Alla inlägg den 10 januari 2009

Av Kajsa - 10 januari 2009 19:00

Har vart på begravning i dag med Elli och Mammis. Våran närmaste granne S!

Dottern (Eva) i det huset var min och Ellis första riktiga kompis! Men så vi tyckte om att leka med henne! Kommer inte ihåg annat än att hon alltid var så snäll med oss. Vi tyckte jättemycket om hennes mamma åxå(och pappa givetvis).

Begravningen var jättefin och värdig men åxå väldigt sorglig. Träffade både Eva och hennes bror med familj. Eva har jag sett då och då men hennes brorsa har jag inte sett på jag tror över 30 år...ja nästan 40 år. Men han gick att känna igen. Hans fru träffade jag för första gången så där nära. Och deras barn...(den yngste är 24...) har jag ALDRIG sett förr... Och det måste jag säga att dessa "barn" var två stora och mkt stiliga killar!

Sen träffade vi på andra bybor åxå och många av dom såg ut precis som dom gjorde för 35 år sen! Helt otroligt alltså!

Arne H var präst och han gjorde sitt jobb med all ära! har aldrig vart i kyrkan då han jobbat och jag måste säga att han visade sej vara en mkt mänsklig och empatisk människa. Han blev så glad då han såg att jag och Elli var där! Att han sen fick lära känna våran mammis gjorde ju inte saken sämre!

Nåväl...på väg hem till karungi igen ringer min mobil just före Övertårneå..."Mamma! När kommer du hem" frågar Kasper gråtande!!! Han hade ont i huvudet och längtade så förfärligt efter sin mamma! Han lekte med Rasmus och så fick han ont i huvudet och började gråta efter mej! Fan vad Elli körde sakta mellan Ötå och Karungi...NOT...men det kändes så!

När jag kom hem var det bara att sätta sej i fåtöljen med Kasper i famnen. Han kramade mej så hårt och ville inte släppa. Jag kollade febern på han...38,5...suck!!!! Lilla Kasper älskling!!!! I morgon ringer jag jouren för ett litet crp test i och med att febern kommit tillbaka och han har haft ont i sin näsa i några dar så kan han ju ha en infektion i kroppen typ i bihålorna. Är det på det viset att han måste äta Pencellin igen så vet jag inte vad jag ska göra för att få honom att ta det...tips...nån?

Janne som nu är däckad tog två Panodil och väntade på effekten, sen tog han med sej Lydia till stan för att köpa läsk och annat som är bra att ha hemmavid när ungarna är sjuk. STOR kram till er allihopa!!!

-------------------------------------------------------------------------------------------------

 Här kommer en speciell hälsning till min älskade Pappis!!!!

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards