Alla inlägg under januari 2013

Av Kajsa - 27 januari 2013 20:34

Ojojoj vilken aktiv helg det har vart! Jag har hunnit göra så mkt att tiden nästan inte har räckt till...Inte är jag heller färdig med allt men när blir man det då?


Såg denna goding hos familjen Isakssons och jag vill åxå ha en sån...den är bedårande!


 

Emma hade gjort en typ pajtårta till Idas kalas och den var förbaskat god!!! Är stolt över att ha en dotter som är så bra på att baka! Joannah är givetvis åxå bra på att baka förståss!


   

Var med Laila och Mervi på tjejkvällen härom dagen. Det var riktigt roligt och trevligt! Härlig manekäng/tränings uppvisning av Everybody!


 

Efter tjejträffen for vi på Max och mumsade...jisses så gott det var och så mätt vi blev!


Köpte en klättergrej till Kaspers katt Nisse...han tyckte den var kul i fyra minuter sen gick han och la sej i hundkorgen:-) Fast hans favvoställe är fortfarande ovanpå lysröret på akvariet där han förövrig trillat ner i en antal gånger då han försökt sej på fiske:-)


   

Tänkte städa sovrummet i dag me Eddie tog sej sovmorgon så jag hade inte hjärta att be han gå bort från sängen och sen när han väl gick ner hade min städasovrumsinspiration tagit slut!


 

Ser ni vilken skönt kul sittställning Buzz har? Så här sitter han när han vill ha nåt eller spanar efter Nisse...Han är så kloik min älskade vovve...känns så tryggt och bra att ha han sovandes vid benen och han låter sej verkligen inte störas av att man drar i täcket eller flyttar benen heler ...nix pix han ligger kvar med mej oavsett!


 

Min andra älskling som är Pontus vovve förvisso men när han är här är han MIN! Eddie älskar att bada bastu! Han hoppar högst upp på laven och vill helst ligga på en handduk...och ånga vill han åxå ha!


Förra fredagen fick jag tandvärk och inflammation i tanden...Men fy rackarns så ont jag hade och så trött jag va...i måndags fick jag komma till tandläkaren som skrev ut Pencellin i tio dagar och nu denna helg har jag fått energin tillbaka och Provivan(blåbärs) har gjort att min mage åxå är okej!

Jag har städat kyl och frys och köksskåp...tagit in en fåtölj...rensat i linneskåpet...tvättat kläder...städat köket...hjälpt Joannah att städa ur lägenheten...handlat...piffat på Karamellen...sovit bort hela fredag kväll...ringt min mamma...ätit mumsmums...bytt gardiner...bakat bullar...cheesekake...sockerkaka...städat åt Jördis och Skalis...

Känns som att jag tagt igen det jag missat när jag mådde skit! Har t om vart hemma från jobbet i 2 dagar...Men nu är det bra och i morron brjar jag dagen med att ta nötallergiprov på vårdcentralen innan jobbet!

Känns åxå som bra att Jesper och Linnea fått en lägenhet! Och att Lydia och Simon är hemma!

På onsdag ska vi på kalas då det är Viggo som fyller hela handen!

Sitter och ser på "Kontoret" och skäms som vanligt över Ove...hahaha...vilket stolpskott alltså!

Nä nu mina vänner blir det bastu sen några avsnitt "Rena rana Rolf" innan det blir gonatt!

STORA kramar till er allihopa!             


Av Kajsa - 15 januari 2013 20:29




Sveriges riveära...kul att det visas nåt här uppifrån...Jag vet att jag stavat fel men har en lättare kortslutning just nu...hahaha!


Min finaste gaste älskling! Fast han äter frusen hästskit får han pussas iallafall...Känner verkligen med alla dessa som är allergiska då dom missar så mkt...vi har åxå haft så i måååånga år men nu går det bra!


    

Glädjen var stor när Janne lät dessa tre godingar låna hans ipad...jisses så vi laddade ner många spel...och vad dom skrattade högt och länge!


 

Mommo mackor med moffalax och dessutom svingoda smörstjärnor till...så gott..så gott...


   

Den gravade laxen i närbild...hahahaha...testade ännu en funktion på kameran!


 

Dessa tider då solen behagar komma fram är så vackra och jag känner verkligen att jag bor på rätt ställe...nog gillar jag värme bäst men vi har ju bastu här hemma...


 

Lilla Nisse var så frusen och lade sej på akvariet för att sova en stund...

I dag har jag vart på en "dejt" och pratat om droger och vad man kan göra för att förhindra utspriddhet och funderat på vad våra politiker gör...vad hjälper det att ha en speciell drogpolitik om den inte funkar...allt ser väl bra ut på papper men verkligheten är annan...Jag och många med mej är seriöst oroliga för drogernas framfart i Haparanda bl a...Vad tycker ni? Jag är ingen expert eller vet så speciellt mkt om detta men jag vill veta och jag vill hjälpa och kunna göra nåt!

Nä nu blir det nog bingen eftersom det är tiiiiidig morgon i morron...

STORA kram till er allihopa             

Om nån undrar varför jag allid har 6 hjärtan här varje gång så är det ett hjärta för varje barn jag har!


Av Kajsa - 6 januari 2013 11:03

Nu har jag bestämt mej för att införa ett bättre leverne under veckorna...Jag räknar varenda liten kalori måndag till fredag! Helgerna har jag fria men inget överflöd...Måddde så jättebra i fredags då jag startade upp det hela! Kunde t om äta ostbollar och en liiiiiiten bit långpannekaka...

I går var vi på fest där vi firade en nybliven jubilar! Härlig musik och god mat och trevliga människor gjorde kvällen jättebra!

 

Vi blev bjudna på Tacobuffe som var jättegott! Sen tårta och massor av annat doppa! Jag fikade som om jag inte sett nåt gott på åratal...hahaha...


Jag och Rosmarie tömde en hel Fanta och var på god väg att göra detsamma med en Sprite men hejdade oss med tanke på dagen efter...hahaha...sockerrus hela natten!


   

Detta mina vänner är en bild från veckan som gott...JAG sitter och ser How i met your mother...en komediserie som är fantastik rolig...såsom Two and a half man och Big bang theori...Ni som missat dessa godbitar måste ju bara kolla!

Jag har jobbat mellandagarna och det har ju vart som bra eftersom en del har kunnat vara lediga och unna sej vila och familjeliv.

Jag har ju ett vikariat som jag inte har det minsta susning om hur länge...Som det ser ut nu har jag ingen semester i sommar för jag är ju timanställd...förbaskat trist eftersom det inte blev nån tripp i somras mer än till Noliamässan i Piteå...fast det var ju jättekul att vara där!

Jag vet att jag är fruktansvärt tjatig om hur mkt jag älskar mina ungar men handen på hjärtat...hur ofta talar ni om det för era ungar? Jag gör det ofta...väldigt ofta...

I dag har jag vaknat med lite halsont...sicken tur att jag var chaffis(som jag alltid är OCH vill vara åxå) för om jag inte hade hållt mej till Fanta och kaffe hade jag mest troligtvis både sjungit karaokee och dansat på bordet...hahaha och haft ont i huvudet denna dag!

Nu har jag fått morgonfika i sängen och legat kvar för att titta på Stefan och Krister...dags att kliva upp och göra nån nytta...kan bli en tur till stan för lite införskaffning av hygienartiklar samt livsmedel!

STOR kram till er allihopa             

Av Kajsa - 2 januari 2013 20:11

Jaha...då har vi ett helt nytt oskrivet år att blicka framemot...av hela mitt hjärta hoppas jag att det blir ett bra år för alla mina barn och för min familj och mina vänner!

Detta år som har varit har som min mamma sa varit grått...

Mamma har opererat båda sina händer och har således inte haft vare sej trädgårdsland eller andra odlingar.

Jag minns mest min stora vånda då mellanpojken åkte i väg till Thailand med tre kompisar...Och Lydia som for både till Kanarieöarna(Visserligen med bästa kompisens familj så det var ju lite lugnare för mamma hjärtat) samt till Barcelona! Fina erfarenheter för mina barn men ack så oroligt för deras mor...speciellt Thailandsresan då vi fick läsa rubriker i kvällspressen(På datorn) om den fruktansvärda trafikolyckan som skördae fyra svenska ungdomars liv...

Hickattackerna har varit många!

Roliga saker som att jag fick mitt sjunde barnbarn i januari samt att Elli fick hela tre barnbarn...

Vi har målat om i köket...renoverat storrummet til Lydia och gjort kontor av hennes gamla rum!

Eddie och Buzz har fyllt ett år...Lydia träffade Simon som vi alla gilla helskarpt!

Storpojken flyttade med sin sambo till Umeå...herrejestanes så det kändes både hårt och tomt i mitt hjärta! Men barnen måste ju få leva sina egna liv även om jag saknar dom så jag gråter i bland  

Men som den kloka mamma jag är så känns det glatt och underbart i mitt hjärta när mina barn har det bra och är glad och mår bra oavsett var dom befinner sej!

Vi har haft sommarbesök åxå ch först ut var Micke och Ernst och det var så himla roligt och jag hoppas av hela mitt hjärta att dom återkommer denna sommar! Sen kom Nisse med sina fina pojkar och det var åxå jätteroligt att få träffa dom och även där hoppas jag på ett återbesök!

En mkt tråkig händelse var när min älskade fina farbror gick bort! Jag hann inte dit...tänkte hela vintern på att jag ville resa tll Göteborg och träffa honom men det blev aldrig av och det har satt sej som ett sår i mitt hjärta...att jag inte hann...

Jag har fått jobba mkt...en kollega som blivit sjuk...inte roligt att hon är sjuk men bra att jag fått jobba!

En av mina bästaste vänner har varit mkt sjuk nästan hela året men är nu på återhämtingsvägen och det känns verkliget bra!

Jag har åxå för första gången vart på storseans med Terry Evans...i Pajala!

Lydia påminde mej om en av många roliga saker...När vi åkte till Ica Maxi för att handla låg det en död bisamråtta på vägen och blödig som jag är kom det en tår...helt i onödan visade sej sen senare eftersom det var en överkörd vante...hahaha

Fem tatueringar har det åxå blivit förra året   och lika många lär det bli detta år...

Jag har säkert glömt en hel del men so what...


Fick en pannlampa av mamma och pappa som är jättebra att ha när jag går ut med vovvarna på kvällarna och som dessutom ger en ganska kul effekt när jag tar foton...


   

Min fina Fatboy...men den finaste Eddiepojken som myser...


 

Idas lilla hund dansade rakt in i vovvarnas hjärtan...måste nog köpa en egen till dom...


 

Min efterrätt på nyårsafton som blev fantastiskt god även om jag modifierade den starkt...hahaha...jag glömmer ju alltid ingredienser liksom...tur man har snälla välförsedda grannar...hahaha...


 

Julskinkan blev så börbaskat torr...som tändningsbart virke...så vi köpte en färdigkokt som jag grijerade och den blev sketagod!


 

Nyårsaftonens förrätt som Frida gjorde och det var bland det godaste vi har ätit!


 

Familjen Isaksson var åxå på besök en dag och Alma ville INTE hem  

Ja det var väl allt för i dag!

STORA kramar till eralla som behöver en             


Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Skapa flashcards