Direktlänk till inlägg 6 maj 2011

Fredagkväll

Av Kajsa - 6 maj 2011 22:13

  Premiär i dag!!! Monica och Erling har öppnat byakiosken å vad det har vart välbesökt! Vi är många som gläds åt öppningen...nu behöver vi inte åka in till stan om vi behöver nåt viktigt!   Kasper hittade mkt läsbart på kioskvindan där dom gjort i ordning ett ställe med kuddar å tidningar å spel!

  På kioskvindan finns även dessa fina ord att köpa...   ...Samt dessa fina mössor...   ...å kuddar...  ...Dessa kuddar hade allihopa olika tryck...så oerhört fina!

  Inget fattas...alla gottegrisar finnar sin sort...sen fanns det läsk,glass,mjölk...jag köpte diskmedel...

  Efter kioskbesöket for vi en svänga till familjen Isakssons å där ville ju Selma visa sina HelloKitty strumpbyxor...sen fick jag hjälpa henne dra på dom å hon blev så fin om benen...

  Alma vart som galen då hon insåg att tillgången på chips var enorm...tänk så mkt som ryms i en Pringlesburk....speciellt om den hälls på bordet...Alma njöt och smulade ner...fredagsmys med andra ord...

  Fick ett paket häromdagen...av min älskade lillasyster från Göteborg...Hon tyckte att jag behövde en uppiggningsöverraskelse...

  ...å det fick jag verkligen! fatta hur snäll hon är...min lillasyster 


Nu i kväll har jag städat och fixat till MINA djur...dvs...Bertil(Leopardgecco...som egentligen är Pontus) Lillis&Jördis(vattensköldpaddor) En zebraciklid och två hembiträden...I morgon skall även Skalis(Pontus stora vattensköldpadda) få fint innan vi går ut å staplar ved...men som sagt var...vi behöver inte frysa i vinter...

Min hals har börjat göra ont å det är inte skojsligt alls...men med lite Panodil så leker livet igen...

Att vi har haft mkt besök här under veckan...I bland är det väldigt jobbigt att känns så mkt...Både jag och Kasper har hört nån komma in genom både ytterdörren och halldörren...det har pratats och gjorts lite dumheter...Kasper är så härlig för han är inte rädd MEN om han skulle bli det så har han planer på hur han ska gå tillväga :-)

Jag har jobbat tis-fre å jobbar även på måndag...på dagis...Känns jätteroligt att lära känna de nya barnen som börjat när jag slutade.

Nu ska jag nog inta en Panodildrink(en het sådan) å sen hoppa i säng...

En STOR kram till alla er som behöver en och även då till er som tror att ni inte behöver en för jag vet att alla behöver en kram då och då...  

 
 
Ingen bild

Anette

7 maj 2011 08:39

Men va roligt med en kiosk med ett sånt fint sortiment.

 
Ingen bild

Ulla

7 maj 2011 09:42

Verkligen bra med en kiosk i byn, även om det nästan verkade vara ett varuhus med allt det där i sortimentet.

 
Ingen bild

elli

7 maj 2011 14:19

Carpe diem skylten var fantastiskt fin.

 
Ingen bild

mamma

6 maj 2013 16:58

Måste nog ta mig en tur till Kiosken, nu går det ju inte sparka, men kanske cykla.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 16 juli 2021 16:12

Alltså det är så längesen jag var in här på min blogg och nu, just precis nu tänkte jag fortsätta blogga men vet inte hur i hela Hisingen jag kan få in foton hit eftersom min dator tydligen vägrar inse att just den funktionen har fungerat förut :-(  ...

Av Kajsa - 20 juli 2015 14:35

  Till hösten börjar jag jobba på Karungi förskola! Det ser jag framemot...resan hit har varit lång och fruktansvärt jobbig! Utmattningssyndrom synns inte utanpå...men det känns inuti...Jag har mått jävligt dåligt...många har nog tänkt att jag bl...

Av Kajsa - 25 januari 2015 10:04

Så kan det kännas i bland! När hjärnan får ett återfall och behöver vila men inte kan det... Trodde i min enfalde att detta med Utmattningssyndrom är en baggis att fixa för en sån som mej...vaddå för en sån som mej? Det är två saker som jag måste l...

Av Kajsa - 30 december 2014 21:43


Så har då ett år gått igen...mycket har hänt...både roliga saker och tråkiga. Ett av det tråkigaste var när mellansonens kompis omkom i en trafikolycka i maj. Det tog mej flera månader att besöka hans viloplats. Denna vän fastnade i mitt hjärta när...

Av Kajsa - 25 december 2014 21:31

Jag tycker att julen kom väldans fort detta år och det kan ju bero på att jag inte har förberett så mkt detta år. Inte så konstigt egentligen med min sjukdomsbild! jag har efter mkt vånda och och många funderingar bestämt mej för att inte stressa igå...

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards