Alla inlägg under oktober 2014

Av Kajsa - 14 oktober 2014 18:45

I bland...bara i bland...fast ändå tillräckligt ofta för att jag ska börja fundera och tänka på det...så undrar jag villken syn människor har på oss som "ramlat in i väggen"

Var är förståelsen och empatin? När hjärnan blir full av olika ljud och bara skriker i ren protest...alltså bara i huvudet...

Inte en fråga på 6 månader hur jag mår...

Jag har blivit tystare...och vill ha det tystare åxå...Jag och min hjärna vill att man pratar en i taget...vi vill heller inte ha teven på så högt ljud...Jag och min hjärna har inte haft radion på sen i maj...För några veckor sen beställde och fick jag senaste "Hammerfall"skivan...som jag ännu inte har lyssnat på...

Sen är jag ju så vanheligt trött! Förut kunde jag ligga vrida i sängen hur länge som helst innan jag somnade...plus att jag vaknade och var vaken flera timmar mitt i natten...nu är dessa vridningar och vakor mkt sällsynta omän de finns! 

Men som sagt var så finns ju ljuset där i tunneln...det tar tid och får ta tid bara det blir bra...helst bättre!

I dag har jag varit på ännu en Mindfulnessträff!  Idag var det svårt...Mindfulnessyogan gillade jag väldigt mkt! Jag tror att det kommer att bli människa av mej till slut...kanske inte en likadan som jag var innan detta hände men ändå en bra människa...

Jag har väldigt lätt till skratt och skrattar gärna och mkt MEN det finns en slags sorg i mitt hjärta...många vänner som jag inte har hälsat på eftersom jag mått så dåligt...många möten som jag ställt in eftersom jag inte orkat...

STORA VARMA kramar till alla som behöver en!             


Av Kajsa - 13 oktober 2014 21:39

I dag har jag haft en bra dag! Inget stress! å det är faktiskt tur eftersom min förbaskade rygg har värkt så in i baljan...typ ryggskott!

På förmiddagen har jag och Malin varit ute med hundarna på ängen och i skogen, att dom har sprungit! Mina två är fortfarande trött efter det...ja iallafall Buzz...Sun behöver bara få ett tecken av nån så är hon igång!


 

Jag har påbörjat en liten trimning av Suns päls och hon är då stilla och ser ut att gilla det...men vi har bara kört korta intervaller...i morgon blir det en längre session...hon är så lurvig och söt   ...pälsen blir alldeles lockig när hon är ute i fuktigt väder! Malin fär trimma hennes huvud så tar jag övriga kroppen...det gäller ju bara att få henne(Malin) att gå med på det   


 

Å denna Wille...han gillar verkligen att ligga och spana ut genom fönstret...i dag valde han att ligga på mattunnan...

Fina snälla älskliga Wille   


 

Detta är en utav mina favoritvarianter på en god macka till morgonkaffet! Den andra med mandariner är lika smaskig. Ni som är skeptiska...prova!


 

En blomlåda har jag gjort fint ini! Å det räcker för mej!


 

Den här fina Orrefors skålen fick jag i födelsedagspresent av mamma och pappa! Den är så jättefin! Barnbarnen tömde snabbt den på innehållet och det var därför mamma hade åxå fyllt den! Mamma har fått denna skål av sin mamma och sina bröder en gång i tiden...vill minnas att hon berättat att hon önskat sej en ryggsäck men fick en skål istället  


 

Här sitter min älskade mamma   och löser korsord! Eller om jag ska vara ärlig så fyller hon i det som jag och Lajla har missat...hahahaha...


 

Fick en present av min pappa som han slagit in i detta fina papper som pappa haft när han hade affären! Såklart jag har sparat pappret!


I dag har det snöat ymnigt...nästintill snöstorm som stockholmarna skulle ha sagt...hahaha...skojar bara den fastnade bara på träden...Men det kändes bra att kom lite snö, blev en bra stämning i mitt hjärta...fast Buzz var besviken, han älskar snö! Ska bli roligt att se hur Sun reagerar på snön.

I morgon blir det Hälsocentralbesök för mej och det brukar rendera i en väldigt trött och slutiskallen dag dagen efter.

Fattar inte varför det stundomtals blir så grötigt i mitt huvud?

Nu ska jag hoppa i säng och se en komedi till jag somnar...brukar ta fem minuter...

STORA kramar till alla som behöver en             

Å kom i håg: NOTHING ELSE MATTERS!!!!!







Av Kajsa - 10 oktober 2014 11:19

Att veckorna går fort! Eller så är det i mitt huvud livet bara svischar fortare och fortare.

I går var min mamma här på besök i några timmar och det var så mysigt, lugnt och skönt. Vi drack kaffe, löste korsord och var ute med hundarna. Det känns alltid så kravlöst att umgås med min mamma! Vi bara är liksom!

Samma sak när lillasyster kommer hit...vi kan sitta och läsa tysta i soffan och bara vara...

Å mina älskade hundar...vad gjorde jag utan dom!



På kvällarna skall Nisse ha sin matskål i vårt sovrum på byrån...Han väger lika mycket som Sun och är nog en av de mysigaste katter jag vet! han blir överlycklig när kasper kommer hem från skolan och vet inte hur mkt han ska goas då. När jag eller nån annan tränar inne med hundarna och han hör ordet "sitt" så kommer han springandes med andan i halsen och sätter sej jämte dom och håller upp sin ena tass för att få vara med i Frolic utdelningen   



   

Å våra underbara JRT! Här sitter Cosmos,Sun och Buzz på rad och väntar på att Lydia ska busa med dom! Lydia har lärt Cosmos "rulla runt" Mina försök med Sun känns som att tvångsrulla en konserburk med ben...men skam den som ger sej! Snart ska även hon kunna det! Buzz är min trogna älskade vovve, han följer mej i ur och i skur och blir fasligt lessen om jag går utanför dörren utan honom..."Vill du följa med" brukar jag fråga och då blir han så överglad att han knappt vet åt vilket håll han ska.



 

Å denna älskade Wille som kommit in i familjen tillsammans med Malin! Han har hittat sin fristad på köksbänken där han ligger och spanar! han är bland det snällaste som finns! När han och Eddie sover över ligger han brevid mej på kudden och snarkar...tills han vill upp på morgonen och få mat och gå ut...då drunknar man nästan av hans lyckliga ansikts ansiktslick. Sun älskar att leka med Wille och det är därför som han behövde en fristad   


Om Eddie skrev jag i mitt förra inlägg och la även dit en bild på honom, han är en speciell varelse i vårt liv!

För tre år sen var Pontus och hans kompis med om en trafikolycka där han skadade sin hand väldigt illa. Nästa vecka ska han på kolla till Sunderbyn för att planera ett ytterligare op som gör att han kan använda den bättre.


Nu skickar en STOR kram till alla som behöver en!             

Av Kajsa - 6 oktober 2014 21:14

Ja nog måste jag säga att det känns i hela stressKajsa att vintern är analkande...vardagen är fylld med sånt som borde ha varit borta för flera år sen...Denna höst väljer jag att titta bort för jag orkar inte ta tag i nånting som känns meningslöst!

Jag försöker att få ordning inne i mitt huvud i stället vilket är nog så svårt då jag inte vet i vilken hjärna jag ska börja!

Fortfarande möter jag skeptiska "vänner" som på ett mkt tydligt sätt ifrågasätter mitt liv just nu, men jag varken ids eller orkar bry mej! Mitt mål är i allafall att återgå till mitt arbete som jag trivs väldigt bra på!

Mina hundar ger mej mer energi än nånting annat...jag skriver mina men jag har ju bara två de andra två är Pontus och Malins men jag räknar dom som mina   Jag har läst många artiklar där just hundar har en mkrt positiv verkan på vissa människors tillfrisknande! Jag känner mej lycklig när jag traskar med dom där ute och varje gång alla fyra skiter på en och samma runda tänker jag att jag borde köpa mej en trisslott...hahahahaha...

 

Detta är Pontus finaste Eddie   Han är så speciell...sover under täcket...gillar att mysa...den bästa tiggaren ever...han säljer sin själ för en gobit... avskyr att vara ute när det regnar eller snöar...fryser som en liten sparv när det är ruggigt ute...fort som attan gör han det han ska göra och springer sen i rekordfart in! Jag älskar verkligen denna goding!


Jag har beställt och fått två hundböcker som jag just och just har bläddrat lite i...mkt intressant läsning, mkt som känns igen och som dessutom är så självklara! Suns valpkurs tycktes då inte ge nåt resultat...mitt fel...har inte tränat så mkt som jag borde ha gjort MEN det hon har lärt sej på kursen det kan hon!

Men det jag tycker är viktigast är inkallning...i morse sprang som en galning ner till stranden och tillbaka och lyd´ssnade inte för fem öre vad jag ropte till henne...sen vet jag inte om jag gjorde rätt eller fel när hon glad och lycklig återvände hem med svansen hög och viftande...jag blev ju så glad över att hon kom tillbaka utan att bli överkörd så jag berömde henne... Nu är denna utomordentligt sega datorn så seg att mina andra vovvebilder tydligen bestämt sej för att inte laddas ner just precis denna kväll så ni får hålla tillgodo med en goding idag och så har ni fyra godingar till att se framemot...hahahaha...

I morgon bitti ska jag till Haparanda hälsocentral igen för två möten med människor jag tycker om! Nu väntar sängen och "Två ägg i högklackat"

Föresten så tog jag med mej sockstickeriet på vår stick/virkträff förra veckan men det kändes fortfarande som hebreiska så jag får ha sockeristickningen i väntande läge...

STORA kramar till er alla som behöver en!

            





Av Kajsa - 5 oktober 2014 03:37

Men oj så dagarna har runnit i väg! Redan oktober!
Har redan smakat på årets första julmust och den var mumsig vill jag lova!
Jag är ännu sjukskriven och väntar på att allt ska vända!
Allt blir så grötigt i mitt huvud när det kör i hop sej! Det känns oerhört jobbigt att inte vara den som i alla lägen fixar allt! Jag fixar verkligen inte allt...och vet inte om jag någonsin kommer att göra det igen.
Min sömn har dock vänt sej från obefintlig till överdriven! Jag är så vansinnigt trött så nätter som denna med sömnlöshet har blivit sällsynt!
I går var jag och Elli hem till mamma och pappa! Det känns alltid så bra att åka hem! Vi brukar lösa melodikrysset tillsammans och i går var det inget undantag?
Klockan är halv fyra...de andra sover...Buzz och Sun ligger så nära mej ?
Nu ska jag och mitt grötiga huvud räkna lite får och se om det hjälper...
I morgon hoppas vi på en solig dag!


Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Skapa flashcards