Direktlänk till inlägg 22 september 2012

Mittinatten

Av Kajsa - 22 september 2012 02:04

Helt plötsligt...mitt i natta...mitt i sömnen började en av vovvarna spy...en pytteliten bit från mitt ansikte...Stackars vovve...mkt märkligt dock vara att spyan luktar kalopps...

Inte kommer jag att vara så värst sugen på den maträtten på ett bra tag...hahaha...eller på biff stroganoff...tur att hunddpya inte luktar som människospya...


 

Dålig eller mkt dålig bild på en fin text...En present från en vän och som nu kommer att snart hamna i en ram...



 

Kompostvagnen...har inte invigt den ännu men d blir nog under helgen nån dag...Fick tipset att lägga en tidning eller två i botten samt att inte fylla påsen så hårt eftersom erfarenheter som typ avfallet på hallgolvet och tompåsen i handen finns...


 

Ett fint litet fågelbad av bästaste Laila! Tror att jag ska ha det inne under vintern...det är så jättefint att man kan ha det i en blomkruka inomhus...


Min finaste älsklings Buzz...Just nu ligger han på mina fötter...den andra älsklings Eddie ligger under täcket med den lilla svanstippen hängades utanför...båda snarkar i kapp med Älsklings Janne...hahaha...vilket ljud...borde spela in!


 

Eddie med sin nya kompis!



 

Förra lördagen var vi till Kalix och köpte detta fina bord! Det ska inte målas alls utan ev slipas lite ovanpå och sen lackas men d är ännu osett! Just nu står d i hallen eftersom vi håller på att flytta runt möblerna i huset igen...Lydia har fått klart sitt nya rum och hennes gamla skall bli kontor och då får vi åxå äntligen lite bättre ordning i teverummet...Mitt i hallen ligger åxå Kasper nya säng...en loftsäng i stål från Ikea...Den ska iaf uppmonteras i helg!


 

Underbara Eddie tigger absolut inte...


 

Fick en present av lillasyster...en jättefin plåtask med chokladbitar...fantastiskt goda och fantastiskt perfekta till kaffet då man ju inte vill äta nåt stort eftersom kcal inte tillåter det varje dag:-)

I morse vaknade jag med migrän...fy så dåligt det var! Men som alltid gick den ju över och det finns ju det som är värre...

Om några timmar är det morgon igen...Janne skall med ett av barnbarnen till Luleå och se på ishockey...Lydia skall med sin kompis till Svanstein på hjälpledarsammankomst...Kasper skall på kalas...jag skall till Pettersberggården och köpa lite grejs...sen kommer jag i min ensamhet även att tömma och rengöra akvariet...det stooooora...för att sen flytta det...ser framemot att starta upp lite organisation här iall oreda...

Klädvikning står åxå på schemat...

Nu ska jag försöka sova en liten stund innan morgonkaffet...hahaha...

STOR kram till er alihopa!            


 
 
Ingen bild

Carina

22 september 2012 07:27

Det är så kul att läsa din blogg och se alla dina foton!

 
Ingen bild

aegnes

22 september 2012 18:15

sitter du ner och andas nångång?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 16 juli 2021 16:12

Alltså det är så längesen jag var in här på min blogg och nu, just precis nu tänkte jag fortsätta blogga men vet inte hur i hela Hisingen jag kan få in foton hit eftersom min dator tydligen vägrar inse att just den funktionen har fungerat förut :-(  ...

Av Kajsa - 20 juli 2015 14:35

  Till hösten börjar jag jobba på Karungi förskola! Det ser jag framemot...resan hit har varit lång och fruktansvärt jobbig! Utmattningssyndrom synns inte utanpå...men det känns inuti...Jag har mått jävligt dåligt...många har nog tänkt att jag bl...

Av Kajsa - 25 januari 2015 10:04

Så kan det kännas i bland! När hjärnan får ett återfall och behöver vila men inte kan det... Trodde i min enfalde att detta med Utmattningssyndrom är en baggis att fixa för en sån som mej...vaddå för en sån som mej? Det är två saker som jag måste l...

Av Kajsa - 30 december 2014 21:43


Så har då ett år gått igen...mycket har hänt...både roliga saker och tråkiga. Ett av det tråkigaste var när mellansonens kompis omkom i en trafikolycka i maj. Det tog mej flera månader att besöka hans viloplats. Denna vän fastnade i mitt hjärta när...

Av Kajsa - 25 december 2014 21:31

Jag tycker att julen kom väldans fort detta år och det kan ju bero på att jag inte har förberett så mkt detta år. Inte så konstigt egentligen med min sjukdomsbild! jag har efter mkt vånda och och många funderingar bestämt mej för att inte stressa igå...

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards