Direktlänk till inlägg 12 november 2008

Två mkt bra köp...

Av Kajsa - 12 november 2008 17:51

Den 8 december smäller det! Nu undrar ni förståss vad som skall smälla...Jo, det är nämligen så att när jag häromsistones var med Joannah och några av kidsen på akuten så passade vi på att gå in på Ica Maxi och handla lite förnödenheter. Där...mitt bland alla nästaårsaalmanackor hittade jag DEN!!!!! Den var så fin och behändig! Man kan t om lägga in ett eget foto som första sida! Det var ju bara en hake... Min nya almanackskalender är en "Träningskalender" Men förstå hur jag kommer att få ligga i! Varje dag skall det fyllas i nån form av aktivitet...t om vikten skall man ange! Målet med motionen! Där finns tabeller i hur många sitsups eller armhävningar jag skall klara av för att vara över medel...Detta skall bli väldigt skojsigt! jag skall rapportera här hur detta projekt framskrider. Mitt mål är att gå ner åtminstone 10 kilo till att börja med! Fast det räcker för mej eftersom jag såg väldigt sjuk ut då jag för några år sen gick ner 20 kilo. Men tänk, minska 10 kilo och få kondition samtidigt... Kanske jag far och tjuvstartar i morgon och kör lite vattengympa...det får dock bli utan mina nya simglasögon för jag har inte hämtat ut dom ännu. Åsa! kanske jag tar på mej dom inför nästa biobesök...hihihi...Madagaskar 2 skall jag och ungarna gå och se på när den kommer. Nu till något mera vankelmodigt...På måndag jobbar jag sista dagen på dagis! Ordinarie personal är på plats på Tisdag...Som förövrigt kommer att bli min lediga dag tillsammans med Torsdag hädanefter. På Tisdag sitter jag nog hemma och äter lite gott för att trösta mejsjälv...Nej så galen är jag inte!!!!! Självklart äter jag MYCKET gott! Ha det gött mina vänner!!!

 
 
Ingen bild

Annika

12 november 2008 19:03

Vad smart med en sån kalender!
För mig saknas all motivation som har med motion o sånt att göra....

 
Ingen bild

aegnes

12 november 2008 19:44

men vilken kalender är det du pratar om, jag kikade på kalendrar idag men såg ingen sån. ett tips gå in på en sida som heter piggelino.se. den antecknar jag i.

 
Ingen bild

Susanna

12 november 2008 20:01

Vilken filurig kalender! har jag aldrig hört talas om faktiskt!!! :) Puss och kram, gullebarn!

 
Ingen bild

Ulla

12 november 2008 20:16

Testar att skriva m. mobilen. Passerade just Gävle i tåg.

 
Ingen bild

mimmi

12 november 2008 21:49

Jag tränar varje dag med hundpromenad, känner att det är bra får fortsätta att promenera sen utan hund.

 
Ingen bild

Lotta

13 november 2008 09:44

När ska moster komma förbi här då måntro?

 
Gisan

Gisan

13 november 2008 11:18

Då vet jag hur den ser ut. Jag har ju redan en som jag nyligen har beställt på nätet. Men senast jag var på bokhandeln hamnade jag förstås bland almanackorna och stod där och kikade på utbudet. Jag kan inte hålla mig därifrån. Kramar...

http://gisans.blogspot.com

 
Ingen bild

Bettan

13 november 2008 13:41

Jag tror jag ska ta ett nytt försök med vikten efter nyår, känns inte som att det är så stor idé nu med alla fester och jul och allt vad det är....
Jag ska nog också se Madagaskar 2 med barnen, det blir biopremiär för dom då :)
Kram

 
Ingen bild

Joannah

14 november 2008 20:47

vad gör ni i kväll då? myser med en massa gotta? Det gör vi iaf, eller jag... ungarna sover å peter sitter å dricker öl vid tv:n!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 16 juli 2021 16:12

Alltså det är så längesen jag var in här på min blogg och nu, just precis nu tänkte jag fortsätta blogga men vet inte hur i hela Hisingen jag kan få in foton hit eftersom min dator tydligen vägrar inse att just den funktionen har fungerat förut :-(  ...

Av Kajsa - 20 juli 2015 14:35

  Till hösten börjar jag jobba på Karungi förskola! Det ser jag framemot...resan hit har varit lång och fruktansvärt jobbig! Utmattningssyndrom synns inte utanpå...men det känns inuti...Jag har mått jävligt dåligt...många har nog tänkt att jag bl...

Av Kajsa - 25 januari 2015 10:04

Så kan det kännas i bland! När hjärnan får ett återfall och behöver vila men inte kan det... Trodde i min enfalde att detta med Utmattningssyndrom är en baggis att fixa för en sån som mej...vaddå för en sån som mej? Det är två saker som jag måste l...

Av Kajsa - 30 december 2014 21:43


Så har då ett år gått igen...mycket har hänt...både roliga saker och tråkiga. Ett av det tråkigaste var när mellansonens kompis omkom i en trafikolycka i maj. Det tog mej flera månader att besöka hans viloplats. Denna vän fastnade i mitt hjärta när...

Av Kajsa - 25 december 2014 21:31

Jag tycker att julen kom väldans fort detta år och det kan ju bero på att jag inte har förberett så mkt detta år. Inte så konstigt egentligen med min sjukdomsbild! jag har efter mkt vånda och och många funderingar bestämt mej för att inte stressa igå...

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards