Direktlänk till inlägg 14 december 2009

Hallonkola

Av Kajsa - 14 december 2009 22:17

1pkt frysta hallon(225g)

1 vaniljstång

2dl vispgrädde

3dl strösocker

1dl ljus sirap


Tina hallonen och passera dem genom en sil.

Lägg hallon puren i en tjockbottnad kstrull.

Dela vaniljstången och skrapa ner fröna i kastrullen.

Lägg i vaniljstången.

Tillsätt grädde,socker och sirap.

Låt koka under omrörning i ca 15-30 minuter.

Låt koka till ca 125 grader eller gör kulprovet.

Ta upp vaniljstången.

Skeda smeten i knäckformar.

Låt svalna.

Ät och njut!

 
 
ICEBERG

ICEBERG

14 december 2009 22:24

Lät skitgott :D
måste prova

http://iceberg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lotta

15 december 2009 14:49

Lät gott.. Blir dom som knäck med hallonsmak typ eller? :-) Kanske värt att pröva, fast med soyagrädde då.. :-)

 
Lena L

Lena L

15 december 2009 19:21

Såg hur smarrigt ut som helst! En fråga till Lotta eller ev. andra som kanske provat: går det att koka godis, typ knäck på soya- eller havregrädde?

http://www.belenan.et

 
Ulla

Ulla

15 december 2009 20:48

Tack, det ska jag testa! När man passerar nått genom en sil är det bara att trycka ut geggan och sen slänga det fasta som blir över? Ursäkta en okunnig.;-)

http://ullaohman.blogg.se

 
Ingen bild

ai

16 december 2009 15:50

Va kul å läsa, vad hände ett år sedan!

 
Elisabeth

Elisabeth

18 december 2009 22:01

Men jag tror jag ska prova Kaspers recept med geléhallon i smält choklad. Det tyckte jag lät supergott!

Varm kram, Kajsa... alltid! Å jag önskar att jag någongång fick träffa dig, och ge dig den kramen IRL!

Ps. Å här är vi två som också älskar gravad lax...

http://himlastigen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 16 juli 2021 16:12

Alltså det är så längesen jag var in här på min blogg och nu, just precis nu tänkte jag fortsätta blogga men vet inte hur i hela Hisingen jag kan få in foton hit eftersom min dator tydligen vägrar inse att just den funktionen har fungerat förut :-(  ...

Av Kajsa - 20 juli 2015 14:35

  Till hösten börjar jag jobba på Karungi förskola! Det ser jag framemot...resan hit har varit lång och fruktansvärt jobbig! Utmattningssyndrom synns inte utanpå...men det känns inuti...Jag har mått jävligt dåligt...många har nog tänkt att jag bl...

Av Kajsa - 25 januari 2015 10:04

Så kan det kännas i bland! När hjärnan får ett återfall och behöver vila men inte kan det... Trodde i min enfalde att detta med Utmattningssyndrom är en baggis att fixa för en sån som mej...vaddå för en sån som mej? Det är två saker som jag måste l...

Av Kajsa - 30 december 2014 21:43


Så har då ett år gått igen...mycket har hänt...både roliga saker och tråkiga. Ett av det tråkigaste var när mellansonens kompis omkom i en trafikolycka i maj. Det tog mej flera månader att besöka hans viloplats. Denna vän fastnade i mitt hjärta när...

Av Kajsa - 25 december 2014 21:31

Jag tycker att julen kom väldans fort detta år och det kan ju bero på att jag inte har förberett så mkt detta år. Inte så konstigt egentligen med min sjukdomsbild! jag har efter mkt vånda och och många funderingar bestämt mej för att inte stressa igå...

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards