Direktlänk till inlägg 6 december 2010

Måndagkväll

Av Kajsa - 6 december 2010 20:38

Vilken genial ide jag fick i huvudet i dag...satt och funderade vars julstämningen tagit vägen i år!  Vi det här laget hade jag nästan alla julklappar klara i fjol...

Nåväl, jag flyttade om TRE möbler! Det är svårt att få fast på foto hur mysigt det blev men ni ska få se iaf...bäst är att se det in real...

  Den häringa byrån åkte ut i hallen men med endast Lillis&jördis! Annars hade inte min fina gfranlampa rymmats...plus att Bertil är så känslig och uppskattar lite lugn och ro så han fick flytta till Olles skåp.


  Där vars byrån stod knuffade jag vitrinskåpet. Det blev jättebra med plats så jag gjorde bordet maxstort! Men som jag fått bära lådor och glas och porslin och akvarium...


  Hit kom Olles skåp och sålunda även Bertil!  Nu känns det okej och mysigt och juligt...men hur länge? Jag flyttar om möblerna så mkt att övriga familjen börjat vänja sej vid att möblerna far hit och dit...  

  Men kan ni riktigt fatta att det finns kladdpepparkaka!!!! Nu står mitt hopp till nån likasinnad som ev köper och bjuder på den...

jag undrar hur god den är...

  Köket utan alla tavlor och kort som jag alltid tejpar fast på skåpdörrarna...hittar inte väggleran (häftmassan) så jag får avvakta till i morgon eftersom jag inte ids söka den nu...   Kaspers kvällsfika...faktiskt lite synd om min lille pojke i dag...Han fick en kvist i ögat och har så himla ont. Vi hittade en svart lapp som han haft på ögat så det får vila. På akuten sa dom att vi skulle ge han Alvedon och avvakta till i morgon!


  Snöspray!  Kasper har gjort jul i sitt fönster och jag  tyckte det blev jättefint!   Bertil fick mysa med Lydia i går när jag rengjorde åt honom!


Jaha så har vi åxå drabbats av den förhatliga magsjukan! Janne fick hämta hem prinsessan från friidrottsträningen i kväll...

Nu ligger hon i rummet och fryser med två täcken och en tjockefilt. Jag la sockar på henne och bäddade ner henne ordentligt. Hink...vatten...cocacola...mandariner...papper...ö
ppen dörr till badrummet...

Klorinspray...handsprit...

Jag ska jobba i morgon så jag måste verkligen handsprita ordentligt innan jag åker hemifrån!

Nu kom Tom med mina kursböcker, så spännande det ska bli att börja med Photoshop på riktigt nu!

Ser framemot "Pensionärsjävlar"...nån som sett den?


Nu kaffe med Janne!

STOR bamsekram till ALLA som behöver en!  

 
 
Susanna

Susanna

6 december 2010 21:08

pensionärsjävlar är grymt roliga!!! :D

http://laine.bloggagratis.se

 
Sofia

Sofia

6 december 2010 21:08

Vad fint det blev! Jag gillar verkligen byrån har suktat efter en sån länge nu!!

http://fiamittilivet.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sofia igen

6 december 2010 21:09

Och givetvis Krya på sig till sjuklingarna!

 
Ingen bild

Maria

6 december 2010 21:33

Mysigt! Krya på sig!

 
Ingen bild

Ulla

6 december 2010 21:58

Nu blev jag plötsligt väldigt vill i ditt stora rum. Det stället där Olles skåp står; är det där du hade soffan förrut när jag var hos dig? Jag ser ju soffan i framkant nu men förstår inte riktigt hur den kan stå där; bordet inte spisen vara alldeles intill bordet? Eller minns jag fel åt vilket håll allt är?

 
Ingen bild

mamma

6 december 2010 22:22

Vad fint det blev. Vad är det som härjar därborta har alla magsjuka? Undrar när man kan åka dit bort utan att bli smittad. Det kanske är Östersundssjukan.

 
Ingen bild

Bettan

6 december 2010 23:59

Haha, hoppas dina familjemedlemmar kollar möbleringarna ordentligt innan de sätter sig så det inte blir i tomma luften då ;) Kladdkaka Pepparkaka är riktigt god, smakade den i fredags då jag var bjuden på middag :)

 
malin

malin

8 december 2010 08:01

det blev jättefint!

http://vittochrosa.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 16 juli 2021 16:12

Alltså det är så längesen jag var in här på min blogg och nu, just precis nu tänkte jag fortsätta blogga men vet inte hur i hela Hisingen jag kan få in foton hit eftersom min dator tydligen vägrar inse att just den funktionen har fungerat förut :-(  ...

Av Kajsa - 20 juli 2015 14:35

  Till hösten börjar jag jobba på Karungi förskola! Det ser jag framemot...resan hit har varit lång och fruktansvärt jobbig! Utmattningssyndrom synns inte utanpå...men det känns inuti...Jag har mått jävligt dåligt...många har nog tänkt att jag bl...

Av Kajsa - 25 januari 2015 10:04

Så kan det kännas i bland! När hjärnan får ett återfall och behöver vila men inte kan det... Trodde i min enfalde att detta med Utmattningssyndrom är en baggis att fixa för en sån som mej...vaddå för en sån som mej? Det är två saker som jag måste l...

Av Kajsa - 30 december 2014 21:43


Så har då ett år gått igen...mycket har hänt...både roliga saker och tråkiga. Ett av det tråkigaste var när mellansonens kompis omkom i en trafikolycka i maj. Det tog mej flera månader att besöka hans viloplats. Denna vän fastnade i mitt hjärta när...

Av Kajsa - 25 december 2014 21:31

Jag tycker att julen kom väldans fort detta år och det kan ju bero på att jag inte har förberett så mkt detta år. Inte så konstigt egentligen med min sjukdomsbild! jag har efter mkt vånda och och många funderingar bestämt mej för att inte stressa igå...

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards