Direktlänk till inlägg 22 januari 2009

Viktväktarna

Av Kajsa - 22 januari 2009 19:26

NU har jag gjort det....Beställt en distanskurs hos Viktväktarna! Jag är tvungen att göra ngt! Samtidigt som jag nu ställer in mej på att gå många och långa stavprommenader har jag åxå skrivit på min viktväktarmani igen...Jag räknar allt!  Sist jag var med så gick det så lätt att gå ner 20 kilo och varför skall det inte funka nu?

Var till vårdcentarlen i går. Har vart så orolig för att jag skall få en hjärtattack eller nåt liknande. Jag har egentligen mått skit sen förra sommaren...

Men NU känner jag att förändringens vind är på gång. Mitt hjärta var det inget fel på... och inte mina lungor heller...men det gör ju lik förbenat ont!

Jag känner mej så väldigt glad och lycklig över att jag inte var döende så jag vill ge mej själv en ny chans till välmående...i nyttig form!

Det som skall bli svårast är ju godiset och gottigottat men jag skall kämpa! Vill absolut gå ner minst 10 kilo till oktober.

För mej räcker det med tio kilo för jag vill inte se ut som nån som borde vara med i "10 år yngre"...Hehehehehe...allvarligt talat så tyckte jag själv att jag såg ut som en svårt sjuk människa då jag jag ner 20 kilo...

Egentligen är det min fläskmage som stör mej mest!

Nog om det!

Min Prinsessa är på friidrotten och väntas hem på en timme ungefär. Skall sätta på bastun så hon kan duscha varmt när hon kommer hem.

Kasper har fastnat framför sina "Monsterkort" Pontus är som vanligt ute i garaget, Jesper i Korpikylä och Janne är i traktorsvängen.

NU skall jag mjuka upp inför vv starten med några situps...Gissa nu hur många jag orkar...

STOR kram!!!

 
 
Ingen bild

elli

22 januari 2009 19:45

Åh vad du är duktig!! Jag skulle ALDRIG orka va med i vv. Men förstå hur mycket gottigotta jag vräkt i mej?????

 
Ingen bild

Cessi

22 januari 2009 20:51

Jag säger detsamma!
Just för tillfället har jag inga pengar till nåt inte ens gotta men jag hade ingredienser till en enkel sockerkaka som tur var .
Jag gissar att du orkar med 20 situps.Men du får INTE överanstränga dig !

 
Ingen bild

Ulla

22 januari 2009 22:31

Vad duktig du är! Jag ska också försöka ta tag i maten igen, har ätit för mycket onyttigheter ungefär sen julkänslorna började infinna sig :-)
Jag tror jag ska hitta på nått mål till den 14:e juli. F ö kommer inbjudan till kalas i juli i sinom tid. Men jag kan ju säga redan nu: Se till att du är ledig för partaj den 18:e juli!

 
Ingen bild

Nina

23 januari 2009 07:26

Jag hejar på dig nu när du beställt VV-kurs, det går säkert jättebra !!

Vi syns väl på söndag kl 18.00??

 
Ingen bild

Bettan

23 januari 2009 09:10

Vad kul med VV! Jag gissar att du klarar 30 situps på ren envishet! Kram

 
Ingen bild

Susanna

23 januari 2009 10:19

Åh! Lycka till då, hoppas du når din målvikt! kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 16 juli 2021 16:12

Alltså det är så längesen jag var in här på min blogg och nu, just precis nu tänkte jag fortsätta blogga men vet inte hur i hela Hisingen jag kan få in foton hit eftersom min dator tydligen vägrar inse att just den funktionen har fungerat förut :-(  ...

Av Kajsa - 20 juli 2015 14:35

  Till hösten börjar jag jobba på Karungi förskola! Det ser jag framemot...resan hit har varit lång och fruktansvärt jobbig! Utmattningssyndrom synns inte utanpå...men det känns inuti...Jag har mått jävligt dåligt...många har nog tänkt att jag bl...

Av Kajsa - 25 januari 2015 10:04

Så kan det kännas i bland! När hjärnan får ett återfall och behöver vila men inte kan det... Trodde i min enfalde att detta med Utmattningssyndrom är en baggis att fixa för en sån som mej...vaddå för en sån som mej? Det är två saker som jag måste l...

Av Kajsa - 30 december 2014 21:43


Så har då ett år gått igen...mycket har hänt...både roliga saker och tråkiga. Ett av det tråkigaste var när mellansonens kompis omkom i en trafikolycka i maj. Det tog mej flera månader att besöka hans viloplats. Denna vän fastnade i mitt hjärta när...

Av Kajsa - 25 december 2014 21:31

Jag tycker att julen kom väldans fort detta år och det kan ju bero på att jag inte har förberett så mkt detta år. Inte så konstigt egentligen med min sjukdomsbild! jag har efter mkt vånda och och många funderingar bestämt mej för att inte stressa igå...

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards