Alla inlägg den 8 november 2009

Av Kajsa - 8 november 2009 21:23

Fick ett paket i veckan...som jag hade beställt alltså... och väntat på länge...tyckte jag då...men det tog bara typ tre dagar...

 

Här hemmavid funderade alla på vad jag nu hade beställt...

 

Insiktskort och tarotkort...bara Lydia uppskattade dessa tingestar! Och jag då givetvis!

 

I går var PaparazziJeppe framme igen...Joannah tjuvåt resterna av tårtan...fanns bara en liten bit kvar...

 

Marsipanhjärtat fick killarna smaka på... men det var ingen höjdare...

 

Tur att Lydia och Kasper fixade en ny en till i dag så att Janne fick smaka lite farsdagstårta...

Jaha ja...I onsdags fick Kasper sitt vaccin...han testades för ägg och det visade absolut ingenting och det gick hur brasom helst att ta sprutan åxå...men ALDRIG att han ska äta ägg sa han..."Ska ni ta livet av mej" frågade han...

Jag sa att det absolut INTE är fara för hans liv om han äter ägg men men det var som att prata med en knäskål...Glad

I torsdags fick vi andra vaccinet. Jag ringde som sagt var till umeå och frågade hur vi ska göra...Pontus har ju både hjärtfel och astma...astman då så pass att han medicinerar två olika mediciner två ggr om dagen och har så gjort sen han var riktigt liten. Hela familjen ingick då i riskgruppen. Det känns mkt skönt att vi alla har tagit den. Anton,Selma och Viggo är kvar...Anton är allergisk mot ägg så han kommer inte att kunna ta vaccinet.Rynkar på näsan

Vi hade allihopa mer eller mindre ont i armen...Linnea,Jesper och jag fick t om feber. I fredags låg jag däckad...helt och hållet...men på lördagmorgon var det över...armen ömmar ännu men det känns som lite träningsvärk och sån värk gillar jag ...konstigt!

Vad som däremot inte är så kul är att jag vaknade i går men väldigt ont i mitt knä...i dag känns det liiite bättre och det är mkt bättre att det är liiite bättre än inte bättre alls!

Var inte således på Viktväktarna i torsdags! Men nu på torsdag får ni hålla tummarna igen...jag hoppas hinna gå ner tio kilo till jul...Har nu gått ner ca 7 och det varken synns eller känns ännu...ibland är det för jävligt att viktväkta...blir så himla irriterad på alla"fångadagen med nåt gotta" jag kommer aldrig att kunna fånga dagen med nåt gotta...I går bakade jag bullar...jag åt inte en endaste en...jag skulle inte kunna göra det...nixpix...minst fyra fem bullar hade det blivit!

Har ringt till min pappa i dag. Det är ju Farsdag! Vi åker nog hem nån dag till helgen istället för denna helg eftersom jag har lite ont i knäet.

Nu måste jag  se till att mina ungar kommer i säng...söndagar är svåra...tur att Lydia har kort dag i morgon och att Kaspers klass skall till kuben och träna bandy...Fast i dessa svintider tycker nog jag att det skulle vara bäst att hålla sej på hemmaplan!

Nåväl! Hoppas ni alla får en fortsatt bra söndagkväll!



Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards