Direktlänk till inlägg 17 november 2008

Måndag

Av Kajsa - 17 november 2008 21:24

Det första som händer mej då jag följer mina barn in på skolan är att Henny kommer fram med en blomma som hon gjort till mej! Visst är den fin! Lilla gullegumman!!! Hon är så snäll och fin våran Henny!

Just nu står det 12039 på min stegräknare! Kläm på den ni! Jag gick till jobbet i morse...med stavar och Ipod! Sen när det var dags för min rast gick jag en runda till. Kommer att försöka gå varje dag! I morgon skjutsar Janne mej och Kasper till skolan och när jag lämnat min guldklimp där går jag en runda med stavar och Ipod innan jag går till mitt jobb. Känner att jag måste träna in mej på lite motion nu för snart är det 8 december och min träningsalmanacka!!! I dag har jag jobbat sista dagen på dagis för Vivi. I morrn är hon tillbaks på jobbet. Skönt för henne att hon inte har ont mera!  Känns faktiskt lite tråkigt att inte "tillhöra" ett gäng mera. fick en massa slängpussar av en liten dagisgoding i dag när han for hem. Suck!!!! Nåja, kanske jag får jobba mera där så småningom...När jag kom till jobbet i morse(jag började halv 11 så det kanske inte kan betecknas som morse...) sprang ett av barnen emot mej och jag fick jordens kram...vet ni vad han sa? Jo "Här kommer din pojke, fröken"!!!! Men fatta hur gott det kändes i mitt hjärta! På onsdag är det dags för kalas igen! Lilla Emil T fyller hela 4 år! Och givetvis skall det firas! Peppe skall göra en äggfri tårta (Jag gör botten och Peppe fixar resten)! Har i dag bakat drömmar med Lydia och Henny. Det blev fem plåtar...varje plåt skulle vara i ugnen ca en halv timme...Egentligen gillar jag inte drömmar...I morgon skall jag göra mazariner (eller Cataliner som dom heter dom man har sylt i) Tyvärr har jag inga jordgubbar kvar så i år fyller jag dom med lite hallonsylt istället (bara så du vet lillsyrran...) Morgondagen bjuder åxå på ett utv.samt med min Guldklimp och en resa till Happis för att inhandla byxor och vantar till Guldisen och bara vantar till mej och Prinsessan. Thats all Folks!/Ha det gött!

 
 
Ingen bild

Cessi

18 november 2008 00:13

..aha , bra..;-)

 
Ingen bild

Bettan

18 november 2008 03:53

Jag skulle också vara din flicka om du var min dagisfröken :)
Kram

 
Ingen bild

Ulla

18 november 2008 07:03

Vilka mysiga kommentarer från barnen, du passar nog världsbäst som dagisfröken för du är så snäll mot barnen.

 
Ingen bild

Susanna

18 november 2008 09:21

Men så snäll hon är Henny!! Håller med Bettan, jag skulle också vara din flicka om du var min dagisfröken!!! :-D KRAMBANAN

 
Ingen bild

kerstin

18 november 2008 16:35

Barnen är väl för gulliga det kommer från hjärtat deras kommentarer.

 
Ingen bild

Annika

18 november 2008 18:22

Vad hon är gullig Henny!!

 
Gisan

Gisan

18 november 2008 18:27

Det är imponerande vad du trampar på. Kramar...

http://gisans.blogspot.com

 
Ingen bild

Erik

18 november 2008 20:36

jaså du har en ipod?

 
Åsa L

Åsa L

18 november 2008 22:04

Jag har utmanat dig. Kolla min blogg!

http://asalindgren.blogg.se

 
2anewlife

2anewlife

19 november 2008 19:03

Vilken fin blomma! :)

http://2anewlife.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 16 juli 2021 16:12

Alltså det är så längesen jag var in här på min blogg och nu, just precis nu tänkte jag fortsätta blogga men vet inte hur i hela Hisingen jag kan få in foton hit eftersom min dator tydligen vägrar inse att just den funktionen har fungerat förut :-(  ...

Av Kajsa - 20 juli 2015 14:35

  Till hösten börjar jag jobba på Karungi förskola! Det ser jag framemot...resan hit har varit lång och fruktansvärt jobbig! Utmattningssyndrom synns inte utanpå...men det känns inuti...Jag har mått jävligt dåligt...många har nog tänkt att jag bl...

Av Kajsa - 25 januari 2015 10:04

Så kan det kännas i bland! När hjärnan får ett återfall och behöver vila men inte kan det... Trodde i min enfalde att detta med Utmattningssyndrom är en baggis att fixa för en sån som mej...vaddå för en sån som mej? Det är två saker som jag måste l...

Av Kajsa - 30 december 2014 21:43


Så har då ett år gått igen...mycket har hänt...både roliga saker och tråkiga. Ett av det tråkigaste var när mellansonens kompis omkom i en trafikolycka i maj. Det tog mej flera månader att besöka hans viloplats. Denna vän fastnade i mitt hjärta när...

Av Kajsa - 25 december 2014 21:31

Jag tycker att julen kom väldans fort detta år och det kan ju bero på att jag inte har förberett så mkt detta år. Inte så konstigt egentligen med min sjukdomsbild! jag har efter mkt vånda och och många funderingar bestämt mej för att inte stressa igå...

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards