Direktlänk till inlägg 10 oktober 2009

50+

Av Kajsa - 10 oktober 2009 22:44

Ja...nu är man 50+...Känns inte speciellt ännu...Ulla...Har du känt nåt speciellt? En sak märkte jag i dag...att jag behövde få sova på soffan ett tag...om det nu inte beror på gårdagens och nattens aktiviteter...Jag och mamma var hemma halv fyra tror jag...Sen vaknade jag med migrän...Fy fasen vad det kändes orättvist! Det enda jag drack i går var alkoholfri öl och Ramlösa...

 

Lydia gjorde tårtbotten och Emma gjorde tårtan...Men så god den var!

Grejen är ju den att vi i går inte bara firade mej och Elli utan vi var åxå på grannens begravning. Den var jättefin och även jättesorglig. Känns mkt tomt och konstigt att inte kunna springa in till Sune och prata.

 

Blev så full i skratt åt denna bild...min mamma skålar med min Pontus! I mammas glas var det alkoholfri bål och i Pontus var det med alkohol....Gulliga lilla mamma...hon höll ett jättefint tal till oss...inte bara ett utan tre tal!

Det första hade pappa skrivit...han hade inte möjlighet att vara här med oss så han skrev ett tal som mamma läste upp. Nästa tal hade Cessi skrivit och skickat till mamma...det tredjetalet hade mamma skrivit själv till oss.

 

Min söta och allrasnällaste syster!

 

Kasper var så ivrig att hjälpa till...här är det godiset som plockas fram!

 

Men inte skall ni tro att killen hann äta godiset sk´jälv...nej...han somnade och tillbringade tiden mellan framsätet i bilen och min famn. Aldrig att han skulle stanna hemma...nej nej...han var som klistrad vid sin mors sida.

Många kära och nära kom till oss i går. Maten räckte till men bestick och fat fick vi panikdiska mellanåt.

Sång och musik såg Leif och Per till att förse oss med.

Senare på kvällen/natten sjöng och spelade ungdomarna för oss...jätteroligt!

När jag skjutsat hem nästan alla(Kasper fick stanna hemma då för Janne var åxå hemma) var det bara mamma,Elli och Lotta kvar...då satt vi oss och prata med lite godis och läsk innan vi for hemåt så klockan hann bli halv fyra...

I morse vaknade jag med en h*vetes migrän...den tog inte slut förrän efter sammanlagt FEM olika medikamenter...

Jesper och Linnea skall till Sthlm i morgon så dom for till stan och sova. Lydia är i Nedre. Pontus i stan.

Jag har vart inne hos Sara på guldsmedsaffären och kompletterat mitt fina Nominationsarmband som jag fick av Peters mamma och pappa...Men fatta hur glad jag är!!! Det är så fint! Skall fota alla presenter så att dom som inte hann se dom i går kan kika in här och spana.

Nu ska jag överlåta datorn till Kasper...han skall skörda på Farmville...han spelar på min facebook...måste logga in och kolla upp alla bonusar och gåvor innan.

Ha det gött!

Föresten så har Pontus MIN mobil nu eftersom hans är kaputt och jag vill att han( eller jag...) skall kunna ringa om det är ngt!



 
 
Ingen bild

bara jag!

11 oktober 2009 06:48

Men va jobbigt för dig att städa upp allt med migrän.

 
Ingen bild

Majsan!

11 oktober 2009 10:07

Tackar så mycket för en hel festlig och oförglömlig fest i fredags!!!!!
Va tråkigt o få migrän!!!
Vi pratar mer på måndag!!

 
Ingen bild

Ulla

11 oktober 2009 16:51

Precis när jag fyllde 50 kände jag mig så pigg och fräsch. Men dagarna efter kalaset kände jag mig som minst 60! :-) Men det går förstås över... Och jag drack ju inte alkoholfri öl om man ska vara ärlig.

 
Ingen bild

elli

11 oktober 2009 18:21

jag drack läsk!!! Och ramlösa!!! Sov 3 timmar och var pigg som en pommac mär jag steg upp. Städningen gick ju som en dans . Sara var ju med och gjorde halva jobbet. Men kl 9 på kvällen sov jag och vaknade inte förrän kl 8 på morgonen. Sicken helg det har vart!! Puss och kram äggis!!!

 
Monica

Monica

11 oktober 2009 20:33

Jag hann inte känna efter på flera dar eftersom jag blev firad i dagarna tre . När jag skulle plocka undan så damp de in nya gäster ;) tur att det var på sommaren och jag körde med enklast möjliga, pappers tallrikar och plastvinglas ,muggar !

http://mokos59.spaces.live.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 16 juli 2021 16:12

Alltså det är så längesen jag var in här på min blogg och nu, just precis nu tänkte jag fortsätta blogga men vet inte hur i hela Hisingen jag kan få in foton hit eftersom min dator tydligen vägrar inse att just den funktionen har fungerat förut :-(  ...

Av Kajsa - 20 juli 2015 14:35

  Till hösten börjar jag jobba på Karungi förskola! Det ser jag framemot...resan hit har varit lång och fruktansvärt jobbig! Utmattningssyndrom synns inte utanpå...men det känns inuti...Jag har mått jävligt dåligt...många har nog tänkt att jag bl...

Av Kajsa - 25 januari 2015 10:04

Så kan det kännas i bland! När hjärnan får ett återfall och behöver vila men inte kan det... Trodde i min enfalde att detta med Utmattningssyndrom är en baggis att fixa för en sån som mej...vaddå för en sån som mej? Det är två saker som jag måste l...

Av Kajsa - 30 december 2014 21:43


Så har då ett år gått igen...mycket har hänt...både roliga saker och tråkiga. Ett av det tråkigaste var när mellansonens kompis omkom i en trafikolycka i maj. Det tog mej flera månader att besöka hans viloplats. Denna vän fastnade i mitt hjärta när...

Av Kajsa - 25 december 2014 21:31

Jag tycker att julen kom väldans fort detta år och det kan ju bero på att jag inte har förberett så mkt detta år. Inte så konstigt egentligen med min sjukdomsbild! jag har efter mkt vånda och och många funderingar bestämt mej för att inte stressa igå...

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards