Direktlänk till inlägg 14 juni 2009

Denna dagen - Ett liv!!! + tillägg!!!

Av Kajsa - 14 juni 2009 13:36

  • Målat hyllan första varvet
  • Vikt alla rena kläder
  • Städat köket/tvrummet
  • Gjort och ätit lunchen

Detta är vad jag åstadkommit i dag...Jag känner mej så fruktansvärt lat!!! Men jag har ännu mera att göra på mitt schema...

  • Städa badrummet och lilltoan
  • Städa vårt sovrum
  • Göra klart lunchen till i morron
  • Måla andra varvet på hyllan
  • Middag?

Kasper mitt lilla gullefjun har storstädat hallen...med allt vad det innebär! Vi har en höstol där som är fullproppad med tidningar...gissa vad min lille goding gör just nu?

En härlig syn tycker jag som själv älskar bokstäver!

Alldeles strax skall min mellanson åka med sina kompisar och hämta en husvagn. Den är obesiktad och får således endast köras i 30 kilometer/timme...Då tar det tid!

I morgon börjar Janne och en del ungdomar plantera på kyrkan. När dom är i Karungi så brukar vi göra maten. Ingen har väl lust att åka in till stan och äta...för att sen komma tillbaka och fortsätta jobba.

Iallafall så tämkte jag göra köttfärssoppa. Lydia bestämde att vi skall ha limpa till den och så får det bli! Sen finns det ju ost och skinka som pålägg.

Emma skulle baka nåt till mej så då blir det även fika i morgon.

Mina ungar tycker att jag är så himla tjatig med maten...och det är jag!!!

Ingen skall gå härifrån hungrig tycker jag!

Min Prinsessa har åkt till stan för att träna inför krigsoperan. Det skall bli riktigt spännande men jag måste erkänna att denna opera har sugit många gånger...ni vet träningstiderna och mina lediga tider är mkt osynkade...

Nej, nu MÅSTE jag städa badrummet innan nästa tvätt skall vikas...

Ha det gött!!!

------------------------------------------------------------------------------------------------

Men kan ni fatta vad min älskade Emmagumma har gjort i dag!!! Jo hon har bakat bullar och gjort en plåt med falsk potatisbakelse åt MEJ!!!

TACK!!!! Vet inte hur jag skall kunna återgälda detta. Min lilla gumma med sina värkande händer! Jag tog ett kort och tänkte visa er MEN datorj*eln tog inte emot kamerakortet i dag... Nu funkar det så här kommer bilden!

 

 
 
Ingen bild

elli

14 juni 2009 15:40

Jag har ju också en diger lista men jag ignorerar samtliga måsten denna dag!

 
Ingen bild

Cessi

14 juni 2009 17:05

det känns tomt

 
Lena L

Lena L

14 juni 2009 20:06

Jag känner igen städandet av tidningarna, finns det någon som INTE fastnar i läsande då och glömmer bort städjobbet...?

http://www.belena.net

 
Ingen bild

Emma

14 juni 2009 21:19

Jag är bara glad att kunna göra något för dig önskar jag kunde hjälpa till mer .Du ställer alltid upp för mig/oss så om det är någon som ska återgälda så är det jag .Säg till när bullarna är slut så bakar jag mer .Puss och kram till världens bästa mamma.

 
Ingen bild

mamma

14 juni 2009 22:09

Du ser vilken fin tjej Emma är.Jag är nyfiken på om pojkarna kommit fram.

 
Ingen bild

malin

15 juni 2009 09:39

hon är så snäll!!

 
solan

solan

15 juni 2009 12:56

Har försökt o. försökt att få text mellan bilderna men får ej till det...Hur gör man ?
Å du släng alla MÅSTEN,man mår mycket bättre sen.Om det är nåt man "Måste" använd ordet VILL i stället.

http://m-fors.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lotta

15 juni 2009 17:01

då är juh bara den stora frågan; hur ser kyrkogårdarna ut utan mig? ;-) Åhh vad emma är gullig!

 
Elisabeth

Elisabeth

15 juni 2009 17:16

Ingen skulle komma på den befängda idén att be mig städa en tidningshög... för alla vet att då blir jag sittande där! För det finns ju helt plötsligt hur mycket som helst som man inte kom ihåg att man inte läst.... ja, du vet!

Åh, jag blir så rörd över din Emmagumma!! Vilken fantastisk underbara tjej! Göra en potatisbakelse till dig... är det inte höjden av kärlek, så säg?

Varm varm kram... från ett regnigt Umeå.

http://himlastigen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 16 juli 2021 16:12

Alltså det är så längesen jag var in här på min blogg och nu, just precis nu tänkte jag fortsätta blogga men vet inte hur i hela Hisingen jag kan få in foton hit eftersom min dator tydligen vägrar inse att just den funktionen har fungerat förut :-(  ...

Av Kajsa - 20 juli 2015 14:35

  Till hösten börjar jag jobba på Karungi förskola! Det ser jag framemot...resan hit har varit lång och fruktansvärt jobbig! Utmattningssyndrom synns inte utanpå...men det känns inuti...Jag har mått jävligt dåligt...många har nog tänkt att jag bl...

Av Kajsa - 25 januari 2015 10:04

Så kan det kännas i bland! När hjärnan får ett återfall och behöver vila men inte kan det... Trodde i min enfalde att detta med Utmattningssyndrom är en baggis att fixa för en sån som mej...vaddå för en sån som mej? Det är två saker som jag måste l...

Av Kajsa - 30 december 2014 21:43


Så har då ett år gått igen...mycket har hänt...både roliga saker och tråkiga. Ett av det tråkigaste var när mellansonens kompis omkom i en trafikolycka i maj. Det tog mej flera månader att besöka hans viloplats. Denna vän fastnade i mitt hjärta när...

Av Kajsa - 25 december 2014 21:31

Jag tycker att julen kom väldans fort detta år och det kan ju bero på att jag inte har förberett så mkt detta år. Inte så konstigt egentligen med min sjukdomsbild! jag har efter mkt vånda och och många funderingar bestämt mej för att inte stressa igå...

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards