Direktlänk till inlägg 4 december 2008

Torsdag

Av Kajsa - 4 december 2008 22:14

Så här ser mitt fina granhjärta ut i kväll... i morgon har det förhoppningsvis belysning på.

Jag har faktiskt hunnit med lite ett och annat idag...bla har jag gjort en "vit pepparkaksdeg" Den tål även Kasper. Jag har gjort varma mackor till kvällsfika...jaja...inget mer då...fast jag tycker att det var mkt...!

Inte har jag heller tänkt stressa ihjäl till jul! Har bara några julklappar kvar att handla. För mej är julmaten viktig och därför kommer jag att tillverka köttbullarna i god tid! Dom kommer att få tillbringa en kortare tid i frysen... Lussebullar ska jag baka på lördag, det blir såna utan mjölk och ägg så att alla kan äta av dom. Ingen hysterisk städning har jag heller tänkt att göra...Endast dammsugning och skurning!

Julen skall man njuta av!  Det är för mej en familjehelg!!! Dagen före har vi skinkochölkväll med våra grannar, det har vi haft i snart 15 år! Julen är ingen suparhelg heller!!! Endast julmust(cocacola för Kasper) och julöl finns på bordet!

Denna jul ska jag faktiskt INTE stressa med nåt! Jag har tänkt bestämma som så! Vill jag ligga på soffan och se Kalle Anka så gör jag det!!! Maten kommer jag att ha full koll på!

Kanske det blir ett bastubad på morgonen...En prommenad mitt på dagen...Spel vid köksbordet på kvällen...who knows! NU ska jag iallafall krypa till kojs! STOR kram till er allihopa!!!

 
 
Lena L

Lena L

5 december 2008 07:57

Vad snygg den blev kransen, redan nu utan ljus och säkert ännu snyggare när ljusen kommer på plats! Imponerande! Får man lägga in en beställning?

http://www.belena.net

 
Ingen bild

Susanna

5 december 2008 15:33

Men va fffffiiiiiiiiiiiiin!!! vill också ha en!! dock´vill jag även ha en egen ytterdörr att hänga nått på... *S* KRAMMMM

 
Ingen bild

Maria

5 december 2008 16:26

Va snygg den är!

 
Karolina

Karolina

5 december 2008 17:59

Vad fint hjärtat blev!
Mumma (eller vad det kallas) tycker jag hör till julen också, plus att det är jättegott! :)

http://cruz.webblogg.se

 
Ingen bild

ulla

5 december 2008 18:14

Jättefint!! Vill också ha en grankrans.

 
Ingen bild

Bettan

5 december 2008 21:27

Jättefin!!
Ååh... saknar de där jularna när vi alltid spelade spel och hade mysigt. (Det var innan min syster blev som förbytt). Nu är alla splittrade till höger och vänster och till min stora sorg kommer inte andra syrran hem utan Therese åker istället dit så vi blir nästan själva + mamma och pappa.
Jag önskar mig en vit jul med mycket folk men så blir det inte :(

 
Ingen bild

Fia

5 december 2008 23:52

låter som en bra inställning till julen!
anser inte heller alkohol hör till, med undantag för alla dom jular jag firat helt ensam då slank det ner ett o annat måste jag erkänna.
i år blir julen hos brorsan verkar det som men vi är ju samma personer bara platsen som är olika.

Vet du förresten nån som kan agera tomte? Frågade ju Jesper men han sa han har scenskräck.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 16 juli 2021 16:12

Alltså det är så längesen jag var in här på min blogg och nu, just precis nu tänkte jag fortsätta blogga men vet inte hur i hela Hisingen jag kan få in foton hit eftersom min dator tydligen vägrar inse att just den funktionen har fungerat förut :-(  ...

Av Kajsa - 20 juli 2015 14:35

  Till hösten börjar jag jobba på Karungi förskola! Det ser jag framemot...resan hit har varit lång och fruktansvärt jobbig! Utmattningssyndrom synns inte utanpå...men det känns inuti...Jag har mått jävligt dåligt...många har nog tänkt att jag bl...

Av Kajsa - 25 januari 2015 10:04

Så kan det kännas i bland! När hjärnan får ett återfall och behöver vila men inte kan det... Trodde i min enfalde att detta med Utmattningssyndrom är en baggis att fixa för en sån som mej...vaddå för en sån som mej? Det är två saker som jag måste l...

Av Kajsa - 30 december 2014 21:43


Så har då ett år gått igen...mycket har hänt...både roliga saker och tråkiga. Ett av det tråkigaste var när mellansonens kompis omkom i en trafikolycka i maj. Det tog mej flera månader att besöka hans viloplats. Denna vän fastnade i mitt hjärta när...

Av Kajsa - 25 december 2014 21:31

Jag tycker att julen kom väldans fort detta år och det kan ju bero på att jag inte har förberett så mkt detta år. Inte så konstigt egentligen med min sjukdomsbild! jag har efter mkt vånda och och många funderingar bestämt mej för att inte stressa igå...

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards