Direktlänk till inlägg 11 november 2008

Tisdageftermiddag

Av Kajsa - 11 november 2008 16:04

Eftersom jag inte kan få den effekt jag ville här på bloggen så kommer bilderna att ses nederst i detta inlägg. Har inte riktigt grepp ännu hur jag skall kunna skriva något under varje bild ännu..men men detta går ju åxå bra! Som ni ser så fick jag ett glädjande besked från mammografin! Jag våndas varje gång! Livet skall man inte ta förgivet! Men i allafall så blev jag ju så himla glad i hatten av detta besked så jag beställde klänningen och koftan från Gudrun Sjöden!!!! I grönt givetvis!!!! Som den galning jag är så har jag även beställt en annan knäpp grej...Då jag i lördags var in på Synsam för att justera mina nya glasögon, fick jag syn på deras prislista....Där stod det: "Simglasögon med styrka 450:-" VAD TROR NI JAG GJORDE DÅ? Jajamensan!!!! Självklart beställde jag simglasögon i grönt med askgrått glas...Ska faktiskt börja med i vattengymnastiken!!!! Min Joannah undrade om det inte kommer att se konstigt ut att ha simglasögon på när man är OVANFÖR vattnet...Visst kommer det att göra det men det struntar väl jag i eftersom jag kommer att vara sketafin i mina nya gröna simglasögon...eller....? I dag mår min prins inte så bra! han vaknade i morse med feber. Janne var hemmavid medan jag var på jobbet sen böt vi. Vet ni vad min lilla skumgroda hade sagt till Janne klockan 8 i morse? Med en väldigt ynklig röst deklamerade han att" Om 6 timmar kommer mamma hem" Just nu ligger han (precis som han gjort hela dagen) på soffan och ser på Janne Långbens galna gäng. Jag har en älgstek i grytan på putteri och en tvätt i maskinen. Jag har föresten vart väldigt nära en hjärtinfarkt i dag!!! När jag åkte ner på skolan för att hämta hem flickorna och Pontus fick jag se MIN SJUKE SONS kläder och skor ligga utslängda på korridorsgolvet!!! Men fan vad förbannad jag blev! Jag gick in på frillo där 4 ur personalen satt och sa vad jag tyckte! Det kändes så oerhört kränkande att se Kaspers kläder och skor ligga på golvet när jag vet hur noga han är med att hänga upp allt ordentligt eftersom jag har tutat i honom det! Nu måste jag kolla läget med min älgstek innan den blir helt förstörd...Ha det gött!!!

------------------------------------------------------------------------------------------------

STORT GRATTIS TILL DEJ, MIN LILLASYSTER PÅ DIN FÖDELSEDAG!

 
 
Ingen bild

Susanna

11 november 2008 16:29

Hej min älskade Kajsa! Vad skönt att se att mammografin visade goda nyheter! Håller med dig om att man ej ska ta livet för givet! många pussar och kramar

 
Ingen bild

Fia

11 november 2008 16:43

vad fin du kommer vara i kläderna!!
Och såklart skönt med beskedet från mammon!!!


kanske inte supersnyggt i simglasögon, vem är det, men du kommer ju att se!!!

 
Ingen bild

elli

11 november 2008 16:57

Vad fina kläder!!!! JAg kanske ska fundera på den rosa varianten!!! Har du katalogen hemma eller???? Isf kan du väl ta med den till jobbet i morgon!!!!

 
Ingen bild

elli

11 november 2008 16:58

Föresten så ska jag ta i tu med korridoren och kläderna i morgon. Jag lovar!!!!

 
Gisan

Gisan

11 november 2008 17:40

Gudrun Sjödén har så himla mycket snyggt i sina kollektioner. Kramar...

http://gisans.blogspot.com

 
Ingen bild

Ulla

11 november 2008 19:11

Vad himla fina kläder! Vad duktig pojke du har med kläderna. Min lilla minsting är världens slarvigaste. Inte så att han slänger omkring sig kläder, men för att han glömmer dom hela tiden. Han minns aldrig vad han har haft på sig och vad han borde ta med sig hem. Häromdagen kom han hem i en annan killes jacka...

 
Ingen bild

Joannah

11 november 2008 20:29

Jätte fina kläder, det var dom verkligen! Skrattade dock när jag såg den gamla damen =)

Skönt att mammografin var bra!
Tror jag kommer till er några dagar igen sen när Kasper blivit frisk!

 
Ingen bild

Susanna

11 november 2008 21:57

Nej, jag lovar!! Jag tyckte inte alls att de var farligt!!! Ett par ggr så kände jag " aj..." men de var inget!! Peece of cake! :

 
Åsa L

Åsa L

11 november 2008 22:37

Jag kom att tänka på en scen ur filmen "Notting Hill" där Hugh Grants rollfigur inte hittade sina glasögon när han skulle på bio och istället fick ta sitt cyklop som hade glas med styrka. Jag kan se dig på bio med simglasögonen på :-D

http://asalindgren.blogg.se

 
Ingen bild

ai

12 november 2008 10:49

"Smaken är som baken", nä, det var inte min smak. kläderna :-)

 
Ingen bild

Bettan

13 november 2008 13:38

Härligt att det gick bra med mammografin :)
Du är värd både klännning i simglasögon!
Kram

 
Elisabeth

Elisabeth

14 november 2008 08:12

Jag visste inte att det fanns simglasögon med styrka! Sådana kanske också blir något för mig att tänka på i framtiden...

Ha en mysig helg, och hoppas att din lille prins är piggare nu!

Varm kram... alltid!

http://himlastigen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 16 juli 2021 16:12

Alltså det är så längesen jag var in här på min blogg och nu, just precis nu tänkte jag fortsätta blogga men vet inte hur i hela Hisingen jag kan få in foton hit eftersom min dator tydligen vägrar inse att just den funktionen har fungerat förut :-(  ...

Av Kajsa - 20 juli 2015 14:35

  Till hösten börjar jag jobba på Karungi förskola! Det ser jag framemot...resan hit har varit lång och fruktansvärt jobbig! Utmattningssyndrom synns inte utanpå...men det känns inuti...Jag har mått jävligt dåligt...många har nog tänkt att jag bl...

Av Kajsa - 25 januari 2015 10:04

Så kan det kännas i bland! När hjärnan får ett återfall och behöver vila men inte kan det... Trodde i min enfalde att detta med Utmattningssyndrom är en baggis att fixa för en sån som mej...vaddå för en sån som mej? Det är två saker som jag måste l...

Av Kajsa - 30 december 2014 21:43


Så har då ett år gått igen...mycket har hänt...både roliga saker och tråkiga. Ett av det tråkigaste var när mellansonens kompis omkom i en trafikolycka i maj. Det tog mej flera månader att besöka hans viloplats. Denna vän fastnade i mitt hjärta när...

Av Kajsa - 25 december 2014 21:31

Jag tycker att julen kom väldans fort detta år och det kan ju bero på att jag inte har förberett så mkt detta år. Inte så konstigt egentligen med min sjukdomsbild! jag har efter mkt vånda och och många funderingar bestämt mej för att inte stressa igå...

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards