Direktlänk till inlägg 16 juni 2009

Bröllopsdag och sorg...

Av Kajsa - 16 juni 2009 16:40

Idag har jag och Janne 17 årig bröllopsdag!!! Såg det nyss i almanackan så jag skickade ett grattissms till honom...

----------------------------------------------------------------------------------------------- 

Men vilken start jag fick då i morse...Satt i godan ro framför datorn när Jesper undrade varför jag inte farit till Kalix med Kasper än...Vaddå sa jag...det är ju först i morgon...NIX!!! I dag halv 9!!! Då var klockan tjugo över åtta... Men fatta att jag fick panik...Först ringde jag Barnmedecin och sa som det var och dom svarade att om vi körde direkt så hann vi...Jippiiiie!!! MEN då jag satt i bilen och slog på tändningen kom jag plötsligt ihåg att bensinlampan lös redan i går...F*N åxå...Det var bara att åka genom Happis för att tanka. Men vi kom i allafall fram och fick träffa de vi skulle och då även Håkan. Sen snabbt till Frasses och hämta mat...eller vi åt där! Sen till Vet stn, skjutsa hem Kasper(Joannah och killarna var här hos oss)och sen till jobbet!!! Fick faktiskt migränkänning och hann ta en tablett i GOD TID!!!

Nu är jag hemma och känner lugnet...maten är i ugnen...sen blir det myggskydd och rabattgrävning! Min Prinsessa skall åxå hämtas hem från Krigsoperaträningen.

Det känns bra att askan efter Tara är hemma! Den står på bänken i en papperskasse. Alla känslorna kom över då jag gick in på veterinärstationen i Kalix och hämtade den. Så sorgligt och ensamt. Jag saknar henne så mkt. Vi kommer aldrig att få en sån fin hund mera. Ibland ser vi henne...och hör henne...Älskade älskade Tara...hoppas verkligen att du förstod hur mkt vi älskade dej!

Nu skall jag duka! Tjingeling!!!!

 
 
Ingen bild

Ulla

16 juni 2009 18:06

Visst är det hemskt att upptäcka en sån där tid som man borde passa men har missat, eller nästanmissat. Jag hatar det, får så dåligt samvete. Bra att det gick att fixa.
Vad ska ni göra med askan efter Tara?

 
Ingen bild

ai

16 juni 2009 18:53

Det ska vara Kajsa, Du är som virvelvind, det händer sakar hela tiden, kring Dig.
Grattis på bröloppsdagen!

 
solan

solan

16 juni 2009 19:10

Stackars dej vilken dag.Hoppas kvällen blir superbra....
Grattis på bröllopsdagen/Kram Solveig

http://m-fors.bloggagratis.se

 
Lena L

Lena L

16 juni 2009 19:26

Grattis på bröllopsdagen från mig med! Men oj, vilken stressig morgon. Och vad typiskt att bensintanken då också ska vara tom... Pust! Men vad bra att det ändå löste sig och att ni hann. Fast med en sån början på dagen brukar det vara svårt att komma ner i varv ens när man har slutat jäkta, kroppen fortsätter som att gå på högvarv.

http://www.belena.net

 
Ingen bild

elli

16 juni 2009 20:33

HERREGUD!!! Tur du tog tabletten i tid.
Grattis på bröllopsdagen!!!
Kommer ihåg vad jag blev lurad. Grillning hos oss. Jag klädd i mysbrallor och t shirt när ni nygifta med vittnen kom in!!!

 
Ingen bild

Bettan

16 juni 2009 20:59

Grattis p bröllopsdagen!
Förstår att det var jobbigt att hämta askan, bävar för den dagen det är vår tur att hämta Bamses aska...
Kram

 
Ingen bild

mamma

16 juni 2009 22:40

Grattis till er båda.

 
Ingen bild

Susanna

16 juni 2009 23:03

en riktigt goo grattis kram till er båda och en fin tanke tilll Tara!

 
Ingen bild

Lotta

17 juni 2009 09:07

Hahah men Kajsa, ska man inte ha koll på det datumet i huvudet? ;-) Grattis på bröllopsdagen iaf, i efterskott! :-) Förstår atttd et känns skönt att ha Tara hemma, ska ni begrava henne eller sprida askan (eller göra som ammma gör med ripp?)

 
Ingen bild

elli

17 juni 2009 09:09

Min lilla Ripp har jag på bokhyllan i arbetsrummet mitt. Jag tror att hon alltid kommer att vara där.

 
Ingen bild

aegnes

18 juni 2009 14:14

våran tina finns på gubbens sängbord med ett foto bredvid.
imorgon, midsommarafton, firar vi 22årig bröllopsdag, jag ska kidnappa min gubbe och åka på okänd ort med honom;) med husbil......

 
Minna

Minna

18 juni 2009 16:15

Grattis på bröllopsdagen!

http://www.frankki.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 16 juli 2021 16:12

Alltså det är så längesen jag var in här på min blogg och nu, just precis nu tänkte jag fortsätta blogga men vet inte hur i hela Hisingen jag kan få in foton hit eftersom min dator tydligen vägrar inse att just den funktionen har fungerat förut :-(  ...

Av Kajsa - 20 juli 2015 14:35

  Till hösten börjar jag jobba på Karungi förskola! Det ser jag framemot...resan hit har varit lång och fruktansvärt jobbig! Utmattningssyndrom synns inte utanpå...men det känns inuti...Jag har mått jävligt dåligt...många har nog tänkt att jag bl...

Av Kajsa - 25 januari 2015 10:04

Så kan det kännas i bland! När hjärnan får ett återfall och behöver vila men inte kan det... Trodde i min enfalde att detta med Utmattningssyndrom är en baggis att fixa för en sån som mej...vaddå för en sån som mej? Det är två saker som jag måste l...

Av Kajsa - 30 december 2014 21:43


Så har då ett år gått igen...mycket har hänt...både roliga saker och tråkiga. Ett av det tråkigaste var när mellansonens kompis omkom i en trafikolycka i maj. Det tog mej flera månader att besöka hans viloplats. Denna vän fastnade i mitt hjärta när...

Av Kajsa - 25 december 2014 21:31

Jag tycker att julen kom väldans fort detta år och det kan ju bero på att jag inte har förberett så mkt detta år. Inte så konstigt egentligen med min sjukdomsbild! jag har efter mkt vånda och och många funderingar bestämt mej för att inte stressa igå...

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards