnade å då ville ingen gå in å äta utan JanneÅKasper var å hämta maten så vi slapp gå ut...å det var så skönt...sen somnade vi allihopa utom Janne förståss för han körde ju...

   Min nya fyrbenta kärlek...Tack vare Akkja tar jag mej ut på prommenad...

    Kasper hittade en Wundis på gården å vips hade han pimpat hojen alà Pontus...alltså Pontus gjorde så när han var som Kasper gammal...

 Nu ska jag skicka er lördagskramen...  å sen ska jag läsa klart boken om Morgan Alling...läs den! Den är så fint skriven å så kärleksfullt trots all skit han vart med om...underbar å fruktansvärd!

Av Kajsa - 27 maj 2011 23:44

Men fatta...Hammerfall kommer till Kiruna OCH Skellefteå i sommar!!! Helst vill jag ju fara på båda två...Janne säger det är kuligare i Skellefteå men jag vet inte...Bara jag får vara med på en av konserterna är jag nöjd...sen vill jag ju givetvis ha en tshirt åxå...hahaha...

Jag har gillat Hammerfall sen deras första skiva...Finns inga som kan mäta sej med dom...men det finns många andra band som är riktigt bra!  I morrn ska jag ringa å boka biljetter å stolpar för jag misstänker att det blir Hammerfall x 2 i sommar...får jag inte med familjen på två ställen så finns det ju andra som kanske är intresserade...

  Den här metoden kanske är nåt för mej... jag lägger mej sent...vaknar flera gånger varje natt...kliver upp tidigt...Om jag börja sova mer kanske jag åxå blir smalare... 

I  dag har jag verkligen vart på farten...först rundan med Akkja...sen en prommis till skolan å hämta cykeln å cykla till Isakssons i ett ärende å sen senare på kvällen en cykeltur till kiosken med Kasper å Rasmus...Skönt var det! Inte behöver man bil om man rör sej i byn heller...

Min Prinsessa har åkt på konfaläger idag, hon kommer hem på söndag...känns väldigt tomt...

I morrn åker vi med husbilen till Luleå på "Mayday"tävlingar...Friidrott handlar det om! Äggen är redan kokade...Joa å bröderna A hänger med å det var beställt kokesägg!

Resten av födan fixar jag i morrn medan Janne dammsuger husbilen...råkade nämligen se ett spindelhelvete i taket på den...

Nu väntar sängen på en mkt trött mamma Granvik som verkligen ser framemot Kiruna/Skellefteå...

En riktigt STOR kram till er allihopa...eller föresten...många stora kramar... 

Visst förstår ni att även om jag ser framemot Hammerfall i sommar så längtar jag först å främst till söndag...


Av Kajsa - 26 maj 2011 22:12

I dag har jag bakat bullar å dammsugat huset...gjort middag å vart med ungarna till Maxi för att handla godis till konfalägret...sovit i fåtöljen en stund å vart på fototripp...

  Lite småkul faktiskt...Lydias Nikke gissade på Nordea å han fick rätt!

Har även haft besök av två bruttor i dag å vi hann då avhandla både det ena å det andra...

Lite annat som är mindre småkul är att jag hela dagen lång har vandrat omkring i pyjamasbrallor...så även på Maxi...men att jag blev brydd...Det syntes ju all väg att det inte var vanliga brallor....Frågade lite försiktigt en bekant där om det syntes...nej svarade hon leende 

Nu ska jag sitta räkna lite innan jag hoppar i säng...1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,,,,,Upps...höll på hlömma kramen till er alla...  11,12,13,14,15,16,17,,,,, 


Av Kajsa - 25 maj 2011 21:18

Återigen en härligt solig men dock blåsig dag! Akkja har fått sin dagliga "Karungiruntdos"

I ghår var jag Å Elli till Joannah å bröderna A en sväng...vi tog med pojkarna på vift medan Joannah dammsög lägenheten.

  Så fina snälla goa killar   

Vi plaskade i vattenpölar .... i varenda en som vi stötte på under prommenaden...

Därför vart åxå Viggo ganska blöt...hahaha...

I bland när d känns som mest tomt i både huvud å börs så dimper det ner nån överraskning  Inte mkt kanske ni tycker men se det tycker jag...man får mkt för pengarna om man tänker sej noga för!

I går hade åxå skolan fotbollsturnering...Kasper var med å han tyckte det var riktigt riktigt roligt!

      Middag på Ikea med Kasper,Vicktor å Lydia...vi åt å vi drack att vi nästan sprack...ojojoj vad gott det var! Stor kontrast till Max å Frasses...å fantastiskt billigt var d åxå! Kasper ville testa ett wienerbröd å det fick han...han smaskade på kanterna å tyckte att mittenpartiet luktade gammal sko...hahaha...

  En efterrätt ala´Seija.. god blandning! Den å kaffe sen var jag lika mätt som en spärrballong är full...   Vicktor å Lydias mat å efterrätt...lägg märke till de fantastiska sugrören som Kasper fixade!   Min mat å efterrätt...

Efter middaghen for vi å hämtade Nikke å sen drog vi på vårgalopp! Kasper sprang 7 varv innan hälarna gjorde sej påminda...fattar inte vad det är för fel på dom... ibland går det bra men oftast klagar han på att det gör så ont i hälarna...kan det vara skorna eller?

Nu sitter jag här under filten å känner mej så nöjd med dagen...Hann ju städa lite åxå å tvätta en tvätt...ett bad...lunch...

I går när jag kom hem från Joa hade Janne skärt sej i fingret...For direkt tillbaka till stan å akuten...tyvärr så visade min klocka på iphonen 21,02 när Janne ringde på klockan...naturligtvis var det ingen som öppnade DÅ...21,04 öppnades dörren å en färdigfördagenklädd sköterska klev ut...hoppade på cykeln å for i väg...SJUKT!!!Tycker jag!

 Janne ringde då rådgivningen å där tyckte den han pratade med att han skulle ta bort plåstret för att se om det var djupt...men herregud så blodet både droppade å sprutade...skitläskigt var det så jag tröck gasen på botten å körde mot Kalix!

Där vart hans finger tejpad å han fick tillsägelse att ta det lugnt...(som att tala med en knäskål för att ta det lugnt just nu när det börjar bli som mest att göra kan man ju inte)

Nåväl fingret känns mkt bättre i dag säger han...bara han inte stöter till det i nåt!


Jag är helt å hållet emot att det odlas genmanipulerad potatis i Vojakkala men samtidigt som jag är det förundras jag av dessa Greenpeacare som faktiskt röker...

Om jag vore stridis i Gp skulle rökning vara ett av det som jag skulle ta avstånd till...

Nu skickar jag er STORA kramar å speciellt till Irene&Sven som mist en älskad Pettson  

 

 

Av Kajsa - 23 maj 2011 21:04

  Detta handlade jag å Kasper i dag på Stadium...Eftersom jag inte är så stadd vid kassa var jag väldigt försiktig med vad vi skulle ha...

"Skor som Kasper kan springa i å sparka fotboll i" sa jag...

Detta är vad vi fick...Springskorna duger å håller denna sommar sa han...sen växer ju fötterna åxå så till hösten är dom så nötta att d bara är att kasta dom...Jag frågad lite försiktig om vad fotbollsskor kostade å fick till svar 99:- om du har tur annars 179...

  74,50 kostade dom...vi fick benskydd på köpet å så köpte vi vita fotbollsstrumpor...

273:- totalt... Då for vi på Ica Maxi å köpte oss varsinn chokladkaka...

  Denna valde jag...Men fy rackarns vad god den är!!!

Familjen Isaksson har vart här med fika så vi har setat å myst med dom ett tag å återigen känns det i mitt mommohjärta när jag ser lilla Selma...

  gumman satt i Pellostolen å man såg bara hennes lilla fina huvud...Tänk er så jobbigt för henne att inte kunna röra sej som hon brukar...Typ krypa upp i mommos famn...

  Två andra godingar ser vi här...Anton tog en stor finsk syltmunk å skulle så stort fika...han var en aningens för nära sin lillasyster...Det slutade med att Alma satt med hela munken själv 

Bytte min vinstlott mot två dubbellotter...hundra pix blev det igen...Hoppas hoppas det blir vinst igen när jag byter dom å då helst med många fler nollor på slutet...


     En av det mest roligaste i kattleksak är denna lilla pingelråtta...Molly å Lillstrumpa är dom lyckliga ögarinnorna till denna delikata leksak...t om Elli skulle gilla den!

Nu ska jag se till att min fotbollskille kommer i säng för det blir tidig uppstigning i morrn...Ska även se så att mina spanskaflickor gör samma sak...Sen ringer jag till mellansonen å kollar läget lite!

Skickar en STOR kram till er allihopa!  

Av Kajsa - 22 maj 2011 21:24

Så kom söndagen som vi väntat på...jordens undergång...skrämmande...Skönt att vi klarade livhanken även denna gång!!! 


   I fredagskväll hade vi en otroligt blandkänslig stund...Ena stunden var en av oss i tårar å andra stunden skrattade vi så djupt å hjärtligt att vi inte visste vad vi skulle ta vägen med all skratt...

På denna bilden har en av oss fisit...dock inte jag...mer säger jag inte! 


   Lydia hade myrinvasion på sitt rum å gjorde således en stor sanering...samtidigt passade hon på att dekorera väggen med en lufttömd muminballong! Det blev toppen fint!

  Vart hos familjen Isaksson hela eftermiddagen/kvällen...vi har firat Antons femårsdag samt grillat å myst hela familjen...nästan...Sen kom deras fina grannar åxå dit å det var väldigt roligt! Nya bekantskaper som man ska vara rädd om!


  Emma gjorde vitlöksbröd...men så gott!!

  Kaisu hade gjort en riktigt god sommarsallad!

  Mommos lilla hjärta...sitter i rullstol å kämpar på...När vi kom dit satt hon ute med sin hatt å det tog så i mitt hjärta att se lilla fina Selma i rullstolen å veta att där sitter hon i 6 veckor...

  Efter allt kalasande drog jag,Kasper&Lydia till Laila en sväng... Där hade hon ju naturligtvis testbakat en kladdkaka av nougat bl a...Den var svinaktigt god...fick även en bit av hennes Mariannekladdis å den var dessvärre lika svinaktigt god...kändes gött att vi cyklade...

  Molly å Lillstrumpa låg i soffan å mös...så fina dom är...

Fick en låda fisk av Laila...dom stimmar nu omkring med sina nya vänner. TACK Laila 

Vi har haft lite turbulens under hela veckan å säg den familj som inte har det...Jag är iaf glad över mina barn å mina vänner å kommer aldrig att svika nåndera!!!

Alldeles precis nyss fick jag veta nåt som gav MEJ turbulens i huvudet å som sannolikt ger mej migrän i morron... 

Nåja...STOR kram till er alla som behöver en...jag vet att alla behöver en kram då och då...  Själv ska jag sitta här å svälja min ilska INNAN jag öppnar min mun...1 2 3 4.....få se hur långt jag måste räkna...tror inte att det räcker till tio... 


Av Kajsa - 19 maj 2011 15:15

Denna dagen har bara svischat förbi....Alma har vart här medan Emma&Selma har gjort återbesök i S-byn. Det var inte alldeles okej fär dom måste tillbaka nästa onsdag igen för ny röntgen...Hoppas hoppas att det INTE blir nån ny op!!!

Det har iallafall gåt riktigt bra idag...Anton å Vicktor kom åxå hit hem efter dagis/skola.

Det är få förunnat att få rå om sina barnbarn då och då!

Jaja...i går då? Egentligen började pappas kalas redan i förrgår för jag å Kasper bakade en kolakaka som blev en aningens modifierad 


   Detta var vad ögat såg först när vi kom hem till Pello...Björkar fulla med näringsdryck i påse...hahaha...mamma....det ska ju vara hon det!!!

  Det ögat såg efter Björkarna var denna skylt...Så nu mina vänner är det bara att beställa!!! Lägg märke till min syster som står bakom skylten...hahaha....


  Min&Kaspers fantastiskt goda kaka...I min gom var den bland det bästa jag fikat på länge!


  Mammas smaskiga wienerbröd samt nån mjukkaka som jag inte hann smaka...


  Mammas super smaskiga herrgårdstårta...det var mandarin å grädde inne i den!


  Gaffelkakor och chokladbollar...


  Mockarutor och dumlekakor som Elli bakat å dom var åxå svinaktigt goda!

Vi fikade två ggr å när vi kom hem efter att ha vart på friidrotten så började jag må jätteilla...då kanske ni förstår vilken sockerchock jag genomled...

  Min fina pojke med en chokladkaksbit på fatet...

  Lite syskonkärlek gjorde så att kakan hamnade i Kaspers panna istället...


  För det mesta satt Kasper med näsan i en tidning...Vet inte riktigt hur många han hann läsa men högen han tog med sej var STOR...


  Gjorde en tur tull Pellohallen å helt plötsligt var det jag å Elli som glömt mammas Loka på jordpallen...till saken hör att ingen av oss rörde i den...hahaha...min mamma i ett nötskal!


  Hittade två skrynkliga mandelpotatisar som inte ploppats in i jorden ännu...tyckte att det såg så gulligt å lite uppkäftigt ut     Dessa är snart klar att gräva ner i landet...


  Lydia å Janne chillar i soffan medan vi andra(Jag å Elli&mamma) fixar fram fikat...

  En rolig bild som uppkom efter att nån fes i bilen...Kasper högg tag i en Dumlekola å bet av den för att sen trycka den mot näsan för att inte behöva lukta på fisen...hahaha...vem som fes låter vi vara osagt...hahaha....   Den här fina bilden på mej tog Elli på stranden å jag gjorde om den för att den skulle passa min profilbild på fejan...

Tycker att den blev väldigt fin med hjärtan runt om och loggan på!

  Den här boken vill jag läsa...måste komma i håg att köa på den när bokbussen kommer nästa gång.

  Jag å Elli!


Fan åxå...ett ben har blivit lite större i min ena knog å det gör ont i den åxå! Sen är det mitt knä som är i fas tre eller vad man nu ska kalla det för...klarar inte av nån prommenad heller just nu å det suger skit som bara den!

Fick just ett telefonsamtal från mina döttrar...eller från två av dom iaf...Lydia tänkte sova över hos Joannah för hon skulle med Henny på zumba...men nu råkar det vara så Joannah inte har sovkläder mer än för sej å pojkarna så jag får vackert hämta hem min prinsessa! Måste även ta med en liten slant för jag å Janne snodde nästan hela hennes chokladkaka i tron om att Janne hinner köpa en ny till i morrn å Lydia skulle inte hinna sakna den...hahaha....

Nu mina vänner skickar jag er en STOOOOOR kram vare sej ni vill ha en eller inte!!!  

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards