Alla inlägg under juli 2012

Av Kajsa - 29 juli 2012 01:21

Men kan ni begripa hur Förbaskat ont det kan göra i ett artrosdrabbat högerknä... Har inte hitintills haft så ont som i kväll...värktabletter och is...även några tårar...

 

Eddie han gillar att bädda ner sej...just nu ligger han vid mina fötter under täcket och Buzz ovanpå...så varmt...


    

Denna jättefina getingfälla fick vi av våra gäster! full med apelsinsaft är den...mums för ilskna getingar!


Tyckte denna bild var så kul...tagen på fikat efter farbror Lasses begravning i lördags...Två av mina fina flickor och så jag då...


   

Jordgubbsplockning i Mattila...rackarns så goda gubbar det finns där...stora fina söta saftiga...


 

Eddie får inte leka med sin vän herr Nördis...bara vi vet varför...hahaha...


 

En fantastiskt god öl som man kan dricka och sen köra bil...testa!



 

Eddie pustar ut efter lite vattenkrig med Lydia...


   

Jag och prinsessan på hennes avslutningsdag...


 

Min älskade farbror...


 

Fick så fina skor av min fina vän Karin häromdagen...jag är så glad i dom!!!


 

Kungen har alrig fel...hahaha...


 

Flickorna ville att jag skulle ställa upp på ett fyllekort...snäll som jag är så gjorde jag ju det...hahaha...elcigg i ena handen och en osprättad vinflaskehals i munnen...hahaha...
    

Avslutar med några sanningens ord...


STORA kramar till erallihopa             

Av Kajsa - 24 juli 2012 11:31

Redan tisdag...veckan bara rusar i väg...I går kom våra vänner från söder...jätteroligt!!!

Vi grillade och umgicks hela kvällen och halva natten...

Det som var speciellt med kvällen var att alla mina ungar med respektive var hemma...

DÅ mår man som mamma väldigt gottigt!!!

Denna veckan skall en lägenhet tömmas och en fyllas...Så efter arbetet i dag(Jag har rast nu) ämnar jag promenippa hemåt för att hämta yngste sonen samt vovvarna för att sen promenippa vidare tillsammans till ett kök vars skåp skall tömmas...

Jestanes vilken press och stress denna vecka innebär...tar tacksamt emot städhjälp...hahaha....

På fredag skall jag till Luleå för att bringa ordning på jordgubbsköperiet...tre av femton liter gick att äta och det är inte acceptabelt tycker jag!

Joannah håller på att städa husbilen och gör det så ordentligt att den känns som ny nästan!!!

Ska ta loss alla gardiner i från den åxå och tvätta så det känns fräscht att nosa p dom  

 

Få se när/om vi kommer oss i väg på nån semester i år...husbilen behöver ett litet rep...

 

Alltså...jag föredrar kärnfria meloner...denna melon ser fantastiskt god ut men fasen vad skenet bedrar...den må ha varit billi 3,95 per kilo men absolut inte ens värd en krona i min smak...stickningar i hela munnen gav den...Jag köper aldrig mera meloner med kärnor...

 

   

Vi har bytt plats för grinden nu...framför altandörren...det är inte alltid som vi vill att vovvarna skall vara där ute..typ vid grillning...mest vaddet är så kans dessa fyrbeningar hoppa upp med tassarna och bränna sej...

 

 

Potatisknyten gjorde vi...så himlars goda och så himlars lätta att göra...

 

   

Sallad och satsiki gjorde vi åxå fast i ärlighetens namn så skalade jag pottisen och gjorde satsikin medan flickorna gjorde resten...hahaha...

 

 

Den grlade billiga fläskfilen som vi köpte på Coop och som var jättegod! I bakgrunden ser ni min alkoholfria öl!!!

 

 

Festdukning hos oss...Är man många så är detta det enklaste sättet...sen kan man sätta sej varhelst man då vill!

 

STORA kramar till er allihopa             

 

Av Kajsa - 22 juli 2012 11:45

Men när i hela fridens dagars namn skall vi få sommar hit på riktigt!!! Är så oerhört less på regn och kyla nu...visst har vi haft soliga och varma dagar men dessa kan vi ju hittills räkna på en hand...

I går hade vi begravning av våran älskade farbror Lasse...Den var fin och familjär! Bl a spelade och sjöng Hampus "Tears in heaven" Å jag hoppas att Lasse känner i gen oss och möter oss när vår dag kommer!

 

Efter begravningen åkte vi alla hem till Pello där vi fikade och umgicks... och återigen slogs jag av tanken på vilken underbar familj vi är!!! Älskar allihopa!!!! Smörgåstårtorna har Emma gjort med lite asistans av sin yngre syster...Väldigt goda...Ingen gör så goda smörgåstårtor som min Emma!

 

   

Vaniljhjärtan var självklara till kaffet...kommer alltid at förknippa dessa med farbror Lasse...

 

 

Inte gick det minsann att bädda och städa sovrummet här i fedagskväll...Eddie skulle promt vara med och övervaka allt...mitt i smeten liksom...hur är man funtad om man kan låta en sådan här goding bara vara så där forever alone mitt i en stor säng...

 

Den andra godingen som definitivt inte gillar dammsugaren...fast den är sprillans ny...han tog till schappen och la sej helt sonika på soffdynorna som jag staplat på hög i väntan på att överdragen skulle torka...inte heller kunde man ju motstå denna delikatess...

 

 

 

Min lilla pojke ville absolut inte vara med på bild...hahaha...trodde han ja!

 

   

Mommos pojke...eller denna veckan har han varit Lydias gosse....nåväl...han i allafall är en riktig badpojke...hur kallt det är så ska han förståss ner i poolen och svalka sej...

 

Mix Megapol...nån annan än jag som syvker att deras reklam suger..."Mer musik-Bättre blandning" Jag är så spyless på Robyn...hennes oerhört gnälliga och nasala röst hörs flera ggr i timmen...så inte fasen är det nån bra blandning där inte...

 

Jag har två veckor kvar av mitt "sommarjobb" sen hoppas jag ju hårt på varmt och soligt och sandbankar och Stranängsbadet blandat med Ekobadet...Gillar inte att ligga i solen och pressa mer än max fem minuter men på sandbankarna är det svalt och skönt att ligga och läsa eller fika eller bada och spela nåt spel...Åh vad jag längtar till sommaren nu!!!!


Liksom alla andra behöver även mina barn sin mamma på sommaren för att känna att det är sommarlov!!! Å själv behöver jag åxå få vara ledig när det är sommar och sol men är man mellan två jobb så är man...

 

Nu pockar en av hundarna på mitt intresse så jag avslutar härmed mitt skrivande till förmån  av en skitnödig hund...

STORA kramar till er allihopa             

Av Kajsa - 18 juli 2012 22:16

Mkt ska man höra innan öronen trillar av....Mkt ska man se innan ögonen ploppar ut...

Ja ja...i dag har jag jobbat...i går har jag jobbat och i morron ska jag jobba...

Konstiga meningar som poppar upp i skallen just nu...Skärpning!!!

Vad det änns härligt somrigt att vara ute just nu...och nätterna är heta som bara den....men inte ska jag då klaga mer...Hörde från en självutnämnd meterolog att det utlovas regn i morron...


 

I dag har det vart premiärbad i poolen...Dessa två Aldemangrabbar var inte sena med att hoppa i plurret...Kasper likaså...Viggo var ganska så frösen då han klev upp men nöjd!!! Själv funderade jag på att ta mej ett kvällsdopp men ångrade mej då jag öppnade dörren...det kändes lite småkallt...




 

Köpte två hängisar från Tornbergs i somras och det är lite småroligt att bara knalla ut på altanen och ta sen ett bär! Håller på att hjälpa mellansonen att tömma lägenheten...fann till min stora förvåning att stället som vi förflyttar hans möbler o dyl inte var städat...skitäckligt!!!!

På lördag är det begravning...Min farbror som gick bort helt så där... Känns fint att dela sin dag med både sorg och fina minnen och tankar med nära och kära.

I morron har jag sovmorgon och tänkte ev hinna göra en ommöblering i teverummet...ser så fram emot det så jg har lust att börja på en gång...

Nu ska min andra hälft(äkta) köra en tripp mot stan och hämta hem en säkerligen inte alltför glad flicka...men men...

Snacka om förvirring när en av skådisarna i "One foot in a grave" är mordmisstänkt i Midsommer....

Nu jag skickar STORA kramar till er allihopa             





Av Kajsa - 15 juli 2012 23:19

Så har då ännu en helg gått...

I går var vi på Övertorneå marknad och då kom det regn titt som tätt...idag har solen lyst och det har blåst så där lagom att det vart uthärdligt att befinna sej utomhus...


I dag har vi vart på allsång i Lappträsk! Nämligen på Ristogården hos familjen Överlid! Det var väldigt trevligt och ett mkt bra koncept som vi ska komma i håg till vi har vår nästa allsång på byn.


   

Åh vilket fantastiskt gott fika vi fick! Det var så roligt att träffa en del bekanta som man inte ser dagligdags.


 

Två vackra sommarflickor svängde runt på gräset i egen hambo variant!


 

Detta är ju anledningen till att Janne fick sej en tröja från marknaden i går...hahaha...


 

Tycker att texten här är så passande och klok och sann...eller hur!


 

Min fina vän Laila tog denna bild av mamma när vi var till Pello sist och jag tycker att den är så hinla fin!


 

Här snackas det midsommarfirande på allsången i vår by...En av några hysteriskt roliga sketcher som spelades upp den kvällen.

 

Precis som Doris och Elvira...två gamlingar som var på rymmen igen...
 

Jag och Mervi sjunger "Jag tror på sommaren"

Vi hade ju vår allsång i onsdags och den blev fantastiskt välbesökt.

I dag har jag idkat kroppsarbete innan och efter allsången i Lappträsk...

Hela gräsmattan är klippt...alla mina krukor är planterade...tvätten tvättad...Så i morron när jag kommer hem från arbetet kan jag njuta av livet och kanske t om ta en kaffekopp på en nystädad altan...

En vän har gift sej med sin älskade i helg...det känns så fint och varmt och lyckligt i mitt hjärta och jag önskar dom många många lyckliga år tillsammans!

STORA kramen nu till er alla            

Av Kajsa - 14 juli 2012 20:56

Men vad har vi för en sommar egentligen...bara regn och skitväder! De dagar med sol är lätträknade!

Jag som ju är arbetslös eller kanske mellan två jobb...får ju jobba hela sommaren då de andra har semester och nog fariken vill jag ha fint sommarväder iallafall!!!

 

När jag som bäst satt och var social vid köksbordet passade Buzz på att tugga lite på våran familjealmanacka...


 

En present från Sara och Lotta med familjer...Blev så glad och skrattig så tårarna rann...Jag kanske var en av få som tyckte om dessa delikata rosa drömmar...


 

En älskad farbror har lämnat vårt jordeliv...denna fina igelkott har jag fått som minne...Jag tycker om igelkottar...


 

Dessa två är snart mina...Fatta hur underbara dom är!!! Vilka färger!!! Hon är en sån otroligt duktig hantverkare min vän K!!!


 

Marknaden i dag då...två tunikklänningar ala´Cyndee Peters köpte jag...


 

Jag bara älskar dessa färger!!!

Det var billigare att köpa två så Janne tyckte tyckte det blev en bra affär...nästan som när Emil i Lönneberga fick soppskålen i två bitar hos doktorn...hahaha


 

Kunde inte låta bli att köpa denna tshirt till Janne...


 

Min fenomenalt fina och coola klocka...Den låg bland andra färger där i ett marknadsstånd och ropade på mej...


 

Buzz slutar aldrig att smita in till Lydia och sno garn...å jag är ju livrädd att han ska äta upp det och få fel i tarmarna...har läst att det kan vara farligt!


 

Lydia och Janne for till stan och och hämta grejer till morgondagensplantering...dom tog med sej Buzz...Ser ni vad min fina Eddie känner sej förnärmad då han inte hann med...hihihi...han låg/ligger under filten här i soffan och myser...


 

Tänk att denna produkt ännu säljs...minns för många år sen då jag hade haft magsjuka dagen innan vi skulle plantera på kyrkan och lunchen den dagen bestod av ett kokt ägg som jag fick av min svägerska Inger...sen när vi kom hem tog jag lite av detta vin och spädde ut md vatten...och blev full!!!! Ingen i min familj glömmer det...hahaha


 

På Allsången inne i Happis uppträde dessa fenomenalt duktiga ungdommar!!! "Burning roses" eller "Crazy five" beroende på hur många dom var på scenen...Oturligt nog hann dom bara halvägs i konserten när det brjade vräka ner vatten...ingen fara med sommarregn tyckte vi och många med oss...


 

Till sist bjuder jag på en bild som bara skriker KÄRLEK!!!!!

Nu vill Eddie ha uppmärksamhet...vi kanske går ner till stranden och ser om det nappar för grabbarna...

STORA kramar till er alla             


Btw så är det allsång i Lappträsk i morron kl 16.00 på Ristogården!

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards