Direktlänk till inlägg 10 december 2008

Onsdag

Av Kajsa - 10 december 2008 21:48

I går hade jag och Janne en humoristisk stund på Ikea...Vi stod i kö efter att ha handlat...bakom mej stod en stor man med lätt öppen mun som pustade ut unken cigarettrök i nacken på mej. Men eftersom jag anser att ALLA har rätt till ett fritt liv så reagerade jag inte så nämnvärt på denna herre. Vi stod ca en halv timme i kön...när jag höll på att packa in det vi handlat sade mannen ngt till kassörskan...vet ni vad det var? Jo "Jag har inte handlat något" Jag hade sjukt svårt att stå still...det var som en näradödenupplevelse att hålla skrattet i schack så att vi inte skulle såra mannen. Tänk bara att stå helt lugnt i en kassakö utan att handla ngt!!!! Den mannen hade tålamod! Jag hade faktiskt även en hysteriskt rolig kväll i går åxå...Var med jobbet (där jag vikarierat) och åt julbord på Palogården. Jag tror att alla var trötta för det var så lätt att skratta till småsaker. Min kära syster gjorde sitt för att lätta upp stämningen vid bordet brevid...Hon körde sin armbåge i en stackare som försett sej med en ägghalva på sin tallrik...den ägghalvan hamnade på golvet och kletet som tillhörde ägghalvan hamnade i hans hand...och Elli seglade i väg på toan...säkerligen för att skratta av sej innan hon kunde börja äta. I dag har jag haft ont i min mage...skall aldrig mer äta julbord...tror att jag åt sammanlagt en halv lax...

Efter mitt jobb har jag inte gjort många knop...trodde helt allvarligt att jag höll på att bli sjuk i nån konstig sjukdom...Orkade ingenting...Joannah fixade allt som skulle fixas plus att hon försåg mej med en Ipren...Efter några timmar var jag med på livet igen. Kasper har ju friidrotten på onsdagar och jag vill alltid vara med. Tur var ju det för där blev vi mammor och pappor bjuden på fika minsann. Hade en trevlig stund med A-L där vi satt och beundrade våra kids! Janne fick sej en utmaning på 60 meter, ganska snabb var har faktiskt. Nu skall jag hoppa i säng för "Hälsokakan äro gjord och skall nu stå och stelna till i morgon innan jag skär den i bitar och fryser ner den. Ha en bra natt mina vänner! Skickar den sedvanliga kramen till er allihopa!!!

 
 
Minna

Minna

11 december 2008 01:23

He he vilken rolig farbror på IKEA :-)

http://frankki.com

 
Ingen bild

Emma

11 december 2008 07:44

Ni äter väll inte upp hela hälsokakan? spara lite till oss :-)

 
Lena L

Lena L

11 december 2008 08:07

Vad ÄR hälsokaka för något???

http://www.belena.net

 
Hanna

Hanna

11 december 2008 10:55

Hejsan, jo anki har berättat om er. Vilket sjukhus har han blivit opererad på? Skönt att sjukvården ändå ser ut som den gör i dagens samhälle. Har han ett medfött hjärtfel?? Kram kram.

http://hannis83.blogg.se

 
Ingen bild

MorsanBaloo

11 december 2008 13:22

Ojoj, jag hade nog inte kunnat hålla mig för skratt! *fnissar*

 
Ingen bild

Bettan

11 december 2008 14:32

Sicken tålmodig gubbe! Karlar brukar man ju knappt få med sig i på Ikea och så står han där i kö utan att ens ha handlat... Förstår att ni hade svårt att hålla er!

Älskar Marie Fredriksson och särskilt denna låt även om den är lite melankolisk.

Både du och Elli är för roliga, hehe!
Kramis till dig med!

 
Ingen bild

Ulla

11 december 2008 14:50

Farbrorn kanske var alldeles ensam och det här var enda sättet att komma nära andra människor! Själv hatar jag långa köer. Visst kan det bli roligt när alla är jättetrötta och skratar åt allt och inget!

 
Ingen bild

elli

11 december 2008 15:57

Åh vilken bra låt. Den här låten är ju en riktig upp peppar låt!!!!

 
Ingen bild

mimmi

11 december 2008 20:21

Ja ni har roligt ni ser att det finns fler som kan göra bort sig.Ingen har ännu bjudit mig på julbord.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 16 juli 2021 16:12

Alltså det är så längesen jag var in här på min blogg och nu, just precis nu tänkte jag fortsätta blogga men vet inte hur i hela Hisingen jag kan få in foton hit eftersom min dator tydligen vägrar inse att just den funktionen har fungerat förut :-(  ...

Av Kajsa - 20 juli 2015 14:35

  Till hösten börjar jag jobba på Karungi förskola! Det ser jag framemot...resan hit har varit lång och fruktansvärt jobbig! Utmattningssyndrom synns inte utanpå...men det känns inuti...Jag har mått jävligt dåligt...många har nog tänkt att jag bl...

Av Kajsa - 25 januari 2015 10:04

Så kan det kännas i bland! När hjärnan får ett återfall och behöver vila men inte kan det... Trodde i min enfalde att detta med Utmattningssyndrom är en baggis att fixa för en sån som mej...vaddå för en sån som mej? Det är två saker som jag måste l...

Av Kajsa - 30 december 2014 21:43


Så har då ett år gått igen...mycket har hänt...både roliga saker och tråkiga. Ett av det tråkigaste var när mellansonens kompis omkom i en trafikolycka i maj. Det tog mej flera månader att besöka hans viloplats. Denna vän fastnade i mitt hjärta när...

Av Kajsa - 25 december 2014 21:31

Jag tycker att julen kom väldans fort detta år och det kan ju bero på att jag inte har förberett så mkt detta år. Inte så konstigt egentligen med min sjukdomsbild! jag har efter mkt vånda och och många funderingar bestämt mej för att inte stressa igå...

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards