Alla inlägg under juli 2011

Av Kajsa - 31 juli 2011 22:11

Men att helgerna går fort då man jobbar! Känns som om man inte hunnit med alls...fast d är väl meningen med helgen åxå att inte hinna så mkt utan att känna lite av det sällsynta lugnet!

I går kom lillasyster å lillebror med söner på besök å det var så roligt! Vi träffas allt för sällan! Eftersom min lillebror bor i Umeå å jobbar på NUS så träffar vi honom där då vi är på diverse kontroller!

I går var d åxå sikfest i Kukkolaforsen, vi for dit en snabb sväng med ungarna! Köpte en sik å gick omkring å tittade lite innan vi for hemmåt.

Väl hemmavid lagade Pontus å Henny mat...kebab å pizza...

I morse vaknade jag av migränen från jagvetintevad...Hade tänkt åka hem till Pello över dan men det skippades...När mitt huvud inte kändes som om det befann sej i en för trång mössa åkte vi istället till Storforsen!

Vilket ställe!!! Sån enorm fors...vilket ljud...vilken dimma...vilken fart...

Janne bjöd oss allihopa på middag där åxå å det var ruskit gott!!!


  Lilla Tiff söker ett nytt hem snarast...rumsren å äter själv!


  Henny&Lydia på forsen...tyckte att dom var så söta     


  Lilla Tuff söker åxå ett nytt hem snarast å liksom sin syster är hon även rumsren å äter själv...


  Denna smaskiga pizza gjorde henny senare på kvällen...den var svinaktigt god!!!


  Här beundrar vi vattnet...ojojoj...vilken fart det hade!


  Min fina Kasper söker efter nån lämplig sten att kasta i...


  Det var snorhalt på ett ställe fastän det inte regnade...vem tror ni halkade?


  Jupps...d var jag det!


  Tre av oss åt buffe som både såg god ut å var god! Fastän Lydia verkade vara mer begiven på nalle Puhs pannkakor...


  Två buffeätare till! Vi fick verkligen god mat å vi satt ute å åt å det kändes som så mysigt å somrigt att jag nog lever länge på detta!


  Vi andra åt Röding med mandelpotatis...så gott!!!!


  Lydias fterrätt...Fatet var rent så när som sylten då hon ätit klart...


  Detta var Lydias fat från buffen...brödet var torrt som fnöske men annarsvar det gött! (Hon gav nämligen brödet till mej sen hon smakat det...)


  Skulle kolla hur stor en björn är i förhållande till en människa å då fick Janne vara modell! Tänk att möta en dylik på två ben...nog tusan springer man!

I morrn är det jobb igen...sista veckan! Har dessutom ett riktigt lååååångt pass...7,45 - 18,30...men d gör inget för jobbar man så jobbar man å thats it!!! Sen ska vi fila på Sthlms resan!

Joa har åkt å mata sin katt å tror ni inte att Knoll&Tott har vaknat....Lydia ligger där inne med dom just nu...fåse när dom kommer till köket 

Nu ska jag bädda sängen å ladda dvd:n så att det bara är att hoppa i säng!

STORA kramar till er alla!!!  

Av Kajsa - 27 juli 2011 21:28

Efter tre dagars tidig uppstigning är det således dax för en rejäl sovmorron i morrn...

Kvart i 6 har Janne väckt mej å jag har då börjat jobba kl 6...Men i morrn blir det till att sova åtminstone till halv 7! Kläm på den ni!!!


  Behövde låna Jannes firmabil i går en snabbis...detta hittade jag i bilen...undrar just vad dom jobbar med för nåt egentligen          I dag tog Viggo verkligen i då han gled ner i poolen...å inte blev han särskilt blöt heller...aprecis då jag fotat fick han lite panik å bad storebror Algot rädda honom...Algot är ju som en delfin i vattnet....så himla duktig!


  Men fatta vad glad jag blev över tröjan jag fick från Peter!!! Inga problem med vad jag ska ha på mej framledes...TACK snälla!!!!!


  Köpte ett tuggben med kycklingsmak till Akkja i dag...   Denna påse fanns med i förpackningen å nu undrar jag varför?????

Var på Elgiganten å inhandlade ett nytt skalfodral till min iphone...samtidigt köpte Kasper Indiana Jones boxen...gissa vad han gör nu?

Miriam Å Lydia håller på att baka en brownieskaka...det doftar jättegott å d låter som om det var gott åxå...

Nu ska jag hoppa i duschen för att sen hoppa i sängen...för att sen se en film...Åsa-Nisse!

STOR kram till er allihopa!  

Av Kajsa - 26 juli 2011 22:21

Nu vill jag göra nåt! Sängdags å jag har energi kvar...trist men sannt...borde kunna lagra den å ta fram den då den behövs...Börjar jobba kl 6 i morrn så d är inte läge att göra nåt mer i kväll...


  Hittade min fotbadsbalja på ett biltak mitt på gården...som jag har sökt den...Pontus har nyttjat den till biltvätt...Bra med många olika användningsområden...hahaha...


  Dessa små ljuvliga juveler söker nytt hem...det är "Tiff" å "Tuff"...dom går på toa å är sanslöst gulliga...


  Finaste Algot badar...han har plaskat mest hela eftermiddan....vilken badkille han är!  


  Finaste Viggo badar åxå...hans ögonfransar är likt dammvippor...så otroligt långa!


  Måste visa den fina uppstammade rosen som Janne drog hem...har två styckna å dom är så jättefina å jätteröda...


  I söndags var vi tvungen åka med husbilen när vi skulle hämta hem ungarna...Kasper tycker det är så mysigt att åka med den å det gör vi andra åxå men jag skulle så gärna vilja fånga han utifrån på foto...kolla hur han sitter å ser ut...


I morrn blir det sanddbankarna efter jobbet om d är väder dvs...

Ser framemot det...å blir d ingen sol ser jag framemot att vika kläderna...hahaha...

Mitt sommarjobb blir bara roligare å roligare...tror inte att nån fattar hur roligt...hahaha...

Min önskan just nu är fint väder imo...sandbankarna med ungarna...Lydia kommer hem...grilltajm till middag...ev hinner vi fara till Torneå å kika på ett spjut till Kasper...vet inte vad dom kostar men det visar väl sej!

NU skickar jag en STOR kram till er allihopa för jag ämnar hoppa i säng med Stefan&Krister...vad ska jag annat göra...Janne har somnat i fåtöljen...hahaha...GODNATT!  

Av Kajsa - 24 juli 2011 19:08

Sitter å lyssnar på en klasskompis från högstadiet...han har spelat in en låt..så fin!

I dag har vi gjort absolut nada...nattens övningar har tagit ut sin rätt...Min övning var att samtidigt som jag försökte sova även höll för öronene å blundade hårt...hahaha...är inte åskans bästa vän direkt!!!

Men gårdagens happening var ju förståss tjejträffen hos Agnes!

  Beundrade etsingarna i Agnes bastu...visst är den väl häftig?!Ingen av oss var sugen på bastubad för det var nåt så otroligt varmt så vi sparade badandet till hösten ist!


  Är det typiskt females att alltid vara anträffbar utifall nån ringer hemifrån eller...jag är sån iaf å det skäms jag inte för heller...Min minsting ringde minsann mitt i ätandet å förtäljde att han fiskat å fått två abborrar!!! Det var en stor glädje i andra ändan å jag kände åxå hur varmt det blev i magen då han ville ringa sin mamma å tala om den viktiga saken!


  Agnes otroligt goda svampbomber...så gott är det längesen jag ätit...testade att göra dom hemma i dag MEN i ugnen eftersom grillen var vattenfylld...de blev inte alls lika goda som Agnes...


  Vi grillade även tomathalvor som hon strött persilja å flingsalt på...åxå jättegoda!


  Ser ni så mkt gott vi åt...skrattade å åt...en del skrattade så mkt att de sög in luft vilket straffae sej på slutet av kvällen...inga namn eller gärninga avslöjas dock här!


  Majsan & laila njuter av maten å livet å sällskapet! Vi flyttade bordet några gånger medan vi åt...solen hade bråttomt...


  Min tallrik! Men jösses så gott det var!


  Jag INNAN vi for hem 

Vi hade verkligen en fin kväll...mkt prat...tårar både av skratt å sorg...god mat...det bästa sällskap man kan tänka sej!

När jag sedan kom hem var väl klockan kring elva...då hörde jag ett svagt muldrande i fjärran så jag å Kasper förde Akkja till garaget så hon inte skulle bli rädd om det blev åska...tur var ju det för nog smällde det rejält när natten kom.

Tror jag somnade kring tretiden...vi stängde ju alla fönstrena å drog ut alla kontakter...ingen ac å ingen frisk luft...fy rackarnas så varmt det var.

Skall hoppa i säng relativt tidigt i dag för imo börjar jag klockan 6!

Tänker även spara bullbaket(kanelbullar) till i morrn åxå för jag hann inte alls i dag...

Nix mina vänner...en STOR kram till er alla! Mina tankar går å har gått sen i fredags till Norge! Hur ska annhöriga orka med sina sorger?

Avslutar med min klasskompis sång...

Av Kajsa - 22 juli 2011 22:12

En sån varm vecka vi har haft! Å inte ska jag heller klaga för nog är ju sommar ändå alltid sommar...omän jag gillar hösten bäst av alla årstiderna...den friska doften...färgerna...den hårda marken...

Sitter nu i kväll å begrundar galningarna som bombat å skjutit i Norge...Vårt grannland!

Läste i Aftonbladet att mellan 25 - 30 ungdomar skjutits till döds...när dom var på läger...ett läger som skulle bli ett minne för livet i ett helt annat avseende å som nu kommer att smärta nåt fruktansvärt!

Hur kan man göra så? Vad är det som rörs i såna huvuden? Hur blir man en galning?

Frågorna är många å svaren är inte så självklara. Kramar å tankar till alla ni som har anhöriga i Norge...som bor i Norge...


  Avlastningsbord heter den här grejen...jag fastnade för den redan DÅ när jag såg den första gången på Ikea, dock i träfärg! Satt uppe halva natten å testade den inatt...datan...tidningar....Glömde alldeles bort att jag ju skulle på arbete kl 6 på morgonen...Men så trött jag har varit i dag alltså!...Att sen solen lyst med sin närvaro gjorde ju inte sömnen mindre...hahaha...tur man har ett jobb där det gäller att vara alert å på hugget!


  Detta mina vänner är kattungen TIFF...en liten charmant dam som strax vill ha ett hem...nån som är sugen?


  Kattdam numro två...TUFF söker åxå ett nytt hem...Vi kan ju inte pga av allergi ha katt inne å det räcker så bra med kattmamman som bor i garaget när det är vinter...å hennes fjolårsfödda unge...Jag vill verkligen hitta hem åt dessa fina tjejer för det är en speciell kattmamma som bott hos en speciell familj som jag tycker väldigt mkt om!


  Mina fina älskade barnbarn     morgonfikar här hos mommo innan vi ska på dagis! Dom får sommardagisera på "mommos" dagis i sommar å det är så bra! Pojkarna trivs väldigt bra å leker jättebra med de andra barnen...å så får ju jag ha dom HELA dagen...för naturligtvis går dom ju MINA tider...


  Loppisfynd på Cape East...är sjukt nöjd med den...500kr gav vi förden å när jag kollade på Ikea såg jag att de tog 1795:- för en ny! Det kallar jag fynd!!!


  lydia och Henny gjorde chokladbollar stora som dasslock nästan...jättegoda var dom iaf...tyckte att bilden blev så bra...


  Bakade minipajer till efterrätt å fy attan så goda dom blev...speciellt med...


  ...denna goda sås!

I går var vi på Cape East å badade...innan vi kom dit blev vi stoppade av en fetlagd man som ville ha lift till kyrkan...jag blev så arg när han inte flyttade på sej utan stod mitt i vägen så jag öppnade fönstret å svor åt honom...sen skämdes jag å sa att han faktiskt inte rymdes i bilen men då var hans intresse redan på bilen bakom mej...

i söndags tog jag hand om en medmänniska som inte mådde så bra...i onsdags träffade jag på denna medmänniska å han berättade för mej att han nu skulle leva ett bättre liv å börja tänka på att äta mera å leva lite hälsosammare...Två timmar senare hittade han sin granne död...han fick naturligt vis en chock... så just nu lever han absolut inte hälsosamt...

I morron är jag bjuden till en vän på grillning tillsammans med några  vänner till, d ska bli skojsligt minsann!

Nu i dag ska jag fokusera på att sova...i morrn åm det är fint väder blir det förståss Rivieran för oss...Lydia for med Joannah till stugan å bad om att få bli hämtad på söndag...P är i stan...kvar är vi...Janne, jag å Kasper...Måhända vi endast blir tre styckna i båten i morrn...

Nu skickar jag en STOR kram till er allihopa...denna kramen skall vi tillägna Norge som har stor landssorg nu!  

Av Kajsa - 18 juli 2011 00:06

Tänkte slänga in lite bilbilder från i går...

                                               

Sen en liten bonusbild  

    

Sen en liten bonusbild till...


    Killevippan å hennes otroligt söta tvillingar...   Nån som vill ha en?

 

Av Kajsa - 16 juli 2011 22:51

På måndag börjar jag jobba...trodde jag skulle få så mkt gjort med barnen denna vecka men inte...Hade inte tillgång till bil alla dar...sen var det andra saker som åxå spelade in...

Men inte har vi tråkat så mkt iallafall 

  Melonglassen blev grejt! Vi la i melonbitar å sen hällde vi i apelsinsaft som vi naturligtvis blandade med vatten så den inte blev för stark!


  En pytteliten husvagn...baksidan var öppen så vi nyfikna kunde se...den var så gullig! Lydia Å Henny var redan i går å kikade på några av bilarna å fick då berättat att dom minsann sovit fyra styckna i den en gång...


  Smarta jag fotade inte hela ekipaget men liten bil å liten husvagn...färgen var helt underbar!


  Lydia med sin gudfar!  


  En förbaskat fin bak!


  Snacka om sänkt bil...antar att den lyfts upp likt en citroäng när den startas för annars måste den ju ha släppts ner med lyftkran på stranden...


  Fy så läskig armen var...Körde förbi till Torneå å kollade in tivolit...Kommer att ha mardrömmar i natt om den....


   Artikel i Happisbladet som Lydia var delaktig i som fotograf...

Just nu sitter jag å Kasper helt solokvistar hemmavid...Pontus å Lydia är i stan...Janne är på Seittagården å bastar...

Känner mej som jordens tråkigaste människa just nu...Men det går väl över...hahaha...Längtar till imo då husets alla inneboende är hemma igen...

Vilket fint å otroligt häftig arrangemang det har vart i stan i dag! En stor eloge atill alla inblandade! Det är såna här gånger jag vill bo i stan...å säkert mina hemmavarande ungar åxå...

Ringde nyss till min Prinsessa...hon var ute på stan...

S:U:C:K!!! Två ungar att oroa sej för...

Nåväl...Kramar om er alla i kväll åxå...  

Av Kajsa - 14 juli 2011 22:53

I dag har jag haft lite mer energi än vanligt å vad det har kännts skönt! Först på morgonen var jag nere i växthuset med Algot och Viggo som ville plantera blommor till sin mamma å pappa...givetvis fick dom ju det! Häromdagen var vi till Cape East o badade...så fint det var där!

  Delfinerna Vicktor...Kasper...Vilhelm Dom simmade å dök å ville aldrig upp...


  Liten vy över badet...


  Efter badet for vi på Rajalla å åt glass...


  Mitt första försök med saft å jordgubbar blev ok förutom att saften blev för söt...men den fick godkännt iaf...Nu testade vi cocacola...den blev god men lite för liiiitecola...


  Min goda kaka...en miss bara att botten blev lite för hård,egentligen sku de va sockerkaksbotten men jag fick hjärnsläpp...


  Mina fina barnbarn Algot och Viggo hjälper till att laga lunch...stuvade makaroner å stekt korv önskade Algot och givetvis fick han det!!!


  Här skrapar dom skålen sen dom bakat muffins med moster Lydia...


  Just och just att Viggo nådde...fick sätta en spegel så han såg när munnen blev ren...


  Äntligen fick så Algot bada i mommos stora pool...han ville inte komma upp!!! Hoppas det är fint i morrn så att dom kan bada igen!


  T om Viggo badade! Här är han så lik Pontus när han var liten...


  Gjorde en Twixkaka till Noels ära...som ni kanske minns räddade han livet på mej för nmågra veckor sen!(En spindel historia)


  Mina fina sköna nya skor som jag köpt från Karungikiosken!

Har suttit å läst Robert Gustavssons bok om sitt eget liv å när jag kom till kapitlet där hans bror dör fick jag gråta så hemskt...det var så sorgligt...För att lugna mina tårar gick jag ut å klippte gräset...det blev så fint! Men helt seriöst...läs boken! Jag lånar gärna ut min!

Nu ska jag dricka lite blåbårsproviva innan jag gnider gaddarna å hoppar i säng...ev då med Albert&Herbert...who knows...

STOOOOOR kram till er allihopa!  

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Skapa flashcards