Direktlänk till inlägg 24 januari 2009

Lördag

Av Kajsa - 24 januari 2009 13:42

Kolla in vad jag fick (och Elli förståss) då vi slutade skolan inför sommarlovet på tidigt 70 tal!!!

 

Pappa hade affär när vi var mindre men det innebar inte att vi fick gotta i tid och otid! Då kanske ni förstår hur lyckliga vi var över detta presentkort!

Undrar just vad jag köpte...säkert var det mums mums, apelismer och ostbågar...

Janne har kört Lydia och två av hennes kompisar till Seskarö. Emma S fyller 13 år. Grattis Emma!!!!! (om du läser min blogg )

 

Så här ser köksbänken ut för tillfället...Kasper har tillverkat diverse "gubbar" som tydligen håller vakt vid Fru Puffs båtskola (Ni som gillar Svampbob vet vad jag menar)

Själv söker jag inspiration till lite lördagsstädning...det blir lite si och så på den fronten då mamman i huset får jobba extra...

Nåväl, en tvätt snurrar i maskinen och likaså en disk i sin maskin. Själv ska jag plocka upp lite här och där så det ser någorlunda ut MEN först väntar en kopp kaffe och den spännade fortsättningen i "Jo Nesbos" bok "Frälsaren"

STOR kram!!!! 

 
 
Ingen bild

elli

24 januari 2009 14:31

Själv drar jag till stan. Gör en visitation i Mattila först sen IKEA med Sara.

 
Ingen bild

Ulla

24 januari 2009 14:41

Vad kul! Jag minns examen på mellanstadiet. Då skyndade jag mig hem efter avslutningen för mamma brukade duka vid uteplatsen och skriva Sommarlov på en stor skylt och bjuda på läsk och kex eller kakor. Då var det en stor stund, man fick ju inte läsk så ofta.
Jag har behållit den traditionen och gör alltid lite extra just den dagen. Ibland har jag en stor skylt med "sommarlov" över dörren när barnen kommer hem och vi har alltid nått gott fika, ballonger och kanske björkar vid trappen. Flera år i rad har jag läst högt för dom ur Börjes gamla uppsatsböcker just till examensfikat. Svårt att hinna med sånt när man själv jobbar heltid men det är viktigt att behålla vissa traditioner :-)

 
Ingen bild

Lotta

24 januari 2009 18:42

Lite dåligt samvete får jag juh när Pluttet får sprattla så förtvivlat och inte komma därifrån men.. ;) Ojoj kan tänka mig att ni köpte en massa gotta! ;-D

 
Anna

Anna

24 januari 2009 18:50

Underbara små presentkort! Fint att det är skrivit med skrivmaskin också!
Angående ditt inlägg till mig igår, så borde det ju inte vara så svårt att göra egna smycken som de med namnen på. Finns väl sånna bokstavsstämplar att köpa på typ panduro.

http://husprojektet.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nina

24 januari 2009 21:24

Det väcker säkert minnen till liv när du såg de presentkorten, det var ett tag sedan !!
Som igår ;)

bägge texterna var korta imorgon, jag kollade dem nyss.

 
Ingen bild

Fia

24 januari 2009 22:41

superfina halsband!!!

 
Dillan

Dillan

24 januari 2009 23:16

Visst är det tråkigt med städ. Så lätt att bara skjuta upp det, men då är nackdelen att städlistan fylls bara på mer och mer. När det väl är gjort känns det sååå bra. Man blir nästan lite stolt över sig själv :)

http://mom-and-the-city.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 16 juli 2021 16:12

Alltså det är så längesen jag var in här på min blogg och nu, just precis nu tänkte jag fortsätta blogga men vet inte hur i hela Hisingen jag kan få in foton hit eftersom min dator tydligen vägrar inse att just den funktionen har fungerat förut :-(  ...

Av Kajsa - 20 juli 2015 14:35

  Till hösten börjar jag jobba på Karungi förskola! Det ser jag framemot...resan hit har varit lång och fruktansvärt jobbig! Utmattningssyndrom synns inte utanpå...men det känns inuti...Jag har mått jävligt dåligt...många har nog tänkt att jag bl...

Av Kajsa - 25 januari 2015 10:04

Så kan det kännas i bland! När hjärnan får ett återfall och behöver vila men inte kan det... Trodde i min enfalde att detta med Utmattningssyndrom är en baggis att fixa för en sån som mej...vaddå för en sån som mej? Det är två saker som jag måste l...

Av Kajsa - 30 december 2014 21:43


Så har då ett år gått igen...mycket har hänt...både roliga saker och tråkiga. Ett av det tråkigaste var när mellansonens kompis omkom i en trafikolycka i maj. Det tog mej flera månader att besöka hans viloplats. Denna vän fastnade i mitt hjärta när...

Av Kajsa - 25 december 2014 21:31

Jag tycker att julen kom väldans fort detta år och det kan ju bero på att jag inte har förberett så mkt detta år. Inte så konstigt egentligen med min sjukdomsbild! jag har efter mkt vånda och och många funderingar bestämt mej för att inte stressa igå...

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards