Direktlänk till inlägg 18 december 2008

Morsning...korsning!

Av Kajsa - 18 december 2008 21:06

Efter jobbet i dag har det bakats...Ida förbarmade sej över pepparkaksdegen! TACK!!! Supersnälla Ida!!!! Mintkakor och syltkakor är gjorda...nu ska vi äta varma mackor och sen ska jag göra havreflarnen. Här nedan ser ni en lapp som Kasper visade mej i går..."Mamma kommer inte att tro mej när jag har skrivit detta själv" sa han till sin fröken! Han trodde liksom att jag skulle tro att han hittade på allsammans...:=)

Blev jätteöverraskad i dag...fick en present av tjejerna på dagis som jag brukar jobba med! När jag läste deras kort svämmade ögonen över...Sen när Mervi läste högt vad det stod på kortet då vi satt i personalrummet blev det översvämning igen...

i dag har det vart pysseldag på skolan och jag som vikkat för majsan tog hand om julkortstillverkningen...det blev allt möjligt gjort...glasögon och tomtar och hattar...men roligt hade vi! Nu ska jag klämma en macka och möjligen festa till det med en öl! Ha det göttigt!!! EN STOR kram till er allihopa! 

 
 
Ingen bild

Fia lipsill

18 december 2008 21:56

jahapp så blev det dimmigt i ögonen igennär jag läste hur gulliga ungarna är! Pärlplattan föreställer Stighelmer (sällskapsresan då) När han vill ha mer Juice på flyget å håller upp glaset mot fläkten storleken var typ 80x180cm prova den här adressen http://www.sr.se/sida/Arkiv.aspx?programId=3286&artikel=2514158&date=2008-12-01

 
Ingen bild

mimmis

18 december 2008 21:57

Bra att de visar att de uppskattar dig. Kasper är duktig på att formulera sig. I morgon ska jag till Öå, får ju lönen då.

 
Ingen bild

Fia

18 december 2008 22:09

ja men den är så stencool! hade tagit runt 50 timmar att lägga pärlorna och så ca 10 till strykning

 
Ingen bild

Bettan

19 december 2008 00:01

Åh, vad fint av dina tjejer på dagis!
Men de har ju så rätt, vi är fler som är tacksamma för att du är DU och för att du är en så härlig människa!
Kram

 
Ulla

Ulla

19 december 2008 08:17

Tänk så ofta som ett litet kort eller brev är så mycket mycket mera värdefullt än den största present man kan tänka sig!

http://ullaohman.blogg.se

 
Ingen bild

Iitu

19 december 2008 14:39

men kajsa jag måste ju vara bäst om jag är så snäll och rolig

 
Ingen bild

Maria

19 december 2008 18:07

Min Prinsessa fick också ta med fika idag. De har avslutat skolan med att kolla på film. Hon tog med sig 4 kakor, 1 bulle, saft, varm choklad & en påse med popcorn. Sen skulle de äta jullunch också.... Förstå hur jag skrattade imorse när hon drog iväg med "matsäcken", ;)

Dina kollegor har helt rätt - du är en fantastisk människa, kram!

 
Ingen bild

elli

20 december 2008 18:50

Klart som korvspat att du är BÄST!!!
Och dessutom min ÄLSKADE ägghalva!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 16 juli 2021 16:12

Alltså det är så längesen jag var in här på min blogg och nu, just precis nu tänkte jag fortsätta blogga men vet inte hur i hela Hisingen jag kan få in foton hit eftersom min dator tydligen vägrar inse att just den funktionen har fungerat förut :-(  ...

Av Kajsa - 20 juli 2015 14:35

  Till hösten börjar jag jobba på Karungi förskola! Det ser jag framemot...resan hit har varit lång och fruktansvärt jobbig! Utmattningssyndrom synns inte utanpå...men det känns inuti...Jag har mått jävligt dåligt...många har nog tänkt att jag bl...

Av Kajsa - 25 januari 2015 10:04

Så kan det kännas i bland! När hjärnan får ett återfall och behöver vila men inte kan det... Trodde i min enfalde att detta med Utmattningssyndrom är en baggis att fixa för en sån som mej...vaddå för en sån som mej? Det är två saker som jag måste l...

Av Kajsa - 30 december 2014 21:43


Så har då ett år gått igen...mycket har hänt...både roliga saker och tråkiga. Ett av det tråkigaste var när mellansonens kompis omkom i en trafikolycka i maj. Det tog mej flera månader att besöka hans viloplats. Denna vän fastnade i mitt hjärta när...

Av Kajsa - 25 december 2014 21:31

Jag tycker att julen kom väldans fort detta år och det kan ju bero på att jag inte har förberett så mkt detta år. Inte så konstigt egentligen med min sjukdomsbild! jag har efter mkt vånda och och många funderingar bestämt mej för att inte stressa igå...

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards