Direktlänk till inlägg 15 mars 2009

Melodifestival och chips...

Av Kajsa - 15 mars 2009 09:04

Går dagen gick i trötthetens tecken...först var det ju disko på skolan och Kasper ville promt att jag skulle vara med HELA tiden!!!! Okej då...snart får man väl inte ens skjutsa dit han...

Sen var ju Pontus och Ida på vift...Ni som känner mej vet ju hur det är med sovandet då ungarna inte är hemma...JAG GICK OCH LA MEJ HALV 4...

...För att sen vakna klockan 8 på lördagmorgon...Min Prinsessa skulle ju till Luleå och hälsa på hos Johanna. Det var ju lite att pyssla med innan vi förde henne till bussen...som gick 11.20 Efter många pussar och kramar fick då chaffisen styra mot Luleå... medan jag stod och vinkade med ögonen fulla med tårar...

Sen for vi in till Ica Maxi och köpte fika för hemmavid hade vi kaffet klart!!!

Monika och Eddie kom nämligen förbi medan Fabian studerade inne i Happis.

Det blev mkt surr och skratt och partytips! TACK för att ni kom! Jag behövde det för jag avskyr när mina barn åker i från mej...

Jag och Kasper fixade middagen...mjölkstuvade makaroner och specialdelade korvbitar som vi stekte. Sketagött!!! Emma och ungarna kom åxå hit en sväng. Jag gjorde en jättesvinigt god paj till kvällen. MEN ingen kom och fikade...fick offra mej själv då...

Tänkte ta det lugnt och se melodifestivalen MEN suget efter chips var så stort hos somliga i familjen så vi drog en övningskörning till stan mitt i hela festivalen! När vi sen kom hem förstod vi att vi inget missat!

Jag tyckte att Måns låt var ganska bra...Den enda låt jag hörde innan chipssuget tog över...

I dag då? Ja, som jag förutspådde i går kväll så fick Pontus migrän i morse!

Nu ligger han inne i vårt sovrum med hink och kallt på huvudet (Alltså hinken är på golvet och det kalla på hans huvud...) Om man sover dåligt kommer migränen som ett brev på posten!

För övrigt så kan det bli på det viset att delar av familjen åker till Luleå för att hämta hem Prinsessan. Tänkte även passa på att titta in till Benka och Mari om dom är hemmavid. En liten update...Det blir ingen Luleåresa för Janne ville inte...så min lilla Prinsessa får åka buss hem och familjen K/T får inget besök av oss idag. Trist men så är det. Jag skulle ha åkt själv om jag hittat och eftersom Pontus har migrän så är min "GPS" ur led...:=)

Nu mina vänner skall jag avsluta med en jättefin låt! Stor kram till er alla!!!!

 
 
Ingen bild

elli

15 mars 2009 10:17

Fy fan vilken dålig låt som vann!!!! Inte kan man kalla det för schlager?????
Säjer som Lotta att nästa års melodifestival bojkottar jag. (tror jag)

 
Ingen bild

Ulla

15 mars 2009 12:59

Usch vad jobbigt att du inte kan sova när barnen är borta och det blir så där sent. Då är man ju helt förstörd nästa dag.

 
Ingen bild

monica,lappträsk

15 mars 2009 14:36

hallå där å tack för igår:)
det är alltid lika trevligt att komma till er!här satt vi bänkade framför malodifestivalen igår och tuggade naglar. jag höll på emd,sara dawn finer eller heat men hellre marlena än snälla snälla! var så orolig att den skulle vinna när våra favoriter ramlade bort en efter en....

kram monica

 
Ingen bild

ai

15 mars 2009 20:40

Rätt låt VANN, SNÄLLA, SNÄLLA FY F..n

 
Ingen bild

Erik

15 mars 2009 21:09

Jag tycker definitivt att rätt låt vann, äntligen visar svenska folket lite stil och klass.

 
Ingen bild

mamma

15 mars 2009 22:59

Jag tror att Ernman kommer att slå i Europa. Här har det slaskat hela dagen. I morgon åker jag till Övertorneå.

 
Ingen bild

Bettan

16 mars 2009 11:14

Nä, jag tyckte inte att rätt låt vann. Slapp ju iaf se allt för jag var ju på gala :) = Mycket roligare!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 16 juli 2021 16:12

Alltså det är så längesen jag var in här på min blogg och nu, just precis nu tänkte jag fortsätta blogga men vet inte hur i hela Hisingen jag kan få in foton hit eftersom min dator tydligen vägrar inse att just den funktionen har fungerat förut :-(  ...

Av Kajsa - 20 juli 2015 14:35

  Till hösten börjar jag jobba på Karungi förskola! Det ser jag framemot...resan hit har varit lång och fruktansvärt jobbig! Utmattningssyndrom synns inte utanpå...men det känns inuti...Jag har mått jävligt dåligt...många har nog tänkt att jag bl...

Av Kajsa - 25 januari 2015 10:04

Så kan det kännas i bland! När hjärnan får ett återfall och behöver vila men inte kan det... Trodde i min enfalde att detta med Utmattningssyndrom är en baggis att fixa för en sån som mej...vaddå för en sån som mej? Det är två saker som jag måste l...

Av Kajsa - 30 december 2014 21:43


Så har då ett år gått igen...mycket har hänt...både roliga saker och tråkiga. Ett av det tråkigaste var när mellansonens kompis omkom i en trafikolycka i maj. Det tog mej flera månader att besöka hans viloplats. Denna vän fastnade i mitt hjärta när...

Av Kajsa - 25 december 2014 21:31

Jag tycker att julen kom väldans fort detta år och det kan ju bero på att jag inte har förberett så mkt detta år. Inte så konstigt egentligen med min sjukdomsbild! jag har efter mkt vånda och och många funderingar bestämt mej för att inte stressa igå...

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards