Alla inlägg den 13 juni 2009

Av Kajsa - 13 juni 2009 19:11

Har jag informerat er om att min kamp mot sötsaker(godis,fika,läsk,saft...och kanske glass...) har resulterat i att jag efter fyra dagar kunde gå ner EN storlek!!!

I går har jag och min lillesyster nattvandrat inne i stan. Min egen son var hemma före mej...

Det var min första vandring på fältet och jag vart faktiskt chockad!!! Ändå sa de som vandrat i många år att detta var den lugnaste skolavslutning på många år...

 

Denna otroligt fina mugg har jag fått av mina ungar på dagis(Siri,Tuva och Nell). Att jag fick en grön var ju ett riktigt lyckokast! Jag älskar grönt!!! 

TACK snälla gulliga ni!!!! Jag ska vara riktigt rädd om den och inte låta vem som helst dricka ur den...:-)

Halv nio i morse åkte Pontus och Kasper och jag med min lillesyster till Luleå. Hon skulle hem till sitt Göteborg igen. Som vanligt flödade tårarna där vi stod och kramades på gate 5...Om ni känner nån som åkte med planet mot Sthlm klockan kvart i 12 så var det vi som stod där och grinade...

När vi sen kom ut och satte oss i bilen fick jag se Belena!!!! Vi stod parkerade bakom er MEN inte såg du mej inte...i min fina blåa Toyota!!! :-)

 

 På Kallax bjöd lillesyster på fika! MEN min cappuchino blev avgiftsfri! Jag macklade med maskinen och tyckte det kom så lite kaffe så jag tröck en gång till...det stod "2ggr" på maskinen...SEN läste jag att EN dylik kostade 24 kronor!!!! Jag som tröck två ggr...48 kronor för en besk cappuchino...Aldrig i mitt hela liv!!! Syrran tog min mugg direkt till bordet UTAN att den ens nuddade brickan!!! Skulle ni ha gett 48 kronor för en misslyckad cappu?

 

Givetvis fick Biltema ett besök av oss...Jag handlade för hela 60 kronor!!!

En blomspruta,grillfolio och disktrasor på rulle!!! Sen åt vi på Max och handlade lite gotta på OBS(jag köpte sockerfritt tuggummi). Jula hann vi åxå gå igenom innan vi åkte hemmåt.

Första anhalten var Kalix och lasarettet. Där hälsade vi på hos Håkan. Hade med oss tidningar och lite annat plock. Fick en kopp kaffe och satt och surrade en halvtimme innan fortsatte mot OK.

Där gick pojkarna in och handlade. Ponte bjöd sin Ubertrötta mamma på en energibanan! Men han fick dock köra från Lappträsk...för jag blev så in i baljans trött.

Nu har vi just ätit och familjen Aldeman/Pesula är i bastun. Väntar på att min prinsessa ska komma hem så vi får mysa lite. Saknar gotta!!!! Är less på äpplen...Vad ska jag  ta mej till? 

Nu ska jag hjälpa Janne med disken. Ha det göttit!!! 

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards