Direktlänk till inlägg 19 februari 2011

Lördagkväll

Av Kajsa - 19 februari 2011 20:30

Recept på Dumlekakor kommer här...på mitt sätt...

Det blir ca 24 styckna! Gräddas i 200 graders ugnsvärme i 10 minuter...mitt i ugnen.

200gr margarin

3dl vetemjöl

1dl socker

1tsk bakpulver

12 dumlekolor

1 ask Noblesse


Gör en deg!

Låt den vila i kylen en halv timme!

Dela degen i 24 bitar och rulla små bollar av dom och lägg i formar!

Tryck ner en halv Dumlekola i varje boll!

Grädda!

Tag ut plåten och lägg direkt en Noblesse på varje kaka, den kommer att smälta på kakan! Sen ställer du plåten kallt så att chokladen stelnar!

Mumsla och smaska därefter!

 


  Nu avslutar jag med mina vanliga ord och löften om kramar till er alla! Se varandra! Älska varandra! ta hand om varandra! Vi är alla olika men ändå så lätta ätt älska!  

 
 
Ingen bild

Ulla

19 februari 2011 21:17

Ser gott ut men gissar jag rätt att ungsvärmen är 200?

 
Ingen bild

elli

19 februari 2011 21:33

200 grader ska det vara. Kram

 
Ingen bild

Irina

20 februari 2011 19:37

Åh vad goda dem såg ut, kanske gör t mitt födelsedagsfika :-) Får la provbaka t veckan o smaka.... bäst o äta hela plåten så man säkert vet om det e gott eller inte ;-)

 
Ingen bild

Carina

27 februari 2011 10:20

Jag som skulle baka dumlekakorna... först hade jag ingen dumle, o nu har jag ingen bagare ;) Dumlena blev uppätna... hmm, nytt försök en annan gång :)

 
Ingen bild

mej själv

10 mars 2011 12:00

200 grader ska det ju vara förståss...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 16 juli 2021 16:12

Alltså det är så längesen jag var in här på min blogg och nu, just precis nu tänkte jag fortsätta blogga men vet inte hur i hela Hisingen jag kan få in foton hit eftersom min dator tydligen vägrar inse att just den funktionen har fungerat förut :-(  ...

Av Kajsa - 20 juli 2015 14:35

  Till hösten börjar jag jobba på Karungi förskola! Det ser jag framemot...resan hit har varit lång och fruktansvärt jobbig! Utmattningssyndrom synns inte utanpå...men det känns inuti...Jag har mått jävligt dåligt...många har nog tänkt att jag bl...

Av Kajsa - 25 januari 2015 10:04

Så kan det kännas i bland! När hjärnan får ett återfall och behöver vila men inte kan det... Trodde i min enfalde att detta med Utmattningssyndrom är en baggis att fixa för en sån som mej...vaddå för en sån som mej? Det är två saker som jag måste l...

Av Kajsa - 30 december 2014 21:43


Så har då ett år gått igen...mycket har hänt...både roliga saker och tråkiga. Ett av det tråkigaste var när mellansonens kompis omkom i en trafikolycka i maj. Det tog mej flera månader att besöka hans viloplats. Denna vän fastnade i mitt hjärta när...

Av Kajsa - 25 december 2014 21:31

Jag tycker att julen kom väldans fort detta år och det kan ju bero på att jag inte har förberett så mkt detta år. Inte så konstigt egentligen med min sjukdomsbild! jag har efter mkt vånda och och många funderingar bestämt mej för att inte stressa igå...

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards