Direktlänk till inlägg 20 juli 2015

Ljuset i tunneln...

Av Kajsa - 20 juli 2015 14:35


Till hösten börjar jag jobba på Karungi förskola! Det ser jag framemot...resan hit har varit lång och fruktansvärt jobbig!

Utmattningssyndrom synns inte utanpå...men det känns inuti...Jag har mått jävligt dåligt...många har nog tänkt att jag blivit knäpp   Jag har låtit det ta den tid det tar och slutat ljuga om hur otroligt bra jag mår...

Nu har jag semester...tjohoooo! I hela tre veckor! jag tänker inte serva nån eller nåt utan bara ta dagen som den kommer...Bara känslan att jag kan typ fara till mamma och pappa och titta till dom hur många gånger i veckan jag vill känns gött! Jag kan åxå fara med junior och bada vart vi vill! Inga krav inga måsten...bara för mej roligheter!

Det som känns bra och roligt för mej kanske inte gör det för nån annan...tänk på det!


Under min sjukskrivning har jag sjunkit väldigt lågt om jag fått kritik eller blivit ifrågasatt...INGEN som inte har varit där i träsket VET hur det känns!!! Det har inte varit på låssas...

Nu har jag börjat kunna känna den där ilande glädjen i magen över det lilla   I morse hittade jag en oanvänd duk som jag la på köksbordet och vips kändes den där lilla ilningen...tjohoooo!


 

Min fina älskade prinseesa tog studenter och gick på balen med Jesper! Visst är dom fina!



 

Eddie   


 

Wille   


 

Sven   


 

Sun   och Buzz   


 

Cosmos   


Avslutningsvis vill jag säga att jag nu läser en bok lite fortare...löser korsord...samt stickar på en klänning   

Vad jag ännu har lite svårt med är att lyssna på musik/radion om jag inte är ensam!

STORA kramar till er allihopa och speciellt som vanligt till mina älskade ungar             

 
 
Ingen bild

aegnes

26 juli 2015 18:47

många lyckatillkramar

 
Inger

Inger

26 juli 2015 21:56

Välkommen tillbaka till livet ... och vad roligt att du fått jobb!

Kram Inger

http://www.snartmormor.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 16 juli 2021 16:12

Alltså det är så längesen jag var in här på min blogg och nu, just precis nu tänkte jag fortsätta blogga men vet inte hur i hela Hisingen jag kan få in foton hit eftersom min dator tydligen vägrar inse att just den funktionen har fungerat förut :-(  ...

Av Kajsa - 25 januari 2015 10:04

Så kan det kännas i bland! När hjärnan får ett återfall och behöver vila men inte kan det... Trodde i min enfalde att detta med Utmattningssyndrom är en baggis att fixa för en sån som mej...vaddå för en sån som mej? Det är två saker som jag måste l...

Av Kajsa - 30 december 2014 21:43


Så har då ett år gått igen...mycket har hänt...både roliga saker och tråkiga. Ett av det tråkigaste var när mellansonens kompis omkom i en trafikolycka i maj. Det tog mej flera månader att besöka hans viloplats. Denna vän fastnade i mitt hjärta när...

Av Kajsa - 25 december 2014 21:31

Jag tycker att julen kom väldans fort detta år och det kan ju bero på att jag inte har förberett så mkt detta år. Inte så konstigt egentligen med min sjukdomsbild! jag har efter mkt vånda och och många funderingar bestämt mej för att inte stressa igå...

Av Kajsa - 4 december 2014 20:06

Många har bakat och fejat och köpt juklappar och planerat maten...inte jag...Har inte orkat helt enkelt! Jag har gjort pepparkaksdeg nu i veckan och den ligger så fint i sin plastpåse i kylen och gottar till sej... Att vara långtidssjukskriven fö...

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Skapa flashcards