Alla inlägg under november 2012

Av Kajsa - 27 november 2012 22:44

Herrandonajka vad vi har varit utan bredband länge...sen i torsdags...jag har varje dag ringt Telia och frågat och tjatat lite och i dag kom reparatören som fixade allt på ett litet kick! Kan nån förstå hur skönt det är....Janne har setat och sitter än som klistrad framför ishockeyn!


Finns inga ord kvar som beskriver min stora kärlek...


   

En något suddig bild på Nisse...han myser i Fatboyen...han rymmer under soffan när Eddie kommer...han är så våldsam i leken lilla Eddie...hahaha...vi brukar faktiskt hjälpa Nisse lite när det blir för hett...


Så här brukar Buzz och Nisse sova...sen när Eddie är här så är han med i den sovande trion...fast på min sida av sängen...alla tre...Sen undrar Janne varför jag vill ha fönstret liiiiite öppet...


   

Min andra stora kärlek(bland fyrbeningarna) är ju denna lilla Eddie...som ska ha allt som Buzz har...slänger jag ner FEM ben på golvet eller i soffan så ska ju givetvis Eddie ha precis just de benet som Buzz tog...Men Buzz är hård och ger inte bort det och den blick man får av Eddie då han är besegrad är obetalbar...då vill man ge han allt!


Kasper och Rasmus och jag spelade Monopol i lördags men pojkarna var så vassa så jag delade ut mina pengar och egendomar för att sen sita och sura en stund i soffan...hahaha...Rasmus fick BÅDE Norrmalmstorg OCH Centrum!!!!


 

Jättejuligt och stämningsfullt ute vid bron här hemma...NOT!!! Nu måste väl ändå snön komma och de för att stanna!


 

Tomtarna om vi brukar ha både här och där har vi nu fått centralisera på Olles skåp eftersom lilla Nisse är så fasligt intresserad av allt...som går att putta på...och då han råkat putta ner nåt så rkar ju Buzz eller/och Eddie smaska sönder det...



   

Om man bortser från all kaos runt omkrin så är jag väldigt nöjd med fönstrena! Kaoset ska bort givetvis men inte ännu!


 

Julen har kommit till vårt hus och det är så mysigt och varmt och gött...sen till tjugonde Knut känns det lika gött att ta bort alt igen men just nu när vi har å mörkt och trist är det faktiskt så att ljuset gör man gladare!


 

Kaspers akvarium ska jag flytta till ett annat ställe men just nu harmoniserar det på bänken!


 

Denna skylt är en skylt som passar så perfekt i vårt hem...det är fint en liten stund och sen blir al kaos igen och jag vet inte varför egentligen...

Nästa onsdag ska jag få en till tatuering...en mindre en denna gång men inte den sista ialla fall...hahaha...Janne tyckte att jag skulle köpa guggiar iställlet och jag vet att han tycker om alla mina tatueringar vad han än säger...

På fredag ska vi från jobbet gå på en rockbuffe med vad det nu innebär i matväg men underhållningen sköter bland annat grannes flicka och DET ser jag framemot!

Eftersom jag ju inte nyttjar alkohol dessto mer så tar jag bilen...och bestämmer således själv när jag ska hem!

På lördag har vi planerat att göra pepparkakshus med bröderna Aldeman! Så vi måste investera i lite dekoration...eller inte så lite heller:-)

Nu ska jag inmundiga en kvällssmörgås..eller så dricker jag bara vatten...men sova ska jag iallafall för i morron är en ny dag och ett jobb som väntar och lite till!

STOR kram till alla som behöver en!             

Av Kajsa - 18 november 2012 20:49

Lite irriterat kan jag notera att jag inte ens är trött...bara stillsamt lat...hahaha....Borde gå till bastun men jag orkar inte ännu så jag får väl gå och duscha på eftervärmen sen...


 

Buzz tycker så mkt om när Lydia tränar med honom! Hon är duktig på det åxå...hon har t om fått Eddie att snurra runt! Nästa grej skulle bli att lära honom stänga dörrar...undrar just hur det kommer att gå...


 

Finns inga nosar i hela världen som slår en hunddito...Jag älskar att pussa Eddies lilla gosiga nos...Jag tar tag i den och pussar ordentligt och Edie finner sej i det åxå...


Min nya fina väska!


   

Helgen innan Jesper skulle börja i ettan var vi på turne med häst och grannar...På hemvägen small det i en korsning i Umeå och vi fick lämna bussen där och en kompis till grannen körde oss alla hem...hästen åxå...Sen på skolans första dag fick alla etagluttare rita en bild som berattade om sommaren...Detta ritade Jesper...Det var nämligen så att trafikljusen var fel och krocken var inte vårt fel.

Vilket traumatiskt sommarminne han fick min älskade pojke!


 

Ofta längtar jag så himla mkt efter alla mina barn...


 

Jag är otroligt besviken på vår komun som handlar kycklingbröst från Thailand och inte bara det...skrämmande mkt kommer från utlandet...Rättvisemärke till all ära men inte tycker då jag att man ska sitta på sin rumpa och profilera sej som miljövänlig kommun då upphandlingarna sker på bekostnad av våra egna bönder och odlare! Man kan fakiskt årstidsbasera en matsedel...Fy och usch säger jag bara!!! Knäpp jävla skallar som tillåter detta...nån måste ju säga i från!


Den helg har jag hunnit med både det ena och det andra...julgardiner i köket/teverummet och nästan allt i tvättstugan är tvättat...Det enda smolket i bägaren är min värkande rygg...jag hoppas inte att jag fått artros i den...Den bästa medecinen är att röra på mej...därför är det gött med en vovveprommis varje morron!



 

Avslutar med en sanning...hahaha....Nu ska jag titta klart på Morden i Midsommer inan jag går och duschar!

STOR kram till allihopa!             

Av Kajsa - 11 november 2012 19:51

Att helgen går fort...I går var det tänkt att jag och Elli skulle en sväng till Pello och fira pappa på farsdagen men vädret var ju inte det bästa så vi for till stan istället och handlade lite förnödenheter!

I fredags kom Jesper och Linnea och Freja hit och det var så himla roligt för det blir inte så ofta vi träffas.

I dag kom dom förbi och sa hejdå...och jag är ju som jag är så tårarna trillade en lång stund sen dom for...

 

Vi skulle så stort fira Simons körkort men då vi satte oss och skulle börja firandet satt ungdomarna i rummet och ugglade:-) Men i allafall så la jag en cocosboll på för att Saras tårta till Elli hade en mumsmums på och det såg så himla sköjsligt ut!


 

I en glasburk förvarar jag mina Tassimokaffekapslar...En del har jag i lådan...Varm choklad och Cappuchinon...Ångrar inte det köpet för hur gott är det inte att komma hem från jobbet och snabbt kunna ta sej en kopp kaffe innan hemmaarbetet startar...


Bästaste Laila kom med fiskar och en massa tillbehör idag! Lilla Nisse är så förundrad över att kunna stå på bänken och kika in...


   

I morse hoppade jag upp tidigt och bakade muffins...använder ju inga ägg och i dag testade jag den laktosfria youghurten som innehåller blåbär och vinbär...jättegoda blev dom!


 

Ungarna skulle så stort göra en farsdagstårta men det slutade med att jag gjorde den förståss...Fast grannens pojk vispade grädden!

Vi åt en smaskig farsdagsmiddag bestående av potatisgratäng och prinskorvar tillsammans med vår granne. Kaffe och tårta till äfterrätt slank åxå ner förståss!

Givetvis har jag ju ringt och gratuelerat min egen pappa åxå!

STOR kram till er allihopa             

Av Kajsa - 8 november 2012 21:34

"Hela Sverige bakar"...så mysig hon är kvinnan bakom "7 sorters kakor"!

I dag gratuleras Simon till sitt körkort!   Jag tvivlade aldrig på att han skulle klara det! Nu har man en till unge att oroa sej för...


 

Min fina vovve på ettårsdagen hos oss...Han fick en massa pussar och kramar  ...inget extra att äta fick han då jag anser att både Buzz och Eddie är för feta...


 

Nisse dök ner i hundmatstunnan vid ett obevakat ögonblick...hahaha...


Några av mina fynd! Den svarta masken ska jag ta med till jobbet i morron för den ska få röda läppar!

Kalixfynd...


   

Ljuslampetter...tunga och rejäla och förståss jättefina...åxå fynd från Kalix


 

Kasper fick sitt jultidningspaket i dag och gissa vad vi ska se för film...


 

Lilla Nisse sanerar sej efter att ha smaskat lite hundmat...


I morron ska jag till Habits och se vad som händer...hahaha...före det ska jag til Synsam och testa andra sorts linser eftersom de jag har gör mina ögon så torra och trötta på bara en timme...

Farsdag är det på söndag...På Facebook fanns det en rolig text...Farsdagsafton...Farsdagsdag...annandagfarsd
ag...

Nåväl på lördag åker jag och Elli hem till Pello och firar pappa...på söndag hjälper jag mina barn att fira sin pappa.

Kalix barnmedecin fick åxå ett finbesök av oss i dag...vilket resulterade i nya recept att hämta ut.

Nu blir det sängen och en roliger film ty i morron blir det tidig uppstigning!

STOR kram till er allihopa             

Av Kajsa - 5 november 2012 22:03

Herrejestanes så länge sen jag vart här inne...Kan bero på at kameran har vart i Barcelona...Nu har jag dessutom en helt ny digitalkamera...en Canon förståss!

Det tar väl ett litet tag att ställa in den så bilderna blir skarpa men iallafall så är det ingen systemkamera utan en sån däringa som ryms i fickan vid hundpromenader...


 

Min älskade Buzz Aldrin på morgonprommenad! I dag är det precis på pricken ett år sen vi hämtade hem honom från Bastuträsk!!! Ångrar inte den resan eller det köpet för en endaste sekund! Jag älskar så mycket min hund!


 

Pontus fina vovve Eddie...Buzz bästaste kompis...och min älskade vovve han åxå...I bland...eller ganska ofta föresten funderar jag på hur livet skulle vara för oss i dag om vi inte haft dessa godingar!

Om inte Eddie kommit hem hit på några dagar känns det så tomt och tråkigt...Eddie livar liksom upp hela stämningen med sitt spralliga sätt och sina vedervärdiga fisar...Men kärleken till våran Eddie är stor...väldigt stor...

Livskvalla för mej numera är en ensampromenad med vovvarna eller en film i soffan med vovvarna brevid sej...



I går bakade vi semlor...det var nog ett år sen sist...tänkte göra saffranssemlor men det sket sej i o m att jag glömde saffranet när jag var och handlade...


   

Visst är den välan fin våran nya grillstuga nere i Seittu! Byns egen...Hoppas nu att den får vara intakt och utan förstörelse! Men gå dit och grilla och mys ni!!!


 

Jag har påbörjat en tröja...håll nu tummarna att den åxå blir klar...och att jag klarar av den från början till slut...


Har som många med mej införskaffat härliga mysiga varma tossor! Från Life i stan, ni vet den där hälsoaffäen brevid Max!

Köpte vantar åxå så nu är det kul att vara både uta och inne...


   

Mitt hjärta sväller av kärlek till denna oerhört älskade goding!


 

Lika stort känns hjärtat till denna älskade goding!


Mitt morgonfika i söndags! Korven är Jokkmokkskorv och osten är 28% grevé...jag gillar bäst Nordcharks korv samt Greve 17% lagrad...men fasen vad mackorna var goda iaf!


   

Detta är Kaspers morgonfika...


Inte bara soffan har blivit tugad på...


   

Flyttade om lite i kväll...Nu är det så många som kommenterat soffans placering UNDER bokhyllorna...och så här bra blev det! Jag är jättenöjd!


 

            


STOR kram till er allihopa!

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards