Direktlänk till inlägg 24 mars 2009

Tisdagmorgon

Av Kajsa - 24 mars 2009 08:18

Jaha, nu har ännu en dag gått i ännu en vecka!!! MEN det är inte vilken vecka som helst!!! På söndag fyller Kasper hela 9 år!!!! Men så han räknar dagarna...Han har gjort en egen liten nedräkning på ett papper där han kryssar för dagen som går.

Kolakakor skall jag baka i dag! Lydia skall jag tvinga till att rulla chokladbollar som jag gjort smeten till...

I morgon blir det havreflarnstillverkning! Gjorde en sats i går för han blev så lessen då det ingen fika fanns till honom...Peppe bakade muffins med ägg i som var svingoda... sa dom som åt...Jag ville vara solidarisk med min äggallergiker så jag drack bara kaffe!!! "Jag hatar mitt liv" sa Kasper...DÅ bestämde han och jag att vi skulle göra havreflarn som var ägg och mjölkfria! Men att dom blev goda!!!! Han har en klasskompis som inte tål mjölk över huvudtaget så därför har han bestämmt att allt utom tårtan skall vara ägg och mjölkfritt!!!MEN att vi åxå skall göra en liten mjölkfri tårta till Ebba! Han vill att alla skall kunna äta allt om dom vill! Jättefin tanke tycker jag! Kasper vet hur himla tråkigt det är och hur lessen han får bli då han är på olika events och bara i princip kan dricka vatten...

Tänkte göra kolakaksdegen nu på morgonen och baka ut dom på kvällen efter jobbet...Annars är dom slut då jag kommer hem...

I morgon skall jag toppa håret och sätta ljusa slingor...lite sugen på det nu när solen tittar fram.

Mina tankar går just nu till Sabina

I går var jag in på hennes sida och beställde boken som hon är med i. "Livet kan inte vänta" heter den. Jag hoppas och ber att hennes smärtor avtar och att behandlingen tar! Vi/Ni som är friska skall vara glada över det och ta vara på dagarna som kommer! Nåväl...STOR kram till er alla!!!

 
 
Ingen bild

Ulla

24 mars 2009 19:05

Klart man ska fixa så alla kan fika, du är en smart mamma du!

 
Lena

Lena

24 mars 2009 19:49

När Nadja fyller år bakar jag bara såna sorter som hon kan äta (även hon säger att det inte är så noga...). Men den dagen tycker jag att hon i alla fall ska slippa känna sig annorlunda!

http://www.belena.net

 
Ingen bild

elli

24 mars 2009 20:38

Det verkar som om Sabina mår väldans dåligt!!!!

 
Ingen bild

Bettan

25 mars 2009 06:59

Håller med Ulla!
Skulle Kasper komma och fika hos oss nångång så är det bara säga till så fixar jag också fika som han kan äta. Är iaf lite van vid det eftersom att svärmor har gluten.
Kram

 
Ingen bild

mamma

25 mars 2009 23:04

Klart att man håller reda på Kaspers födelsedag, men gratulationen förmedlar jag när någon kommer hit. Blir verkligen irriterad när jag inte kan kommentera Joannahs blogg, varför ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 16 juli 2021 16:12

Alltså det är så längesen jag var in här på min blogg och nu, just precis nu tänkte jag fortsätta blogga men vet inte hur i hela Hisingen jag kan få in foton hit eftersom min dator tydligen vägrar inse att just den funktionen har fungerat förut :-(  ...

Av Kajsa - 20 juli 2015 14:35

  Till hösten börjar jag jobba på Karungi förskola! Det ser jag framemot...resan hit har varit lång och fruktansvärt jobbig! Utmattningssyndrom synns inte utanpå...men det känns inuti...Jag har mått jävligt dåligt...många har nog tänkt att jag bl...

Av Kajsa - 25 januari 2015 10:04

Så kan det kännas i bland! När hjärnan får ett återfall och behöver vila men inte kan det... Trodde i min enfalde att detta med Utmattningssyndrom är en baggis att fixa för en sån som mej...vaddå för en sån som mej? Det är två saker som jag måste l...

Av Kajsa - 30 december 2014 21:43


Så har då ett år gått igen...mycket har hänt...både roliga saker och tråkiga. Ett av det tråkigaste var när mellansonens kompis omkom i en trafikolycka i maj. Det tog mej flera månader att besöka hans viloplats. Denna vän fastnade i mitt hjärta när...

Av Kajsa - 25 december 2014 21:31

Jag tycker att julen kom väldans fort detta år och det kan ju bero på att jag inte har förberett så mkt detta år. Inte så konstigt egentligen med min sjukdomsbild! jag har efter mkt vånda och och många funderingar bestämt mej för att inte stressa igå...

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards