Direktlänk till inlägg 9 juni 2009

Tisdag

Av Kajsa - 9 juni 2009 21:04

I dag är det fyra år sen min mormor drog ovan molnen!!! Många gånger har tankarna gått till henne. Känslan av att hon finns här nära mej har gjort mej både glad och sorgsen. Hade ju viljat träffa henne mkt mkt mer än vad jag gjorde. Minns denna dag för fyra år sen...Vi var inne i Haparanda för att fira att IKEA skulle etablera sej där...Just då när min mamma ringde så sket jag fullständigt i IKEA...

Äsch!!! Nu till nånting betydligt roligare!!!!

Detta brev från Pello damp ner i brevlådan i dag! Men fatta hur glad Kasper blev!!! Herregud vad jag älskar min mamma och pappa!!!!

När vi gick omkring där i Boden i lördags så ringde mamma och cessi för att dels tala om vilka böcker dom fyndat men åxå för att fråga hur det gick för Kasper!!!! Dom gjorde mej så in i Herrans glad!!! Och nu detta!!!! Men fatta!!!!

Just nu sitter silvermedaljören och ser på friidrott i tv!!! Han vill se om det blir nån gren där han kan behöva lite hjälp i...liksom se då hur han kan göra...

I dag har jag vart på Ikea med bla annat tre av mina ungar och två av grannens plus två av barnbarnen ...Nåja...Ungarna ÅT mat där och fikade sedan...Därefter for halva gänget till Ica Maxi och andra hälften till FH för Krigsoperaträning.

På Ica Maxi hände det saker må jag säga...Jag blev fruktansvärt pinknödig och for således på toan för att tömma blåsan.

När jag NÄSTAN är klar rycks dörren upp....Jag skrek till och han se nåt blått som genast smällde igen dörren...Jag hade glömt att låsa dörren...Och nu säger jag bara en sak...om nån av er vet vem som öppnade toadörren så vill jag INTE veta det!!!

Innan vi for från affären ville ju Kasper givetvis ha en korv...och det fick han ju förståss!

Därefter in på Amanda och beställa tre pizzor..."Tre Calsone" sa jag..."och en Kalle anka" hörde jag Kasper pipa bakom mej...Han skulle åxå ha en pizza...först protesterade jag men fick vacert ändra mej...Jag kom så av mej att jag glömde Jespers pizza...Den kom jag ihåg då jag såg Jesper hemma...Fy FAN vad jag skämdes!!!! Dessutom hade Janne glömt att köpa snus åt han!!!!

I kväll har vi vart och övningskört lite runtom. I morgon blir det lite stadskörning med Mercan.

Avslutar med en i mitt tycke en bra version av "Halle"

Kram på er!!!


 
 
Ingen bild

mamma

9 juni 2009 21:58

Du skriver så fint om oss så man blir rörd. Du är lätt att göra glad. Kram

 
Elisabeth

Elisabeth

10 juni 2009 06:15

Jag blir alldeles varm när jag läser det fina brevet från din pappa. En sådan vacker och underbar gest från dina föräldrar! Jag kan verkligen förstå hur rörd du blev, och hur glad Kasper blev! Så jag förstår ju var du fått ditt varma hjärta ifrån...
Varm kram...

Ps. "Drog ovan molnen"... poetiskt, roligt och fint uttryckt, tycker jag.

http://himlastigen.blogspot.com

 
Ingen bild

Bettan

10 juni 2009 11:11

Säger som föregående kommentatör, nu vet vi var du har fått ditt varma stora hjärta ifrån! Dina föräldrar är jättegulliga :)
Kram

 
Ingen bild

Cessi

10 juni 2009 11:45

Det är ju ett välkommet inslag i släkten att få en idrottsman ;-)

 
Ingen bild

malin

10 juni 2009 13:54

Åh, mormor och morfar är så underbara!

 
Ingen bild

Susanna

10 juni 2009 14:04

vad gulligt gjort av dina föräldrar!! kram!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 16 juli 2021 16:12

Alltså det är så längesen jag var in här på min blogg och nu, just precis nu tänkte jag fortsätta blogga men vet inte hur i hela Hisingen jag kan få in foton hit eftersom min dator tydligen vägrar inse att just den funktionen har fungerat förut :-(  ...

Av Kajsa - 20 juli 2015 14:35

  Till hösten börjar jag jobba på Karungi förskola! Det ser jag framemot...resan hit har varit lång och fruktansvärt jobbig! Utmattningssyndrom synns inte utanpå...men det känns inuti...Jag har mått jävligt dåligt...många har nog tänkt att jag bl...

Av Kajsa - 25 januari 2015 10:04

Så kan det kännas i bland! När hjärnan får ett återfall och behöver vila men inte kan det... Trodde i min enfalde att detta med Utmattningssyndrom är en baggis att fixa för en sån som mej...vaddå för en sån som mej? Det är två saker som jag måste l...

Av Kajsa - 30 december 2014 21:43


Så har då ett år gått igen...mycket har hänt...både roliga saker och tråkiga. Ett av det tråkigaste var när mellansonens kompis omkom i en trafikolycka i maj. Det tog mej flera månader att besöka hans viloplats. Denna vän fastnade i mitt hjärta när...

Av Kajsa - 25 december 2014 21:31

Jag tycker att julen kom väldans fort detta år och det kan ju bero på att jag inte har förberett så mkt detta år. Inte så konstigt egentligen med min sjukdomsbild! jag har efter mkt vånda och och många funderingar bestämt mej för att inte stressa igå...

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards