Direktlänk till inlägg 2 oktober 2009

Fredag

Av Kajsa - 2 oktober 2009 17:04

Först skall jag ondgöra mej över de föräldrar som tydligen struntar i vad deras ungar gör! Jag har läst lusen av min egen 18 åring INNAN han fyllde år men jag anser fortfarande att man inte ska supa skallen av sej varje helg bara för att man fyllt 18 år! Jag är så jävla förbannad över att min egen skall ut och festa i kväll...jag dricker sällan eller aldrig nåt med alkohol i... möjligtvis nån Irisch coffee en söndagkväll då ALLA barnen är hemma. Har jag nån unge på vift vill jag kunna hämta hem dom om det behövs! Känner bara att det är så sugit svårt att vara ett föredöme och låta bli att dricka själv när jag inte får nån respons från andra föräldrar. Jag vet att detta låter hårt men det är faktiskt så!

Jag har två barn till som skall genom tonåren och jag hoppas och tror att föräldraransvaret blir bättre! Ni som inte tror att era barn super eller tar andra droger kan ju börja Nattvandra!!!

Jag kommer ALDRIG att sluta oroa mej och därmed åxå fortsättningsvis vara en tjatig mamma!!!

 

Har möblerat i dag. Känner mej väldigt nöjd! Även Janne var glatt överraskad!!!

 

Ser framemot lite fredagsmys i en utav sofforna...med en yllefilt om fötterna...


 

Våran Bertil har fått nytt akvarium/terrarium och denna kruka var en stor hit för honom! han ligger alltsom oftast inne i den och tittar sej omkring.


 

En av vattenkrabborna som Jesper lyckades fånga på bild.

Har fixat Ellis present i dag...nu ska jag ringa till Djurmagazinet och fråga om våran krassliga...(döda?) vattenkrabba.

Hoppas ni får en fin fredakväll...skall försöka ha en själv trots att jag är orolig som en liten groda när mina barn inte är hemmavid!!!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Har just pratat med Djurmagazinet...Om krabban inte luktar illa så håller den mest troligt på att byta skal! jag tog upp det lilla äcklet och Kasper nosade på den...Den luktade ingenting! Glad Så nu håller vi allt vi har för att det verkligen är så åxå...Nästa vecka får vi hämta hem eremitkompisen!

 
 
Ingen bild

Solan

2 oktober 2009 19:21

Oj så fint du har det .

 
Ingen bild

Emma

2 oktober 2009 20:35

Det blev jättefint med möbleringen.Håller med dig ang alkoholen .

 
Ingen bild

mamma

2 oktober 2009 21:26

Förstår mig inte på att det jämt ska supas, är det ett gängse förfaringssätt. Att man inte kan förstå skadorna, oansvarigt även av ungarna. Ett kok stryk vore det bästa.

 
Ingen bild

Cessi

2 oktober 2009 21:36

Vad fint det blev!
Och vad bra bilder!

 
Ingen bild

elli

2 oktober 2009 21:46

Ja fy fasen alltså!!

 
Ingen bild

malin

3 oktober 2009 09:27

åh, hoppas verkligen att det bara är så att han ska byta skal! Och vad fint du gjort!

 
Ingen bild

Ulla

3 oktober 2009 10:49

Jäklar så fint det blev med möblerna så där. Ser så helt annorlunda ut också.
Känner mig lite kluven med alkoholen. Inte om att vakta sina ungar för det gör jag och jag tycker jag har koll på mina egna, har hämtat och skjutsat många gånger just för att ha kollen. Också haft regeln att dom alltid måste svara i mobilen när dom är borta, för annars kommer mamma. Men mina ungar har ju nästan alltid varit hemma iofs.
Men däremot kan jag tycka att det är jätteroligt att själv gå ut en kväll med kompisar och dricka öl och bli lite lagom berusad. Jag mår bra i många dagar efteråt. Fast då handlar det förstås inte om nått råsupande utan precis om det där stadiet när man bara är glad och har kul.

 
Monica

Monica

3 oktober 2009 17:49

Det blev ju jättefin när du möblerade om !

http://mokos59.spaces.live.com

 
Love

Love

3 oktober 2009 18:44

Har nyligen börjat blogga och hittade hit nyss. Självklart ska man hålla koll på sina barn och försöka få dom att fatta vad som kan hända när dom super. Om alla föräldrar tog tag i detta skulle liv kunna räddas. Har haft fem tonåringar som tack o lov klarat sig och nu oroar jag mig för barnbarnen. Alkohol är inte fel under kontrollerade former men tyvärr fattar dom unga inte det utan det blir ett måste för att ha kul. Lycka till med ditt angagemang.

http://vindalou.bloggplatsen.se

 
Elisabeth

Elisabeth

3 oktober 2009 22:09

"Orolig som en liten groda"... åh, vad härligt att höra att det finns fler som är det för sina barn, när de är ute på vift! Jag kommer nog alltid att ha den där lilla oroliga grodan hoppande inom mig när det gäller Carolina... oavsett hur gammal hon blir!

Varm kram... alltid!

Ps. Håller tummarna hårt för vattenkrabban... !!

http://himlastigen.blogspot.com

 
Ingen bild

kerstin

5 oktober 2009 12:01

våra barn är ju det värdefullaste vi har. Kram.

 
Ingen bild

Bettan

6 oktober 2009 23:46

Självklart ska man dricka med måtta varesig man är gammal eller ung, självklart dricker man inte själv om barnen är på vift och självklart ska man aldrig sluta oroa sig - oroandet ingår i föräldrarollen varesig man vill eller inte. Jättefint blev det i vardagsrummet!! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 16 juli 2021 16:12

Alltså det är så längesen jag var in här på min blogg och nu, just precis nu tänkte jag fortsätta blogga men vet inte hur i hela Hisingen jag kan få in foton hit eftersom min dator tydligen vägrar inse att just den funktionen har fungerat förut :-(  ...

Av Kajsa - 20 juli 2015 14:35

  Till hösten börjar jag jobba på Karungi förskola! Det ser jag framemot...resan hit har varit lång och fruktansvärt jobbig! Utmattningssyndrom synns inte utanpå...men det känns inuti...Jag har mått jävligt dåligt...många har nog tänkt att jag bl...

Av Kajsa - 25 januari 2015 10:04

Så kan det kännas i bland! När hjärnan får ett återfall och behöver vila men inte kan det... Trodde i min enfalde att detta med Utmattningssyndrom är en baggis att fixa för en sån som mej...vaddå för en sån som mej? Det är två saker som jag måste l...

Av Kajsa - 30 december 2014 21:43


Så har då ett år gått igen...mycket har hänt...både roliga saker och tråkiga. Ett av det tråkigaste var när mellansonens kompis omkom i en trafikolycka i maj. Det tog mej flera månader att besöka hans viloplats. Denna vän fastnade i mitt hjärta när...

Av Kajsa - 25 december 2014 21:31

Jag tycker att julen kom väldans fort detta år och det kan ju bero på att jag inte har förberett så mkt detta år. Inte så konstigt egentligen med min sjukdomsbild! jag har efter mkt vånda och och många funderingar bestämt mej för att inte stressa igå...

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards