Alla inlägg under april 2012

Av Kajsa - 29 april 2012 08:48


En vecka går så fort...snart har vi valborgsmässoafton igen...trodde inte att snön skulle smälta så fort som den gjorde i går...vi har snart ingen snö kvar på altanen...

Skall faktiskt i dag försöka få den övriga familjen intresserad av att tömma bort all skräp som blivit ihopsamlad på altana samt plocka fram utemöblerna...Funderar på att ta ut köksbänksön åxå för att kunna ha den liksom brevid grillen...lite tveksam till det är jag dock för jag vill inte att den ska bli förstörd.

Köpte den på Cape East loppis förra sommaren.

 

På jobbet(Där jag brukar på vikka då och då) såg det ut så här för några dagar sen...Minns faktiskt valborg hemma i Pello då jag var liten...då var det faktiskt mkt snö!


Min älskade fina Buzz...denna kvällen var han så himlars trött och ville gå och sova...men han och Eddie(Dom ggr Eddie sover över) går inte och sover förrän jag går...så därför la Buzz sitt vackra fina gulliga huvud på datorn liksom för att markera att jag nog skulle sluta surfa runt...


   

Jag älskar Eddies nos!!!  Ni fattar väl!


Min fina bil fick ett haveri mellan Kalix och töre häromveckan...den har inte återhämtat sej ännu och det är tydligen osagt om den kommer att göra det överhuvudtaget! Men materiella saker är inte livsviktiga för mej! Såvida det inte handlar om kameran...hahaha....


 

Kasper lagade middag med lite assistans av Rasmus...gudomligt gott var det! Kasper hade ätit nåt liknande hos Emma och ville bjuda oss på samma...MVG fick pojken av oss alla!


Algot och Viggo hjälpte till i växthuset häromdagen...med stor iver och riktigt duktiga var dom!


 

Nu till veckan skall jag jobba och det är ett vikk på hela 8 dagar! Känns jätteroligt och spännande för på ett av ställena har jag aldrig jobbat bara hälsat på!

     

I dag fyller min Joannah år...i går bakade vi tårta...Lydia och Viggo och Selma färdigställde den och jag fick hjälp med mina falska potatisbakelser...Emma kom i rättan tid! Jag gjorde den ägg och laktosfri så att alla i familjen kan äta av den. Mkt god och klart godkänd blev den!

Nu ska jag ta en kaffepåtår och därefter knata i väg ut med vovvarna!

STORA kramar till er allihopa! Speciellt till dej Maria A !!!!!            


Av Kajsa - 22 april 2012 10:44

Gårdagen blev inte som jag planerat...utan even better!!!!

Istället för att vika tvätt och städa i bokhyllan flyttade jag om nästan alla möbler i teverummet PLUS att jag städade stora akvariet...janne fick hjälpa mej att rädda alla fiskar och sen när jag med hinkar tömt det bar vi det till duschen där jag skrubbade med svamp och såpa! Fan så rent det blev!!!!

Vovvarna fick sin myshörna och jag har bara lite sladdar som jag måste gömma!


 

Min mormors hörnskåp kom fram mera och synns! Ser ni hur rent det är i akvariet....tjohoooo!!!


Nu är inte jag nån perfekt inredare som ska ha typ mattfransarna kammade utan jag vill ha alla rum användbara och välkomnande...



 

Inga i mina ögon fjolliga färgskalor här inte!!! Väggarna skall målas klart här nån gång när vi hinner och hela kontoret skall flyttas till ett annat rum men det blir en senare sak!  Köper mkt begagnat och har mkt arvegods...


Elsnörena skall gömmas undan och det inte enbart för att det ser fult ut utan åxå för att inte vovvarna skall tugga på dom!

I dag ska jag vika klart alla kläder och städa till mina andra djur! har åxå i ett svagt ögonblick lovat att baka nåt smaskigt...

Min bil fick lite problem ute på en körning så vi ska åka och hämta hem den om ett tag och innan dess ska jag nog ha hunnit pricka av lite på min lsta för göromål i dag....

I morron jobbar jag hela dagen lång...

STORA kramar till er allihopa!               

Av Kajsa - 19 april 2012 22:02

Helt plötsligt kände jag en liten men ack så sugande sorg i mitt hjärta...Kom på att i dag är det tre år sen våran älskade Tara vandrade vidare mot regnbågslandet...Hur kan det ha gått tre år redan? Första tiden utan henne tyckte jag mej höra henne skälla där ute på altanen...Jag kan helt klart säga att av icket nu levande hundar fanns det ingen som kunde mäta sej med gumman! Hon skulle helt säkert älska Buzz och försöka uppfostra Eddie...Winnie skulle bli hennes betjänt...Älskade lilla fina Tara....där du nu springer omkring med andra vovsingar...hoppas du är lycklig...å att du kände den kärlek vo gav dej   Å så ska du veta att varje gång jag ser ett grisöra...tänker jag på dej!


Lydia har uppdaterat min mobil och det är jag tacksam över...nu ska jag bara fixa tillbaka det viktigaste apparna...


 

Kolla var min lilla vovvsing sov i dag... i smutsklädstunnan...tur att Kasper hann ta fram kameran...



Den andra godingen la sej sonika ner i Lydias säng...se hur han har gottat ner sej...


   

Winnie och Eddie...


Vi hade stickcafe hos mej i går...Agnes påse var väldigt intressant för Buzz...han älskar garn av alla de slag... å dök in i påsen ideligen...


   

Helt klart borde många...på gränsen till alla känna så här typ...

I dag har jag haft migränkänning på jobbet å mådde lite småtaskigt där ett tag...men tack vare förstående arbetskamrater gick det bra!!!

Känner mej lite lessen i kväll och det är väl de mörka tråkiga tankarna som tagit över hjärnan en stund...Men alldeles strax ska jag gå ut med vovvarna å då brukar det kännas som bättre!

Det är så att när ingenting blir som man har tänkt sej känns det inte så värst kul...

Nåväl i morron är det en helt ny dag med nya skitsaker att deppa över...eller nya skitsaker att skratta över...tur man får välja...Jag brukar kunna skratta åt eländessaker men inte när nån annan blir drabbad!

STORA kramar till er allihopa! Vare sej ni behöver eller inte!!!            


  

Av Kajsa - 15 april 2012 20:11

Tänkte på en sak härom dagen...På hur lätt man kan förstöra en annan människas glädje....Bara så där typ!

När man är glad över en sak så vill man ju suga på karramellen och känna sitt glädjerus...inte höra alla nackdelar eller andras åsikter...

Hur svårt är det att försöka känna den andres glädje? Testa!!!


Äntligen är min bil lagad...och besiktigad...iof en hel del 2:or men so what...jag kör en månad iaf  


   

Snön haökade ner från taket härom dagen...vilket dån!!! nu ser man inte ut från badrumsfönstret och ett annat fönster...ganska häftigt då det rasade...trodde att fönstret i Joas rum skulle krossas...




Min lille fyrbente vän myser helst under filten...med bara benen eller svansen utanför...



   

Lydia köpte choklad i Gran Canaria...lite småcoolt tyckte jag att denna var...


 

I varje bit fanns en liten gummibjörn...


 

Buzz älskar att ligga i denna stol om dagarna...denna stol har jag fått från mormors hem...Jag tror att min mormor skulle ha älskat Buzz...det känns så iaf!


Min iphone blir omhändertagen med jämna mellanrum...Algot kan koden och det är bra för blir det nog många fel koder så stängs mobilen i en halvtimme...


Winnie och Eddie....Joannah och pojkarna har skaffa enn hund...en pinscher...hon är 8 månader och verkar vara väldigt snäll!



   

Min fräcka vovve gillar att ligga högt och spana...en gång prommenerade hon över till diskbänken och smaskade i sej lite benfri kotlett från ett fat...

 

Måste bara visa hur fint armband en vän gjort!

Ska jobba i veckan och det ser jag framemot! Är just nu förbaskat trött och funderar på att lägga mej ner i soffan och blunda  ett tag!!!

STORA kramar till er allihopa!             

Av Kajsa - 7 april 2012 07:59

Jaha...då har ju halva påsken gått...jag är ingen diggare av långhelger...såvida det inte handlar om julen färståss.

I går åkte Lydia i väg med sin bästaste Henny på en kanarieöresa...givetvis är ju Hennys mamma och lillebror åxå med...för att inte tala om gänget som allaredan finns där...

I går var jag sålunda på fotograferingen som var gratis och jag börjar förstå varför den var det åxå...MITT smink var i det närmaste obefintligt... sminkösen frågade mej vad jag ville ha för färger...grönt sa jag och massor av papegojfärger....starka färger alltså...MEN fotografen var skicklig...tror att han vart tvungen ta en låååååång lunchrast efter vårt gäng...

I går kom även min lillasyster från Gbg hem!

 

Förstår ni hur det tar i mitt hjärta att lämna dessa två diamanter hemmavid....


Våran kaffemaskin funkar ännu...trots att negativa klubben gett sin åsikt...hahaha...gott kaffe blir det åxå så alla ni som funderar på en dylik apparat...slå till!!!!



   

Denna korvanrättning är mkt delikat speciellt tillsammans med nyköpt tomat...


 

Faktiskt så kan det kännas så här i bland...Man orkar helt enkelt inte göra nåt än ta i gen sej...för även om jag då som nu är mellan två jobb egentligen borde vara fit for fight så finns det hundramiljoner saker att göra och som jag måste prioritera för att m¨å bra...typ gå ut med vovvarna...sitta och sticka...bada badkar...baka en kaka...läsa en bok...städa ett rum...vika kläder...i min egen takt och med många kaffepauser...

Annars skulle jag inte orka diska och laga mat och dammsuga som ju är några av mina absolut tråkigaste uppgifter som måste göras....


  Avslutar med en bild från kanarieöarna taget i går kväll av min prinsessa...

Idag hoppas jag att det blir kanonväder så att  jag och Buzz kan njuta av en riktigt långprommis på skaren...kanske vår vän Eddie kommer och joinar oss...vem vet...

Jobb tisdag onsdag så här långt...

Skulle vilja få min tvättvinda framskottat men vet inte riktigt om jag får nån som gör det...nu blir ju vit tvätt vitare när man hänger ut den...

Ha en fortsatt bra påskhelg och sup inte skallartna av er...det är bara patetiskt...å vem vill vara patetisk????

Kram till alla...            

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards