Direktlänk till inlägg 20 februari 2010

Lördagkväll

Av Kajsa - 20 februari 2010 20:57

Janne och Kasper kollar på curling just nu...själv har jag farmat på facebook.

Lydia och hennes två kompisar har åkt på Provinsdisco inne i Happis... Janne skall åka och hämta hem dom på ett tag.

Här ser vi Kasper i randig tröja slå sitt eget personliga rekord på 60 meter. Herregud vad han var duktig!  Det var det andra barn/ungdomar som tävlade åxå! Vilka fantastiska viljor det finns! Jag och Joannah har vart med Kasper på friidrottstävlingar hela dan i dag.

Vart ju som hungrig där...jag höll mej på slanka linjen och åt två medhavda mackor medan Linda  och Joannah njöt av en bit tacospaj...  

Men...Jag glufsade i mej en svingod bulla!!! Men så god den var! Hoppas det finns kvar av den i morgon!

   

Här sitter Kasper och inväntar sin tur i Vortex. Där slog han åxå sitt personliga rekord!

Direkt när tävlingarna var avslutade for vi hemåt. Här hemmavid fixade jag disken och gjorde kyckling till middag. Har börjat få lite småordning i köket iaf nu...

Vi(Jag,Kasper &Lydia) har även hunnit vara till Gandur och slänga hö i hagen. Sopade i stallet och gav Kaninen mat. 

Eftersom Janne hämtar blir det nog en tidig kväll för mej...är så trött efter en orolig natt igen...Som ni kanske vet så har det börjat komma lite "okänt" kring mej och det kan bidra till att sömnen ibland kan bli lite störd.   

Konstigt nog är jag absolut inte rädd...Jag trodde att jag skulle bli det om jag hade vart med om de som de i "Det okända" är med om men icket det...och jag hoppas att jag inte heller blir det nån gång för det som finns runt om mej är inte farligt utan det är snälla andar som stannat kvar av nån anledning och mej stör dom inte.

Nåt som känns konstigt är att jag ibland känner en sån stark cigarettrök i näsan så att jag nästan storknar...MEN ingen annan känner den...

Nåväl, det var inte min mening att vara "scarry" så här på lördagskvällen...

Jag har fått två stycken Awarder från två vänner men jag vet inte hur jag skall göra för att få dom hit...måste fråga Joannah när hon kommer nästa gång.

Jag är väldigt glad och stolt över dom! Tack Sofia   och Bettan  

Nu ska jag hänga upp Kaspers tävlingskläder som jag tvättat...dom måste ju hinna torka till i morgon! Sen skall sängen bäddas...en rolig film väljas...kvällsfika intas...av kasper för jag har tjuvätit av Lydias ostbollar...hihihi

Ha en fortsatt fin lördagkväll!

   

 
 
Ingen bild

Minna

20 februari 2010 21:38

jag är bara glad när jag har andarna med mig, brukar små le åt dessa, då jag vet vilka de är... kan skilja dem på känslan å lukten..

 
Ingen bild

elli

20 februari 2010 21:42

Jag förstår att du sover oroligt fast du inte är rädd. Undrar just vilka som trampar runt där och på skolan. Har majsan berättat om tuschpennan??

 
Ingen bild

inger

20 februari 2010 21:45

Vad kul med Kaspers alla rekord, här på grytnäs har vi också mycket besök av okända både på nätter och på dagarna. Stark ciggarettrök luktar det ofta också, Tror att Pappa är på besök då och då..absolut inte nå farligt som hunserar här!!! vore roligt att höra om era "spöken"/ Inger

 
Ingen bild

aegnes

20 februari 2010 22:15

så duktig kasper är. jag har åxå cigarettrök i näsan ibland. å jag brukar ju tänka att det bara är vi som har bott här i huset, så vem kan det vara. men vi har ju ofta strul med elektriska apparater, min teori om det är att vi bor mitt på nån slags knutpunkt för jordens elektricitet. :) undrar vart man vänder sig för att ta reda på det.

 
Ingen bild

mamma

20 februari 2010 23:26

Kasper är jätteduktig. Apropå cigarettrök, jag har den ofta i näsan. Andarna de är ofarliga annars skulle du inte känna av dem. Man säger att knytt inte visar sig för dem som är svaga.

 
Ingen bild

Sussi

22 februari 2010 19:19

Vilken fin häst!! Å grattis till Kaspers bravader :))
På tal om andar, så har jag bokat biljett till Terry! Ser fram emot ett återbesök :))

kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 16 juli 2021 16:12

Alltså det är så längesen jag var in här på min blogg och nu, just precis nu tänkte jag fortsätta blogga men vet inte hur i hela Hisingen jag kan få in foton hit eftersom min dator tydligen vägrar inse att just den funktionen har fungerat förut :-(  ...

Av Kajsa - 20 juli 2015 14:35

  Till hösten börjar jag jobba på Karungi förskola! Det ser jag framemot...resan hit har varit lång och fruktansvärt jobbig! Utmattningssyndrom synns inte utanpå...men det känns inuti...Jag har mått jävligt dåligt...många har nog tänkt att jag bl...

Av Kajsa - 25 januari 2015 10:04

Så kan det kännas i bland! När hjärnan får ett återfall och behöver vila men inte kan det... Trodde i min enfalde att detta med Utmattningssyndrom är en baggis att fixa för en sån som mej...vaddå för en sån som mej? Det är två saker som jag måste l...

Av Kajsa - 30 december 2014 21:43


Så har då ett år gått igen...mycket har hänt...både roliga saker och tråkiga. Ett av det tråkigaste var när mellansonens kompis omkom i en trafikolycka i maj. Det tog mej flera månader att besöka hans viloplats. Denna vän fastnade i mitt hjärta när...

Av Kajsa - 25 december 2014 21:31

Jag tycker att julen kom väldans fort detta år och det kan ju bero på att jag inte har förberett så mkt detta år. Inte så konstigt egentligen med min sjukdomsbild! jag har efter mkt vånda och och många funderingar bestämt mej för att inte stressa igå...

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards