Direktlänk till inlägg 16 mars 2012

Fredagmorgon...

Av Kajsa - 16 mars 2012 08:13

Ännu en vecka har förlupit i mitt liv....Skulle ha jobbat i två dagar men Kasper blev sjuk å jag valde att stanna hemma med honom...har man 40 grader i feber skall man inte vara utan sin mamma tycker jag!!!

Finns ingenting i hela världen som någonsinn kommer att gå före mina älskade ungar!!!! Å det spelar ingen roll hur små eller stora dom är!!!

Mkt har hänt sen sist å ett av det roligaste är ju att Pontus fått sitt körkort!!!

Eddie är en frusen själ...helt plötsligt fick vi se han sova på köksbordet...min första tanke var att han inte skulle ramla ner å bryta n åt ben...sen vill jag att ev kritiker ska veta att detta är MITT bord!!!!

 

Här står Eddie å spanar ut mot garaget och alla bilarna på gården...husse brukar ju vara där...

 

Henny&Lydias trevliga gäster från Spanien...Laia&Esteve...vi hoppas att dom kommer att ha fina och skojsliga minnen från Karungi och haparanda när dom kommer tillbaka till Spanien...När vi mätte dom i Kemi på den lilla fisiga flygplatsen tyckte jag så synd om dom när jag såg det lilla kaviarstubsliknande flygplanet som dom kom med...

 

Alltså...httade detta foto...så oemotståndligt gulligt....

 

Det slår aldrig fel att jag har då jag går på toan en eller två bodygards med...Är det inte kärlek så säj...

 

Vi hade lite stickcafe hos mej häromdagen och min kjol som synns underst går sakta men säkert mot en färdig produkt...Algot&Viggos fina blivande garnbollar ligger överst...

 

Eftersom vi har två garnälskande vovvar här så såg ett av Ellis nystan ut så här...men som den sanna garnvän jag är så lyckades jag snurra ihop det till en fin och hel boll...Eddie och Buzz hade som en lten julafton här och jag fick springa efter dom stup i kvarten för att ta tjuvade garnhärvor...men om jag ska vara seriös så var jag mest irriterad över att jag inte hade kameran hemma...hahaha...blir inte så värst fina bilder med min mobil...

   

I går på mitt jobb kom Selma och umgicks med oss och fick samtidigt spela lite med paddan...

 

Denna tatuering gjorde jag för några år sen och jag ÄLSKADE den men tyckte den var lite för platt och liiiite tråkig åxå så när jag fick tatueringstid  på SDI Tattoo i Kalix fixade Danne till denna...och gissa om jag är nöjd...

 

Den blev jättebra och jag är jättenöjd!!!!

   
Min fina drake!!!! Jag är så glad över den! kan inte se mej mätt på den ännu....Har bokat en ny tid för en till tatuering och precis som Joannah säger så är detta bara början...hahaha...Till er som funderar men inte vågar...GÖ R DET!!!! Det gör inte det minsta ont!!! Å resultatet är så himla fint!!! Jag har fem tatueringar till som jag vet nu att jag vill ha...

Vilket härligt vårväder vi har i dag och som vi har haft under de senaste veckorna ...icket inräknat snöstormsdagarna...En dag var vi i tossa med ungarna och hundarna jag och Joannah ...Vi for dit och inväntade Kasper och Vicktor som åkte skidor genom skogen...

Kasper var i går (trots feber) och kontrollerade sin syn då han flera ggr påpekat för mej hur dåligt han ser...Pojken behöver glasögon...han hade ganska dålig syn plus brytningsfel åxå...Känns skönt att vi nu har fått det ordnat samt att glasögonen är provade och beställda!

Nu ska jag kolla hur min lille pojke mår...förhoppningsvis sover han!

Ha en bra dag och STORA kramar till er allihopa!!!            

 
 
Ingen bild

elli

16 mars 2012 10:54

Bortsett från obehags äckel känslor med en hund på bordet så var ditt inlägg fantastiskt roligt, och du glömde min stickning av cupcakemössan som låg överst på högen!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 16 juli 2021 16:12

Alltså det är så längesen jag var in här på min blogg och nu, just precis nu tänkte jag fortsätta blogga men vet inte hur i hela Hisingen jag kan få in foton hit eftersom min dator tydligen vägrar inse att just den funktionen har fungerat förut :-(  ...

Av Kajsa - 20 juli 2015 14:35

  Till hösten börjar jag jobba på Karungi förskola! Det ser jag framemot...resan hit har varit lång och fruktansvärt jobbig! Utmattningssyndrom synns inte utanpå...men det känns inuti...Jag har mått jävligt dåligt...många har nog tänkt att jag bl...

Av Kajsa - 25 januari 2015 10:04

Så kan det kännas i bland! När hjärnan får ett återfall och behöver vila men inte kan det... Trodde i min enfalde att detta med Utmattningssyndrom är en baggis att fixa för en sån som mej...vaddå för en sån som mej? Det är två saker som jag måste l...

Av Kajsa - 30 december 2014 21:43


Så har då ett år gått igen...mycket har hänt...både roliga saker och tråkiga. Ett av det tråkigaste var när mellansonens kompis omkom i en trafikolycka i maj. Det tog mej flera månader att besöka hans viloplats. Denna vän fastnade i mitt hjärta när...

Av Kajsa - 25 december 2014 21:31

Jag tycker att julen kom väldans fort detta år och det kan ju bero på att jag inte har förberett så mkt detta år. Inte så konstigt egentligen med min sjukdomsbild! jag har efter mkt vånda och och många funderingar bestämt mej för att inte stressa igå...

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards