Alla inlägg den 2 juli 2009

Av Kajsa - 2 juli 2009 21:12


Men kan ni då begripa att nån j*vel i min närhet har börjat gossipera om att min Pontus, Wille och Tom skulle ha vart dom som tutat på grillstugan i går...

Jag tänker inte berätta vad vi har gjort eller komma med ngt försvarstal men så pass mkt kan jag säga att dessa tre gossar var det inte!!! Dom som inget annat har för sej än att kasta skit på andra ska nog mocka sin egen toa först!!! jag mår tillräckligt dåligt UTAN dessa förbannade gossiperande kärringer och gubbar!

Nog om det!

--------------------------------------------------------------------------------------------------

I morgon blir det så spännande med cirkusskolans finalföreställning för oss närmaste. Dom har då verkligen tränat och stått i.

jag har lovat mina ungar att äta på Leilani men nu sa Lydia att det kanske vi inte skulle hinna då så vi får väl se i morrn.

Janne,Pontus och Kasper har gått ner till stranden för att fiska...dom beställde potatisknytten...så jag får väl slita mej från datorn och börja skala...

Joannah sitter och läser...hennes små pojkar sover för natten.

Pontus skulle klippa på Mattisstranden men där var det redan några som satt igång så vi får väl avvakta och se.

Nu skall jag skala pottisar!

Ha det gott!!!

Av Kajsa - 2 juli 2009 08:39

Vi var till Vassholmen i går! Men så vi fick skratta! Fiskekriget heter farsen som dom spelar i år. Vilken kontrast till Krigsoperan! Inte samma division, jag vet men helt klart vinner Fiskekriget mitt val!

 

Handlade om en fiskarfamilj och doms nya grannar vars mannen i familjen jobbade åt Kustbevakningen.

 

Dom bjussar den nyinflyttade familjen på allehanda fiskrester förutom lax då.

 

I pausen fikade vi för som vanligt hade jag en smockfull picknickpackning med oss!

 

Efter pausen fortsatte förvecklingarna med bla en inspektör på besök...

Ni måste bara se den!  Här ovan sitter Kasper och Lydia med blickarna mot scenen.

 

Körde genom Kukkolaforsen och fick se denna delikata väggmålning på utsidan av en bastu! Cool va!

Annars så har det rullat på som vanligt. I går brann ju  grillstugan upp eller ner...vad man nu säger...Trist ! Men ändå tur att ingen sov där...

Cirkusskolan var kul som vanligt. Träffade Marie där och henne har jag inte träffat på flera år så det var riktigt roligt att sitta där och prata.

När vi for till Cirkusskolan körde en bil framför oss med en otrolig vinglighet. Bilen var ömsom på andra väghalvan och för att i nästa ögonblick vara nästan i diket.Jag ringde givetvis 11414 och påtalade detta. Blev sen uppringd av Polisen som talade om att det rörde sej om en äldre människas bil(jag uppgav bilens regnr). Innan vi kom till stan körde vi om bilen för om det skulle hända ngt så ville inte vi att ungarna skulle se det. Fy fan vad rädd jag var!!! När vi körde om såg jag att det var en förfärligt liten söt äldre dam som körde...Vi såg Polisen kom och stannade bilen sen åkte vi vidare till Folkets Hus.

Polisen ringde upp mej i gen för att fråga om jag såg vem som körde och så fick jag berätta historien igen.

Jag tycker det är hemskt att en del äldre inte fattar att dom är skitfarliga i trafiken. De som har anhöriga måste ju se till att fordonet inte kan köras...

Nog om det! Nu ska jag tvätta badkaret och sen väcka Kasper...han skall ta sej ett bad i dag!

Hoppas ni får en bra dag med lagom mkt sol och värme! 

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards