Alla inlägg under januari 2012

Av Kajsa - 30 januari 2012 22:01

Jaha...om ca en timme landar min mellanpojke och hans kompisar i Thailand...Vad dom nu har där att göra...Känns så onödigt långt :-)

Sitter bara och tänker på att flygresan skall gå bra för dom ska ju hem åxå...sen att dom får roligt på sin resa samtidigt som dom är försiktiga och inte råkar illa ut eller blir sjuka...ni mammor vet nog hur jag tänker...


 

Medan mellanpojken är på semesterresa så sorterar lillpojken alla serietidningar som finns i huset...han började i lördags...


Buzz var så trött i lördagskväll och ville gå och sova men som vanligt INTE utan matte  

Han går omkring och vandrar efter mej hela kvällarna då han börjar bli trött och vill gå och sova...nu när vi har Eddie här gör han samma sak...I natt har Buzz sovit vid mina knän och Eddie brevid på kudden:-)



   

Kyrkholmsbagerskan i farten...hon gjorde chokladbollar till dagens kalas!


 

Eddie på paradplats när det händer nåt...Viggo öppnar paket


 

Här blåser han ut sina fyra ljus...


Storebror Algot fikar och har roligt!


   

Isakssons yngsta prinsessa Ida är på sitt livs första kalas...


  Eddie sover hos "Matte"

Mina vikkarveckor på Marielundsskolan är nu över...känns lite tomt...Men jag har faktiskt jobb några dar i Karungi nu så sysslolös är jag inte...

Just nu ligger Eddie jättenära mej i soffan...han ser så himla ynklig ut...precis som om han fattar att Husse är på resa...och blir borta ett tag...

Tänkte att jag skulle vara vaken till pojkarna har landat så att vi får höra att resan gått bra och så men inser att det kanske är bättre att kolla läget imobitti för det tar tydligen en timme typ från flyget till dit som dom ska...

Få se om det blir av att åka till Torneå och pierca ögonbrynet...det är ju så himlars kallt så man vågar ju inte lämna bilen ens en kvart utan motorvärmare:-)

Vi ska åxå nu denna vecka börja med köket så att det blir klart nångång...Nu har ju Janne en rejäl medhjälpare åxå i Algot...han älskar att arbeta och hjälpa till!

STOR kram till alla!             

Av Kajsa - 20 januari 2012 22:16

Veckan har gått jättefort...å inget har man hunnit göra...Har haft feber till å från hela veckan samt ont i halsen å i öronen å i huvudet...

Just precis nu har jag bara ont i halsen...observera att jag skrev bara...


 

Joannah å Eddie kvällsfikar...hahaha...


Isakssons lillpluttas skrynkliga lilla fot...tillägnad Elli där hon just nu är sniffandes å snuffandes på Rasmus lilla skrynkliga fot...  



   

I dag på mitt arbete har vi varit med några av eleverna på bowlinghallen i Torneå...där var det jättefint å vilka kanonbowlare vi hade med oss!!!



Eddie satt minst en kvart å knagde på pinnebenet...så väldigt frenetiskt var det åxå...fina söra kloka hund  



   

Jag ÄLSKAR hans stora blöta brunsvarta nos...Så mkt kärlek...  


Talkoarbete imo på G-ssons...efter arbetet blir det smörgåstårta som laila på Ristogården har gjort!!!



   

Min fina ÄLSKADE Buzz...som sover med mej...sitter med mej på soffan varje morgon å morgonfikar...han brukar på en liiiiiten bit av morgonmackan...  


Kasper tog nyss denna delikata närbild av Buzz blöta svarta älskliga nos...


   

Har inte ännu fattat att vi har dessa underbara fina gosiga älskiga hundar i familjen...Jag känner bara hur det växer i mitt hjärta när jag ser dom...Jag ÄLSKAR dom...deras fotsvettstassar...ruggiga äggfisar...ständigt sockar överallt...söndertuggade saker...söndertuggade bordsben...tiggande blickar...vilda lekar...när man kommer hem å möts av två dårar som bråkar med varandra om vem som ska hälsa först...deras blöta pussar...listan kan göras hur lång som helst men det orkar inte jag med nu för jag tänker hoppa i säng...

Syster yster är hos Lotta  och Aki just nu...det var meningen att honskulle dit å ta hand om lillan medan Lotta å Aki for på BB...Det roliga är att då hon satt på tåget ringde Aki å sa att dom fått en liten pojke...Härligt å skönt att det gick bra alltsammans å jäkligt komiskt att barnvakten satt på tåget...STORT grattis till familjen A!!!!!

Familjen har fått tre barn på bara en vecka...Så rika vi är! jannes syrras flicka fick en flicka samma helg som Emma fick sin å så nu då lilla Rasmus...Det kommer tre till i familjen/släkten så vi har å vänta på...

STORA kramar till er allihopa            

Av Kajsa - 17 januari 2012 22:14

Nu har jag jobbat över en vecka på mitt nya jobb! Det går faktiskt över förväntan!

Man lär sej alltid nånting å det är jättebra!

Vaknade dock med migrän i dag så mitt huvud var i sus å dus framtill lunch...

I lördags blev jag åxå mommo för sjunde gången...en liten knubbis...4260gr å 49 kort:-)

De andra barnen var hos oss under tiden!


 

Eftersom Anton fick lite krupphosta så fick han å Selma bada badkar! efter badet ville dom ha nåt gott...Tur att vi hade chips kvar sen lördagen så att alla tre minstingar fick sej en liten gottastund! Buzz var åxå förfärligt intresserad å Alma matade han gladeligen...



Så här glada var dom när Lydia hade "öppet rum" det gick absolut ingen nöd på kvartetten Isaksson...


   

En av jannes julklappar...bara synd att vi inte har grannar så nära köksfönstret...vi får spana på älgar ist...


Eddie var så frusen i söndags att vi fick flytta bädden nära kaminen...han var åxå mellan kaminen å väggen å värmde sej... Sen fick ju Buzz se att den gråa filten låg i bädden å den ska ju vara i soffan ju...så Buzz drog den upp i soffan...DÅ blev Eddie väldigt sur å hoppade upp i soffan å drog ner filten till bädden igen...men förstå hur jag skrattade...gulliga hundar...till saken hör ju åxå att det låg ett ben invirat i filten...



   

Bjuppar härmed åxå på en bild där Alma är så lycklig över att ha fått en "docka"

I dag har jag betalt räkningar å imorron ska jag ta hand om min tvätt! Skönt att slippa göra maten iaf...men imo kanske jag kommer hem tidigare än de andra...hahaha...

Nu ska jag fixa klart inför morgondagen!

STOR kram till er allihopa             

Av Kajsa - 8 januari 2012 10:05

Nu har vi nästan bestämt oss för färgerna i köket...Grått kakel...svartaktig bänkskiva samt röda skåpluckor!


 

Kaklet som är i mitten fast grått...den röda färgen som är till vänster...

Jag hoppas vi hämtar färgen å bestället kakelskivorna imorron för då känns det som att man är på väg! Jag ska i dag ta före foton så att man kan jämföra sen å se hur fint det blitt!


 

I torsdags var det premiär för Karungiteaterns finska föreställning. Att dom som sett den vart glada då dom kom ut...hihihi...vi som har fixat fikat(Majsan&jag) har hört applåder å skratt...Nåväl, i torsdags gick det så hett till att brandkåren fick komma dit två gånger...även polisen kom men dom fick inget fika...hahaha....


 

På trettondagen fick Lydia&Henny följa med grannen på fika till Landshövdingen! Å jisses så snabbt dom gjorde sej i ordning...intressant var det tyckte dom...en man spelade på pianot hela tiden så det hade kännts som värsta kändisevanemanget även då dom inte såg några kändisar där förutom varandra  


I går var delar av familjen till Pello...dessa två godingar skötte sej med bravur! T om att Göteborgskans hjärta smalt...



   

Även jag fick en fin nygammal almanacka av min pappa! Den ska sedan hänga på väggen som kommer att bli målad vit! TACK snälla mamma å pappa!!!


Tänkte bara visa er vilken chokladbit som jag tycker mest om...





   

Min fina älskling!!!!


Den här ljuslyktan fick jag av min mamma i julklapp å jag tycker den är så fin! Tänder ett värmeljus i den varje kväll!



   

Köpte dessa jättefina skålar till vovvarna i veckan på DM...Eftersom Eddie åxå smaskar mat här i bland så är det givet att även han ska ha en egen skål!


Janne gjorde en hyacintgrupp till mej som jag nu fick ta in...den luktar jättestarkt å jättegott!!!



   

Detta hysteriska kort tog vi på Storheden i höstas då Pontus var i Sunderbyn...

Vi pressade in oss allihopa (bara fyra var vi) å se vilket fantastiskt kort det blev!!!

I går var vi till pello å det var första gången Eddie var med! Att han hade mkt att nosa på...han å Buzz skötte sej perfekt! Alla där hemma blev förtjusta i dom fina små godingarna!

Vi fikade å pratade å planerade...För jag har lovat Kasper att vi ska till Gbg å Pontus å Frida ska åxå med!

Vi ska flyga dit å ev får vi bo hos C å R...

I kväll är d sista föreställningen  å som vanligt är det jag å Majsan som sköter fikeriet!

På tisdag börjar jag mitt tre veckors vikk på M-skolan...hoppas nu att det kommer att gå bra! Eftersom jag tycker om det jag ska göra så tror jag nog att det ska funka!

Kasper har haft å har jätteonti ena örat så i dag ska jag ringa å kolla om vi ska få visa upp det eller inte...eller om dom har nåt tips på vad vi kan göra förutom d vi redan har gjort...

Tvättstugan skall i dag få ett lyft i form av klädvikning å tvättning...så att det finns kläder till alla när vardagen börjar!

Nu ska jag se "på Lotta på Bråkmakargatan" med Algot å Viggo!

STOR kram till er allihopa             

Av Kajsa - 3 januari 2012 22:22

Nu har vi kollat på mera färger och det jag inte trodde blev sannt...


 

Den röda färgen som finns som nummer 11...den heter hjärta...så klart vi väljer den då!

Alltså så här typ blir det: röda luckor med svarta knoppar...svart kakelliknande kakel i strl 10 cmx10cm...väggarna vite å så bänkskivan i laminat som är likadan som sockeln vi har satt...Som grädde på moseriet ska här investeras i en ny spishäll åxå...den vi har nu har en platta som inte funkar samt att man inte kan steka plättar på den...

Jag ska lägga ut " före å efter" bilder efter kaosets gång...

I dag har jag tagit bort julen överallitifrån å imorrn ska vi ta bort två skåp samt annat krafs som finns på väggarna...

Sen hoppas jag att Janne har tid å måla väggarna...sen när vi köpt färgen till luckorna kommer ju givetvis jag åxå att måla!

I dag har jag vart på Mskolan å fått info om mitt tre veckors vikk...sen for vi mitt i snöyrseln till både Ica Maxi å Colorama.

Kan åxå informera er att Buzz fick en jäkla elkyss då han bet av sladden till julgransbelysningen...han skrek så högt att jag trodde mitt hjärta skulle stanna...sen sprang han in i tryggheten...vårt sovrum å upp i sängen till Kasper...Det tog timmar innan chocken släppte.

Tänkte ringa veterinären...jag blev så himla rädd...julgranen fick vi ta bort för han ville inte komma till köket...

Nu mina vänner skickar jag STORA kramar till er allihopa!               

Av Kajsa - 2 januari 2012 20:32

Först var dom vita....sen målade vi dom gula...nu är jag spyless på vårt otroligt sunkiga kök!

En budgetrenovering blir det!

Ny bänkskiva...två skåp bort...ny färg på luckorna...väggarna vitmålade!

Jag orkar inte drömma om nåt nytt fint kök med nytt kakel å ny spis...

Nu är då frågan om vilken färg vi ska ha på luckorna...

Vi har inte tagit all färg utan valt lite så där som vi tror skulle passa...

Vi har nog valt allihopa nästan en favorit men behöver lite mer skjuss.....


 

Emma la färgproverna ner mot sockeln så man kan se hur dom då harmoniserar ihop...

Vad tycker ni?

Av Kajsa - 1 januari 2012 12:10

Så har ännu ett år gått å det finns några händelser som satt mkt djupa spår i både hjärta å själ...


Det som satt det allra djupaste spåret är min mellanpojkes bilolycka!

Jag önskar ingen förälder detta...

Samtalet som kom till min mobil...så nära att jag inte svarade för det var okänt nr å jag brukar inte svara då...

Rädslan som blandades i sån enorm skräck går inte att beskriva!

Vetskapen om att han åkte ambulans med blåljusen på....utan att veta hur svårt skadad han var...

Mötet på akuten i Sunderbyn...

Tanken på den andra killen som blev utan skador utvärtes men chockades svårt...

Alla operationer...

Gulliga älskliga Frida som var med han på sjukan...

Gulliga älskliga Rosa som kom med mat...

Att min älskade pojke å hans kompis klarade sej med livet i behåll är bland det största som hände 2011!!!


En annan sak som åxå satt sej djupt är när min systers barnbarn räddades till livet av sin far! Han är en av det största vardagshjältarna som finns!

Roliga saker hände åxå...Stockholmsresan!!!


Pontus födelsedagspresent...Eddie...

Denna älskade fina gulliga livliga kärleksfulla dvärgpinscher som stal hela familjens hjärtan!!!


Bastuträsk....Laila&jag åker å hämtar en liten fin Jack Russell valp som är endast en dag yngre än Eddie...

Vilken kärlek...vilken lycka...Det finns inga ord för hur lycklig jag är i mitt hjärta för dessa två underbara hundar!

Min fina Buzz som sover med mej...som älskar att busa...springer ut med nosen under snön å gör såna höga lyckliga hoppsasteg...som står å piper utanför Lydias dörr när hon inte är hemma...


 En snabbresume´av året kommer här...

Januari:

Vinterns värsta snöoväder kom precis när jag,Elli å Kasper åkte hem från Pello...vi kom hem helskinnade men en liten skräckupplevelse var det nog...Tur att Elli var cool bakom ratten fast hennes hjärta dansade hambo...Vi hade nog våran mormor med oss!


Februari:

Regina var på besök å det var mkt givande för oss alla som var med!

Var på mark Levengood som verkligen kunde leverera humor å allvar som fångade oss alla...köpte en bok till Elli.

Vårt sovrum blev snabbrenoverat å jättefint!



Mars:

Midvintersaga fick en ny fågel då den ordinarie inte kunde vara med...så majsan å jag kraxade oss igenom några kvällar.

Lydia åkte till Gotland med Henny,Rasmus å Ankki

Skidtävling i Mattila å Öppen bondgård i Kukkola hos Pelle&Åsa

Åska i Haparanda...

Klippte mitt hår på Habits

Kasper fyllde 11 år å Emma 31


April:

Jag blev sjuk å hamnade på lassarett i några dar...träffade en nyfunnen vän å vi är vänner ännu såklart!

Joannah hade sin 30 årsfest hemma hos oss.



Maj:

Selma bröt benet å fick tt förbannat dåligt bemötande i Haparanda av en läkare som antagligen fått sin licens i ett flingpaket av billig sort!

Min pappa fyllde 75 år

Akkja flyttade till oss medan Peter jobbade i Kiruna

Var med husbilen till Luleå när kasper var med i friidrottstävlingar där han för övrigt åxå tog två medaljer!

Lydia fyllde äntligen 15 år...



Juni:

Jesper fyllde 23 år

Lydia tog konfirmationen...Emma gjorde smörgåstårtorna!

Vi köpte en pool



Juli:

Hammerfall i Kiruna å Skellefteå...trots alla löften fick jag inte se å höra dom live så nästa gång bestämmer jag att jag åker själv!!!

Var på Vassholmen å såg "Hälsobrunnet"

Plockade jordgubbar i Mattila å ledde sommarens allsång med Mervi

Grillfest hos Agnes

Peter var på IronMaiden...mm... å jag fick en t shirt!

Storforsen fick besök av oss

Gandur flyttade till Mattila å vi hittade två kattungar


Augusti:

Micke M kom på ett välkommet besök

Var på  barnsträff i Luleå där vi även besökte Western farm som inte hade förnyat sej sen sist...

Åkte till Sthlm med husbilen

Pontus fyllde 20 år

Kollade på Dvärgpinschervalpar till Pontus i födelsepresent...Pontus fick välja vilken han ville ha!

Eddie tog plats i våra hjärtan!

Hittade 5 kattungar till...vilda...


September:

Eddie flyttade hem till oss men bara för en natt för....

....Pontus flyttade till egen lägenhet

Min mamma fyllde år


Oktober månad vill jag bara glömma....


November:

Åkte med min vän Laila till Bastuträsk å hämtade hem världens finaste Jack Russell vid namn Buzz

Lydia med i Haparandas Luciakandidater å var förståss den sötaste av alla andra söta!


December:

Fick vara med på Kommunens julfest

Åt julbord på Kukkolaforsen

Sixten kom in i familjen( En stoooor vandrande pinne som Pontus gav sin lillebror i julklapp)


 

Gjorde en kaka till ett möte...Hittade på receptet för stunden å fantastiskt god blev den...Sen när jag kom hem å tänkte frysa ner resten så tappade jag hela plåten på backen men lyckades rädda tre bitar...hahaha...så kan det gå!


 

Tänkte att alla skulle få se Joannahs fantastiska lilla marsipangris som Lydia på ett helt fantastiskt sätt lät sitta i fönstret på Algots pepparkakshus å spana...



Buzz började tugga å Eddie avslutade tugget som i sin tur gjorde att en av lampslingorna i granen fick tas bort...bör tilläggas att jag redan då jag såg en lilla skadan drog ut sladden!


 

En av årets BÄSTA händelser  


    

  En av årets BÄSTA händelser 


Har med mkt skratt läst flera års nyårslöften...så därför har jag bestämt mej för att inte skriva samma sak igen...hahaha...

STORA kramar till er allihopa!            

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Skapa flashcards