Direktlänk till inlägg 25 december 2013

Juldagskvällen

Av Kajsa - 25 december 2013 20:03

Här kommer lite bilder från julen:-)

  Julgranen lite sned och tilltufsad efter Nisses glada framfart men den fyller dock sin funktion på julaftonskvällen...dvs julklappsskyddare...hihihi


Lydia och Alma var de enda frivilliga poserarna på aftonen...sen ångrade sej Alma lite...



Jesper&Linnea gav en mkt passande julklapp till mej...jag som tappar mina mobiltelefoner till höger och vänster och sista tappet var i en pool...Måste nog tillstå att det är årets julklapp   




   

Sen öppnade bölfia(jag) julklappen från Joannah...Ska ha den brevid min säng och titta på den varje gång jag känner mej misslyckad och lessen   



Denna otroligt vackra fina burk fylld med kolor som jag tål fick jag av min storasyster     Jag har beundrat den på affären men inte unnat mej själv den...



 

Pontus tyckte så synd om mej då jag höll på att skära upp inför julmiddagen och sa att vi kunde ta och öppna hans paket direkt...nej sa jag men hade jag vetat avad som fanns i det hade jag inte tvekat   





 

Emma hade packat in denna sanna kudde...hahaha...känndes gött i mitt hjärta och denna ska jag ha i sängen så att ingen annan kommer med sina hudavlagringar på dej...det är ju min!!!  



Av mamma och pappa fick jag detta fina halsband som har såna färger som jag gillar!   


   

Mina favoritgodisar alla kategorier fick jag åxå av mamma och pappa och denna ask öppnar jag inte för allmänheten eftersom alla i min familj fått eget godis och jag har inte tänkt bjuda för det är inte mkt jag tål själv!   



 

Fick en pannlampa förra julen av mamma och pappa men den försvann under mystiska omständigheter i samband med en bilreparation så alla vet nog vem förövaren är...hihihi...Tog en julaftonsprommis med hundarna med lampan på och ni ska veta att den lyser bra!   


Sen kom ju bästaste Lajla förbi med en julklapp till mej...så snygga sockar och jag undrar när fariken hon har hunnit sticka dom...sen fick jag badsalt åxå och det ska jag nog använda i morron!   



 

Ett väldigt tungt och mystiskt paket från ena svärsonen...så jäkla häftigt paket fullt med paket...hahaha...Nu har vi kaffe ett tag framgent iallafall...Tjohooo!  



   

Av svärsonens mamma och sambo fick vi choklad som faktiskt är en av Jannes favoriter...  



Ännu en julklapp från mamma och pappa...massor av burkar i olika storlekar ...så himla bra! Har redan två i kylen...  


   

Pontus supervackra stiliga goa fina Eddie  Han ska ligga halvägs i mitt knä när jag sitter i soffan och då blir det så besvärligt att sticka på sockorna...


 

Min vackra busiga undebara Buzz   som ligger I mitt knä och som åxå gör det omöjligt att ta fram stickningen och som är superlycklig över att ha kompisen Eddie här!



 

Å så kommer då en bild på mitt 8onde sockpar som Jesper ska få...bara jag får sitta i ro i soffan  


Julaftonen detta år kändes inte riktigt så där jippiiiie inne i hjärtat då vi dels inte fick tag i några dricka backar och dels saknade nån...

Maten var iaf jättegod(dock misslyckades jag med janssons) och jag fick stor hjälp av mina flickor      Undrar just om det är så det blir när man blir gammal...först har ju man varit tryggheten för sina barn och sen blir ju barnen tryggheten för man...

Vi har åxå farmor här och det har hon nog vart det senaste tio åren! Det är få förunnat att få ha sina mor och far föräldrar i det levande livet när man är i min ålder och dessa stunder ska man ta till vara på med stor kärlek!

Jag är ledig till den 7 januari och vet inte riktigt var jag sen ska vara för jag hattar hit och dit...visserligen på två bra ställen men jag skulle hemskt gärna vilja ha en bestämd plats för mina inneskor   


Jag har nu haft såna smärtor i min rygg att jag varit tvungen äta värkisar som jag äter för mitt artrosknä...innan jag fattade att jag kunde äta av dom har jag sovit så dåligt i flera månader...MEN nu känns det ok eftersom jag tar värkisar då jag ska sova och då får jag sova...tjohoooo!!! Tror att det kommer från det att jag spänner mej när jag är ute och kör bil i halkan...hahahaha...

Nu ska jag fortsätta min stickning för vovvarna ligger nu på varsinn sida om mej och då funkar det!

STOR kram till er alla vare sej ni behöver en eller inte             Å speciellt till mina älskade ungar!!!

 
 
Ingen bild

Elli

25 december 2013 21:10

Åh vad fina julklappar du har fått! Jag kanske uppdaterar min blogg nån dag.

 
Ingen bild

mamma

25 december 2013 22:32

Fina bilder och bra paket. Försök att vila så mycket som möjligt
nu när du är ledig. Ta inte städningen så allvarligt. Försök att få andra att bidra. Ha en bra ledighet. Tack för julklapparna.Det var alldeles för mycket. Kramar.

 
Inger

Inger

30 december 2013 21:23

Jag ser att du haft en fin jul med familjen ... här var det ensamt när döttrarnas barn haft magsjuka före och under julen ...

Gott Nytt År

Inger

http://snartmormor.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 16 juli 2021 16:12

Alltså det är så längesen jag var in här på min blogg och nu, just precis nu tänkte jag fortsätta blogga men vet inte hur i hela Hisingen jag kan få in foton hit eftersom min dator tydligen vägrar inse att just den funktionen har fungerat förut :-(  ...

Av Kajsa - 20 juli 2015 14:35

  Till hösten börjar jag jobba på Karungi förskola! Det ser jag framemot...resan hit har varit lång och fruktansvärt jobbig! Utmattningssyndrom synns inte utanpå...men det känns inuti...Jag har mått jävligt dåligt...många har nog tänkt att jag bl...

Av Kajsa - 25 januari 2015 10:04

Så kan det kännas i bland! När hjärnan får ett återfall och behöver vila men inte kan det... Trodde i min enfalde att detta med Utmattningssyndrom är en baggis att fixa för en sån som mej...vaddå för en sån som mej? Det är två saker som jag måste l...

Av Kajsa - 30 december 2014 21:43


Så har då ett år gått igen...mycket har hänt...både roliga saker och tråkiga. Ett av det tråkigaste var när mellansonens kompis omkom i en trafikolycka i maj. Det tog mej flera månader att besöka hans viloplats. Denna vän fastnade i mitt hjärta när...

Av Kajsa - 25 december 2014 21:31

Jag tycker att julen kom väldans fort detta år och det kan ju bero på att jag inte har förberett så mkt detta år. Inte så konstigt egentligen med min sjukdomsbild! jag har efter mkt vånda och och många funderingar bestämt mej för att inte stressa igå...

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Skapa flashcards