Direktlänk till inlägg 4 november 2008

Tisdag

Av Kajsa - 4 november 2008 21:21

Men fy farao så pinsamt trött jag är!!! Kom hem för en och en halv timma sen...for direkt efter jobbet till Tampis och införskaffade ett par vinterskor (Kuoma) till Kasper. Sen en snabbis in på maxi där jag förutom det jag skulle ha även fyndade sockar (vita, 10 pack) för endast 49 kronor! Jag har köpt likadana förut och gillar dom. När jag sen kom hem stekte jag hamburgare till mej själv (som fick en mkt sen middag i dag) och till mina minsta två! Nu sitter jag här och nästan skämms för att jag inte hinner plocka och dona och feja lite...Jag orkar helt enkelt inte! I morgon är det fotografering på dagis/skolan och det innebär en eventuell lättare form av kaos...Då kanske det är bäst att vara utsövd...hehehehe...I morgon ska jag jobba på två av mina jobb varav det första bara en liten stund. Nu är det sista veckan som jag får jobba på dagis för på måndag kommer den ordinarie tillbaks. Tänk vad dessa veckor gått fort!!! Vill att det ska vara 6 veckor till...Fast dom är ju givetvis glada när den ordinarie kommer tillbaka! Ungarna var åxå så trötta i kväll. Ponte beställde varm bastu till kvart över 6 i morgon bitti, han orkade inte duscha i kväll. Plötsligt dyker det upp några kompisar och Pontus går ut...Fan vad förbannad jag blir på detta skitsvamlande om skolmaten! Lättmjölk och mjölkfritt margarin... NÄR HAR NÅN UNGE BLIVIT FET PÅ SKOLMATEN???   Nej, nog är det chipsen och läsken som kirrar fettet för så himlars god är inte skolmaten så ungarna äter sej fet på den. Lättmjölken innehåller TILLSATT D-vitamin!!! Mellan och standardmjölk har det redan så det behövs inga tillsatser! Vi måste ju för jisses göra nånting!!! ÄR NI MED???
 Godnatt på er alla - var ni än är!!!!

 
 
Ingen bild

MorsanBaloo

4 november 2008 22:49

Jag är med!
Och du, bry dig inte om att städa nu, jag lovar att allt är kvar nästa dag. ;) Sov gott och ta tag i det imorgon.

 
Ingen bild

Lotta

5 november 2008 06:51

Jag tycker det e bra med den nya skolmaten, för allt fler unga är överviktiga och det är ett stort problem å vi vill inte bli som USA. ;-) Sen har dom väl sagt att dom som är behov av mer fett får det i form av extra olja i maten så. :-) Och mjölkfria margarinet är bäst. :-D

 
Ingen bild

Susanna

5 november 2008 07:59

Jo visst är de ju konstigt med all denna lättmjölk som är så kontsgjord och tillsatt med vitaminer motför vanlig mellan mjölk! Vi hade vilda diskutioner på vårt föräldramöte här en vecka sen om just detta! När man tänker på våra små barn som ännu växer mycket och gror ska ju ha så de KAN VÄXA! Till svar fick vi att de som är "magra" kan få en extra smörklick i maten... Då sa en av fröknarna att ska dom verkligen bestämma om vem som behöver en extra klick och vem som inte behöver de. Och de värsta är att de är ju internationella hänisningar från livsmedelsverket, men INGET MÅSTE! Varje kommuns skolmatansvariga tar detta beslut om de ska gå efter dessa riktlinjer eller inte. MORR!!! Nog om de nu! Ja jag får väl vara glad att jag förgyller någons vardag med mitt svamlande.... :-O

 
Ingen bild

Fia

5 november 2008 08:02

ja nog är det ju bra att det finns mjölkfritt som alternativ men det skall ju vara för dom som inte TÅL mjölkproteinet.

Det finns SÅ mkt att förbättra i skolmaten och även hemma hos folk som äter mkt hel och halvfabrikat med massor av salt och socker i och en massa andra ämnen som börjar på E.
Dessutom behöver kroppen fett för att förbränna fett, även vuxna.

Gah jag kan hålla på i evigheter =)

Hoppas du sovit gott så du är pigg till fotograferingen!

 
Ingen bild

elli

5 november 2008 18:57

Ser att min älskade Lotta har läst Happisbladet. Men jag tycker att det är SKAMLIGT av Happis kommun att KRÄNKA skolbarnen på detta sätt. Så det så!

 
Ingen bild

Bettan

5 november 2008 21:45

Ja, har du läst NSD för några veckor sen så vet du väl vad jag tycker om skolmatsfrågan.
Det är för jävligt rent ut sagt, att de ska trycka i våra barn en massa e-tillsatser!!
Kram

 
Ingen bild

mimmi

5 november 2008 22:15

Det är länge sedan känt att barn ska ha fett i maten och inte en massa lättprodukter. Fetman kommer av stillasittande framför datorn och en massa godis och annat onödigt, Barnen behöver röra sig. Man ska begränsa tv tittandet och datorn.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 16 juli 2021 16:12

Alltså det är så längesen jag var in här på min blogg och nu, just precis nu tänkte jag fortsätta blogga men vet inte hur i hela Hisingen jag kan få in foton hit eftersom min dator tydligen vägrar inse att just den funktionen har fungerat förut :-(  ...

Av Kajsa - 20 juli 2015 14:35

  Till hösten börjar jag jobba på Karungi förskola! Det ser jag framemot...resan hit har varit lång och fruktansvärt jobbig! Utmattningssyndrom synns inte utanpå...men det känns inuti...Jag har mått jävligt dåligt...många har nog tänkt att jag bl...

Av Kajsa - 25 januari 2015 10:04

Så kan det kännas i bland! När hjärnan får ett återfall och behöver vila men inte kan det... Trodde i min enfalde att detta med Utmattningssyndrom är en baggis att fixa för en sån som mej...vaddå för en sån som mej? Det är två saker som jag måste l...

Av Kajsa - 30 december 2014 21:43


Så har då ett år gått igen...mycket har hänt...både roliga saker och tråkiga. Ett av det tråkigaste var när mellansonens kompis omkom i en trafikolycka i maj. Det tog mej flera månader att besöka hans viloplats. Denna vän fastnade i mitt hjärta när...

Av Kajsa - 25 december 2014 21:31

Jag tycker att julen kom väldans fort detta år och det kan ju bero på att jag inte har förberett så mkt detta år. Inte så konstigt egentligen med min sjukdomsbild! jag har efter mkt vånda och och många funderingar bestämt mej för att inte stressa igå...

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards