Direktlänk till inlägg 6 februari 2009

Utmaning och magsjuka...

Av Kajsa - 6 februari 2009 07:58

 Jag har blivit utmanad av Åsa T 

Vilken mat äter du ofta?
Potatisgratäng...den egna och Jannes goda kött


När du är på kalas, är du personen som sitter eller hjälper du till att duka av?
Hjälper till...har alltid svårt för det där med att sitta still...

Var sitter du helst när du bloggar?
Helst skulle jag vilja sitta i sängen men eftersom vi har en stationär dator så blir det vid den...med ryggen mot tv:n men sittandes på en stol med hjul så det är lätt att vända sej mot tv:n

Köper du ofta Triss?
Nja...nån gång händer väl men jag anser att jag redan är mångmiljonär...mina 6 ungar!

Vilken stad eller land har varit din bästa semester?
Ett år för många år sen var vi till Dorotea och där fick vi mysa med min mormor...

Vilken TV-kanal tittar du mest på?
Tv4 komedi, tv 4, Tv 5 och Disneykanalerna och Nickelodeon...

Reglerna för utmaningen: Välj ut 4 stycken som du vill ska svara och utmana dom på deras bloggar. Be dom kolla in din och låt sedan personen som utmanade dig få veta när du svarat på frågorna/utmaningen!

Jag utmanar följande bloggerskor:  Elli,Annika,Belena och Nina

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Det verkar som om magsjukan är i omlopp nu. I går fick Anton och Selma den och natten före Samantha. I går kväll var det hennys tur och just nu går Janne omkring och känner sej lite illamående. Kommer den så är det för mej lika med en lättare tarmrensning...

I dag börjar jag jobba klockan 9 så en liten sovmorgon fick jag...och Kasper åxå för han var så trött i morse så jag lät han sova en liten extra stund.

Är det nån av er som kollar på "Halv 8 hos mej" ? Vilka gnällspikar det var med i denna veckas omgång...men den roligaste var ändå den unga killen som var så tvärsäker på sin mat! Jag tyckte faktiskt att hans mat skulle ha passat min gom bäst! Sen även lite av Uschas mat. Men Ardy...vilken klagomur!!!

I kväll bir det "Lets Dance" och den ser ingen på...kollar sen på nätet vem som åkt ut...

Nu måste jag ta på mej dagens outfit...vad det nu blir...och göra mej och Kasper redo för skola/jobb!

Ha det gött mina vänner!!! STOR kram!!!! 


 
 
Ingen bild

Bettan

6 februari 2009 12:40

Vad jobbigt med magsjuka, hoppas ni slipper den! Ät vipepparkorn i massor :)
Trevlig helg & Kram

 
Ingen bild

Lena L

6 februari 2009 14:10

Magsjuka hos oss också, Rebecka har spytt i går kväll och i natt. Men nu verkar det ha lugnat ner sig av det jag hört på telefon. Men vi andra har för säkerhets skull tryckt i oss kryddpeppar för att inte bli smittade. Och så har vi med oss var sin dos på jobb och skola också.

 
Ingen bild

elli

6 februari 2009 19:12

Ok jag tar emot din utmaning och gör det på min blogg i morgon. I kväll är det sopiga tv program men i morgon blir det melodifestivalen!!!! Yeh!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 16 juli 2021 16:12

Alltså det är så längesen jag var in här på min blogg och nu, just precis nu tänkte jag fortsätta blogga men vet inte hur i hela Hisingen jag kan få in foton hit eftersom min dator tydligen vägrar inse att just den funktionen har fungerat förut :-(  ...

Av Kajsa - 20 juli 2015 14:35

  Till hösten börjar jag jobba på Karungi förskola! Det ser jag framemot...resan hit har varit lång och fruktansvärt jobbig! Utmattningssyndrom synns inte utanpå...men det känns inuti...Jag har mått jävligt dåligt...många har nog tänkt att jag bl...

Av Kajsa - 25 januari 2015 10:04

Så kan det kännas i bland! När hjärnan får ett återfall och behöver vila men inte kan det... Trodde i min enfalde att detta med Utmattningssyndrom är en baggis att fixa för en sån som mej...vaddå för en sån som mej? Det är två saker som jag måste l...

Av Kajsa - 30 december 2014 21:43


Så har då ett år gått igen...mycket har hänt...både roliga saker och tråkiga. Ett av det tråkigaste var när mellansonens kompis omkom i en trafikolycka i maj. Det tog mej flera månader att besöka hans viloplats. Denna vän fastnade i mitt hjärta när...

Av Kajsa - 25 december 2014 21:31

Jag tycker att julen kom väldans fort detta år och det kan ju bero på att jag inte har förberett så mkt detta år. Inte så konstigt egentligen med min sjukdomsbild! jag har efter mkt vånda och och många funderingar bestämt mej för att inte stressa igå...

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards