Direktlänk till inlägg 2 juli 2009

Fiskekriget

Av Kajsa - 2 juli 2009 08:39

Vi var till Vassholmen i går! Men så vi fick skratta! Fiskekriget heter farsen som dom spelar i år. Vilken kontrast till Krigsoperan! Inte samma division, jag vet men helt klart vinner Fiskekriget mitt val!

 

Handlade om en fiskarfamilj och doms nya grannar vars mannen i familjen jobbade åt Kustbevakningen.

 

Dom bjussar den nyinflyttade familjen på allehanda fiskrester förutom lax då.

 

I pausen fikade vi för som vanligt hade jag en smockfull picknickpackning med oss!

 

Efter pausen fortsatte förvecklingarna med bla en inspektör på besök...

Ni måste bara se den!  Här ovan sitter Kasper och Lydia med blickarna mot scenen.

 

Körde genom Kukkolaforsen och fick se denna delikata väggmålning på utsidan av en bastu! Cool va!

Annars så har det rullat på som vanligt. I går brann ju  grillstugan upp eller ner...vad man nu säger...Trist ! Men ändå tur att ingen sov där...

Cirkusskolan var kul som vanligt. Träffade Marie där och henne har jag inte träffat på flera år så det var riktigt roligt att sitta där och prata.

När vi for till Cirkusskolan körde en bil framför oss med en otrolig vinglighet. Bilen var ömsom på andra väghalvan och för att i nästa ögonblick vara nästan i diket.Jag ringde givetvis 11414 och påtalade detta. Blev sen uppringd av Polisen som talade om att det rörde sej om en äldre människas bil(jag uppgav bilens regnr). Innan vi kom till stan körde vi om bilen för om det skulle hända ngt så ville inte vi att ungarna skulle se det. Fy fan vad rädd jag var!!! När vi körde om såg jag att det var en förfärligt liten söt äldre dam som körde...Vi såg Polisen kom och stannade bilen sen åkte vi vidare till Folkets Hus.

Polisen ringde upp mej i gen för att fråga om jag såg vem som körde och så fick jag berätta historien igen.

Jag tycker det är hemskt att en del äldre inte fattar att dom är skitfarliga i trafiken. De som har anhöriga måste ju se till att fordonet inte kan köras...

Nog om det! Nu ska jag tvätta badkaret och sen väcka Kasper...han skall ta sej ett bad i dag!

Hoppas ni får en bra dag med lagom mkt sol och värme! 

 
 
Lena L

Lena L

2 juli 2009 09:08

Visst är det läskigt med bilister som vinglar efter vägarna, man vill inte gärna ligga kvar bakom dem. Vi har ringt polisen ett par gånger men vet inte om det har varit någon rattfylla eller inte. I går, på väg in i Stockholm diskuterade vi hur lite poliser det finns på vägarna, vi har kört 120 mil och sett EN enda polisbil. Och det var ingen kontroll utan en som mötte oss inne i Gävle.

http://www.belena.net

 
Ingen bild

elli

2 juli 2009 09:43

Jag körde fråm Mattila igår kväll och framför mej körde en blå lite större bil. Den vinglade och jag körde inte om den. Vågade inte köra så nära så jag skulle se reg nr. Lite scary var det allt!!

 
Ingen bild

ai

2 juli 2009 17:56

Vad det en LITEN RÖD bil?

 
Ingen bild

MorsanBaloo

4 juli 2009 01:23

Ang livsfarliga äldre chaufförer... Jag tycker att det bordes vara nån sorts obligatorisk läkarundersökning i samband med att man blir äldre. Finns ju en lag att småungar inte får köra bil och det godtas utan att nån lipar om att det kränker ens rättigheter eller nåt. Så om man som 75 åring inte kan vare sig vända på huvudet,höra, elelr se ordentligt (för att inte tala om reaktionsförmågan) ja då bör man definitivt inte ha körkort. Och det är bara läkaren som kan återkalla det tydligen. Så ist för att det ska behöva hända en olycka kunde man normalisera det lite genom läkarundersökningar som är direkt riktade till att kolla körförmågan.

 
Ingen bild

MorsanBaloo

4 juli 2009 01:25

Jag aktar mig också för en röd liten saab, med en livsfarlig tant bakom ratten. *huvvaligen*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 16 juli 2021 16:12

Alltså det är så längesen jag var in här på min blogg och nu, just precis nu tänkte jag fortsätta blogga men vet inte hur i hela Hisingen jag kan få in foton hit eftersom min dator tydligen vägrar inse att just den funktionen har fungerat förut :-(  ...

Av Kajsa - 20 juli 2015 14:35

  Till hösten börjar jag jobba på Karungi förskola! Det ser jag framemot...resan hit har varit lång och fruktansvärt jobbig! Utmattningssyndrom synns inte utanpå...men det känns inuti...Jag har mått jävligt dåligt...många har nog tänkt att jag bl...

Av Kajsa - 25 januari 2015 10:04

Så kan det kännas i bland! När hjärnan får ett återfall och behöver vila men inte kan det... Trodde i min enfalde att detta med Utmattningssyndrom är en baggis att fixa för en sån som mej...vaddå för en sån som mej? Det är två saker som jag måste l...

Av Kajsa - 30 december 2014 21:43


Så har då ett år gått igen...mycket har hänt...både roliga saker och tråkiga. Ett av det tråkigaste var när mellansonens kompis omkom i en trafikolycka i maj. Det tog mej flera månader att besöka hans viloplats. Denna vän fastnade i mitt hjärta när...

Av Kajsa - 25 december 2014 21:31

Jag tycker att julen kom väldans fort detta år och det kan ju bero på att jag inte har förberett så mkt detta år. Inte så konstigt egentligen med min sjukdomsbild! jag har efter mkt vånda och och många funderingar bestämt mej för att inte stressa igå...

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards