Direktlänk till inlägg 8 januari 2012

Söndag

Av Kajsa - 8 januari 2012 10:05

Nu har vi nästan bestämt oss för färgerna i köket...Grått kakel...svartaktig bänkskiva samt röda skåpluckor!


 

Kaklet som är i mitten fast grått...den röda färgen som är till vänster...

Jag hoppas vi hämtar färgen å bestället kakelskivorna imorron för då känns det som att man är på väg! Jag ska i dag ta före foton så att man kan jämföra sen å se hur fint det blitt!


 

I torsdags var det premiär för Karungiteaterns finska föreställning. Att dom som sett den vart glada då dom kom ut...hihihi...vi som har fixat fikat(Majsan&jag) har hört applåder å skratt...Nåväl, i torsdags gick det så hett till att brandkåren fick komma dit två gånger...även polisen kom men dom fick inget fika...hahaha....


 

På trettondagen fick Lydia&Henny följa med grannen på fika till Landshövdingen! Å jisses så snabbt dom gjorde sej i ordning...intressant var det tyckte dom...en man spelade på pianot hela tiden så det hade kännts som värsta kändisevanemanget även då dom inte såg några kändisar där förutom varandra  


I går var delar av familjen till Pello...dessa två godingar skötte sej med bravur! T om att Göteborgskans hjärta smalt...



   

Även jag fick en fin nygammal almanacka av min pappa! Den ska sedan hänga på väggen som kommer att bli målad vit! TACK snälla mamma å pappa!!!


Tänkte bara visa er vilken chokladbit som jag tycker mest om...





   

Min fina älskling!!!!


Den här ljuslyktan fick jag av min mamma i julklapp å jag tycker den är så fin! Tänder ett värmeljus i den varje kväll!



   

Köpte dessa jättefina skålar till vovvarna i veckan på DM...Eftersom Eddie åxå smaskar mat här i bland så är det givet att även han ska ha en egen skål!


Janne gjorde en hyacintgrupp till mej som jag nu fick ta in...den luktar jättestarkt å jättegott!!!



   

Detta hysteriska kort tog vi på Storheden i höstas då Pontus var i Sunderbyn...

Vi pressade in oss allihopa (bara fyra var vi) å se vilket fantastiskt kort det blev!!!

I går var vi till pello å det var första gången Eddie var med! Att han hade mkt att nosa på...han å Buzz skötte sej perfekt! Alla där hemma blev förtjusta i dom fina små godingarna!

Vi fikade å pratade å planerade...För jag har lovat Kasper att vi ska till Gbg å Pontus å Frida ska åxå med!

Vi ska flyga dit å ev får vi bo hos C å R...

I kväll är d sista föreställningen  å som vanligt är det jag å Majsan som sköter fikeriet!

På tisdag börjar jag mitt tre veckors vikk på M-skolan...hoppas nu att det kommer att gå bra! Eftersom jag tycker om det jag ska göra så tror jag nog att det ska funka!

Kasper har haft å har jätteonti ena örat så i dag ska jag ringa å kolla om vi ska få visa upp det eller inte...eller om dom har nåt tips på vad vi kan göra förutom d vi redan har gjort...

Tvättstugan skall i dag få ett lyft i form av klädvikning å tvättning...så att det finns kläder till alla när vardagen börjar!

Nu ska jag se "på Lotta på Bråkmakargatan" med Algot å Viggo!

STOR kram till er allihopa             

 
 
Ingen bild

elli

8 januari 2012 10:43

Måste komma ihåg att ge dej Moas tröja.

 
Silla

Silla

9 januari 2012 20:06

Vilken vacker lykta..Jag älskar lykor

http://www.sillas.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 16 juli 2021 16:12

Alltså det är så längesen jag var in här på min blogg och nu, just precis nu tänkte jag fortsätta blogga men vet inte hur i hela Hisingen jag kan få in foton hit eftersom min dator tydligen vägrar inse att just den funktionen har fungerat förut :-(  ...

Av Kajsa - 20 juli 2015 14:35

  Till hösten börjar jag jobba på Karungi förskola! Det ser jag framemot...resan hit har varit lång och fruktansvärt jobbig! Utmattningssyndrom synns inte utanpå...men det känns inuti...Jag har mått jävligt dåligt...många har nog tänkt att jag bl...

Av Kajsa - 25 januari 2015 10:04

Så kan det kännas i bland! När hjärnan får ett återfall och behöver vila men inte kan det... Trodde i min enfalde att detta med Utmattningssyndrom är en baggis att fixa för en sån som mej...vaddå för en sån som mej? Det är två saker som jag måste l...

Av Kajsa - 30 december 2014 21:43


Så har då ett år gått igen...mycket har hänt...både roliga saker och tråkiga. Ett av det tråkigaste var när mellansonens kompis omkom i en trafikolycka i maj. Det tog mej flera månader att besöka hans viloplats. Denna vän fastnade i mitt hjärta när...

Av Kajsa - 25 december 2014 21:31

Jag tycker att julen kom väldans fort detta år och det kan ju bero på att jag inte har förberett så mkt detta år. Inte så konstigt egentligen med min sjukdomsbild! jag har efter mkt vånda och och många funderingar bestämt mej för att inte stressa igå...

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards