Direktlänk till inlägg 4 februari 2009

Onsdagkväll

Av Kajsa - 4 februari 2009 21:00

I dag känns det som om jag fått mitt liv tillbaka...(till nästa gång dvs...) Jag tror att alla mammor (och säkert även pappor) vill att ungarna sina skall få vara friska. Jag är inget undantag! Pontus hjärta såg bra ut. Läckaget i klaffen är kvar och kommer att så vara livet ut. Det kan vara så att man aldrig behöver operera men det kan åxå vara så att det behövs en operation. Om tio år...om 40 år...who knows!!! Sen var det där med tatueringen...Den norska hjärtläkaren från Umeå sa....NEJ!!! MEN att det fortfarande är en gråzon...dvs det är inte mkt forskning inom just klaffel i tatueringsvärlden.

Dessa fina "Juliet" kläder gav vi till Viggo som ettårspresent...än så länge bryr han sej inte om vad som finns i paketen...


Vårt köksbord funkar utmärkt som pingis! Här är det Kasper som spelar mot juhani, vem som vann vet jag inte men strax efteråt fick jag åxå en match med Juhani och den matchen vann han solklart!


Dessa delikata klänningar är nu i min ägo! Från "Juliet" dom åxå. Ulla ville se hur dom ser ut. På bilden hos Joannah hade jag en svart väst på, tyckte det passade bra.


Dessa mysbyxor och även kjolen är åxå från "juliet" Inget onödigt köp har det vart för jag använder allt!


Slänger ett öga på tv:n med jämna mellanrum... "Hopkins"...jag vet att jag inte är riktigt klok men jag kan inte låta bli att titta...En tvååring med kraftig hjärtsvikt väntar just nu på ett nytt hjärta...Jag får svälja rejält. Pontus tittar åxå...Jag berättar lite om hur det var när han var liten och skulle på op och INNAN vi visste att han skulle överleva...hur det kändes och så...Ni som inte vet hur det ser ut här ska veta att datorn är i tvrummet så det är lätt att blogga samtidigt som man umgås och ser på tv... Nu är det paus...och läkaren var på väg att hämta hjärta nummer två!

 I månadsskiftet febr/mars har vi årsmöte i Hjärtebarnsföreningen. Jag längtar verkligen dit! Nu ska jag grina framför tv:n lite till så jag skickar er allihopa en riktigt STOR kram!!!! Denna låt från vill jag att ni lyssnar på! Det är min hjärtelåt!

 
 
Ingen bild

Bettan

4 februari 2009 22:43

Vad skönt att allt var bra med Pontus!
De dära klänningarna var jättefina!
Kramis

 
Ingen bild

Bettan

4 februari 2009 23:19

Nja.. jag tror ju att både Madagaskar 2 och den där nya Bolt är mycket bättre än Discodaggarna. Discodaggarna var helt okej för yngre barn men jag tror jag bara skrattade en gång under hela filmen. Den var liksom så..."jaha, var det inget mer?"
Kramis

 
Lena L

Lena L

5 februari 2009 08:02

Vilka snygga kläder, speciellt den gråa klänningen. Vad är det för material? Och vad är "Juliet"? Måste se om du har någon länk till en sån sida här någonstans.

http://www.belena.net

 
Ingen bild

Susanna

5 februari 2009 08:11

så underbart att de var OK med Pontus!! förstår din oro!

Vilka fina kläder! Många kramar!

 
Ingen bild

Lotta

5 februari 2009 09:04

Skönt att det var bra me Ponte. Men jag undrar, på vilket sätt skulle en tatuering vara farlig eller så "bara" för att man har hjärtfel? Är det giftet i färgen, eller risken för infektioner eller vad? Blev faktiskt nyfiken här!

 
Minna

Minna

5 februari 2009 12:07

Underbart att allt var så bra! Men undrar oxå uti tatuering å hjärtfel, ser liksom inget samband,,, fast jag är ju lite korkad..

http://www.frankki.com

 
Lena L igen

Lena L igen

5 februari 2009 12:13

Om hjärtfel och tatuering/piercing: http://www.w.lst.se/upload/13515/H%C3%A4lsorisker%20med%20piercing%20och%20tatuering%20-%20litteraturstudie.pdf

http://www.belena.net

 
MorsanBaloo

MorsanBaloo

5 februari 2009 16:41

Vad skönt att det var bra med grabben.
Och vilket bra köksbord ni har! :)

Jag gråter alltid när jag ser förlossningar på tv. Igår likaså. ;)

Gulliga klänningar eller är det tunikor.

http://www.morsanbaloo.blogg.se

 
Ingen bild

Anna-Lena

5 februari 2009 17:06

Såg oxå Hopkins igår..
Vad är Juliet, har inte heller hört det förut?

 
Ingen bild

malin

5 februari 2009 17:18

åh vad skönt att allt var bra! Hampus op gick också bra, tyvärr verkar det som att vi kan räkna med att hans röst kommer att vara hes i ett par år medans stämbanden växer, men annars så var allt ok!

 
Ingen bild

elli

5 februari 2009 18:09

Lyssna till ditt hjärta är en av mina pepp låtar!!! Du är så fin i dina JULIET KLÄDER. kAN DU INTE TA PÅ DEJ DEN ROSA KLÄNNINGEN NÄSTA GÅNG DU KOMMER HIT?
oJ jäkla knappar på datorn! hm

 
Ingen bild

elli

5 februari 2009 20:01

Hur man mår och hur man är sitter inte i "fläsket". Sluta deppa och sträck på dej för du är världens bästa tvillinghalva och kollega och mamma, om jag får tro det jag ser!
kram

 
Ingen bild

monica,lappträsk

5 februari 2009 21:20

hallå där,skrev ett inlägg igår men det försvann tydligen:(
jag tänkte på er flera grr i tis,och jag tänkte för mig själv att om jag går å "oroar" mig hur ska det då inte vara för dig! skönt att allt var bra!!
hoppas vi kan ses nån kväll snart för lite trevligt umgänge:)
kram monica

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 16 juli 2021 16:12

Alltså det är så längesen jag var in här på min blogg och nu, just precis nu tänkte jag fortsätta blogga men vet inte hur i hela Hisingen jag kan få in foton hit eftersom min dator tydligen vägrar inse att just den funktionen har fungerat förut :-(  ...

Av Kajsa - 20 juli 2015 14:35

  Till hösten börjar jag jobba på Karungi förskola! Det ser jag framemot...resan hit har varit lång och fruktansvärt jobbig! Utmattningssyndrom synns inte utanpå...men det känns inuti...Jag har mått jävligt dåligt...många har nog tänkt att jag bl...

Av Kajsa - 25 januari 2015 10:04

Så kan det kännas i bland! När hjärnan får ett återfall och behöver vila men inte kan det... Trodde i min enfalde att detta med Utmattningssyndrom är en baggis att fixa för en sån som mej...vaddå för en sån som mej? Det är två saker som jag måste l...

Av Kajsa - 30 december 2014 21:43


Så har då ett år gått igen...mycket har hänt...både roliga saker och tråkiga. Ett av det tråkigaste var när mellansonens kompis omkom i en trafikolycka i maj. Det tog mej flera månader att besöka hans viloplats. Denna vän fastnade i mitt hjärta när...

Av Kajsa - 25 december 2014 21:31

Jag tycker att julen kom väldans fort detta år och det kan ju bero på att jag inte har förberett så mkt detta år. Inte så konstigt egentligen med min sjukdomsbild! jag har efter mkt vånda och och många funderingar bestämt mej för att inte stressa igå...

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards