Direktlänk till inlägg 5 juli 2009

Söndag

Av Kajsa - 5 juli 2009 18:23

I morgon börjar jag jobba igen efter en hel veckas intensiv semestervecka...

I fredags var det ju cirkusuppvisning på A-hallen. Men vilka modiga och duktiga barn vi har! Det var nästan smockfullt av publik! Min lilla goding Kasper och hans kompis Oskar hade ett jättefint och väl inövat program som dom skulle köra MEN det kom så mkt publik att modet svek dom. Lite grann gjorde dom i allafall och jag tycker det var så otroligt modigt gjort av dm båda. Lydia var så jätteduktig på att jonglera!

I dag har vi vart på ettårskalas!

 

Lilla Thea! Men jesstanes vilket kanonfika vi fick!!!

 

Visar bara två av sorterna...det godaste som jag vet är ju mockisar med coccos!

 

Det bästa alla ungarna vet är ju negerbollarna!

I går var vi på 50 årskalas i mattila Byagård. Det var våran vän Ruth och hennes kusin som delade på sitt 50 årskalas. Det började med tipsprommenad och lekar. Sen fick vi jättegod laxsoppa med diverse tillbehör. Resultatet av lekarna fick vi under middagen...JAG VANN!!!

Mitt i alltihopa åkte jag med min lilla Prinsessa till sminket, hon skulle vara där halv fem. Sen lämnade jag henne i Mervis vård och fortsatte till festen. Just innan vi skulle fika fick jag ett mess av en anhörig som inte mådde så vidare bra så jag och Elli tackade för oss och for på hembesök.

För många många år sen var Pontus väldigt begiven på plantor och planteringar...b la en lite pytte ros som han skulle ge till mej och som han helt sonika grävde ner i min rabatt. Denna ros flyttade Janne till min stora altanrabatt och som den har vuxit. Blommorna doftar så himla gott!

 

Visar en bild på några fina knoppar...känner ni rosendoften? Mmm...underbar!!!

Vi har just ätit pommes och grillaat kött med pontus som kock! Det var svingott! Till lunchen var det Jesper som kockade...svingod kycklinggryta!

Tänka att mina pojkar är så duktiga på mat när jag inte är det...fast om det är ärftligt så har dom fått det från Janne...definitivt!

 

Till sist bjuder jag på en bild av min "Krigsoperastjärna" Hon åker hem med Mervi i kväll efter föreställningen, jag börjar ju jobba i morgon och då måste hon vara med Kasper här hemma under tiden. Dom ska klara av att äta både frukost och lunch samt att kaffet är klart till jag kommer hem...

Men fy så det ska bli jobbigt att kliva upp i morgon bitti efter att ha sovit till halv tio i morse...

Föresten var S här och hälsade på i förmiddags. Hon sa sådana saker som fick mej att fundera...positiva saker...TACK !!! Det behövde jag!

Nu ska jag gå till tvättstugan och hänga ut en tvätt och sätta på en tvätt och ta in en tvätt och vika en tvätt....Ha det gött!!! 

 
 
Ingen bild

mamma

5 juli 2009 19:21

Du ska nog inte förringa din matlagning. Jag tycker att du visst kan laga mat. Men det är ju bra att pojkarna gör det så får du lite ledigt. De städar väl bort också ?

 
Ingen bild

Ulla

6 juli 2009 08:27

Det är ju dessutom kul med matlagning när man är liten, det tyckte jag iallafall. Fast jag minns mitt första försök; jag skulle steka potatis och korv till syskonen och hade fått en ungefärlig tid som stekningen skulle ta. Men klockan stannade! Syskonen fick äta kolbitar :-)

 
Ingen bild

elli

6 juli 2009 08:36

Börjar jobba om en timme. Och då har du vart på plats redan 3 och en halv timme!!!
Du kan visst laga mat så sluta fåna dej!!!

 
Minna

Minna

7 juli 2009 00:29

Inte låter det ju som om du skulle ha haft nån semester direkt...

ps jag har oxå uppdaterat hemsidan lite..

http://www.frankki.com

 
Ingen bild

Lotta

7 juli 2009 14:42

japps vi har en Canon.. Eos 450D heter den.. Det som är jobbigt med den är att det inte bara är att smälla av ett foto, då blir allt suddigt, utan man måste hålla på med fokuspunkterna. Men när man väl blir van vid dom så. :-) Funderar du på en ny kamera? Du får gärna låna våran och leka lite med den när vi kommer upp.. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 16 juli 2021 16:12

Alltså det är så längesen jag var in här på min blogg och nu, just precis nu tänkte jag fortsätta blogga men vet inte hur i hela Hisingen jag kan få in foton hit eftersom min dator tydligen vägrar inse att just den funktionen har fungerat förut :-(  ...

Av Kajsa - 20 juli 2015 14:35

  Till hösten börjar jag jobba på Karungi förskola! Det ser jag framemot...resan hit har varit lång och fruktansvärt jobbig! Utmattningssyndrom synns inte utanpå...men det känns inuti...Jag har mått jävligt dåligt...många har nog tänkt att jag bl...

Av Kajsa - 25 januari 2015 10:04

Så kan det kännas i bland! När hjärnan får ett återfall och behöver vila men inte kan det... Trodde i min enfalde att detta med Utmattningssyndrom är en baggis att fixa för en sån som mej...vaddå för en sån som mej? Det är två saker som jag måste l...

Av Kajsa - 30 december 2014 21:43


Så har då ett år gått igen...mycket har hänt...både roliga saker och tråkiga. Ett av det tråkigaste var när mellansonens kompis omkom i en trafikolycka i maj. Det tog mej flera månader att besöka hans viloplats. Denna vän fastnade i mitt hjärta när...

Av Kajsa - 25 december 2014 21:31

Jag tycker att julen kom väldans fort detta år och det kan ju bero på att jag inte har förberett så mkt detta år. Inte så konstigt egentligen med min sjukdomsbild! jag har efter mkt vånda och och många funderingar bestämt mej för att inte stressa igå...

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards