Direktlänk till inlägg 10 juli 2009

Fredagmorgon

Av Kajsa - 10 juli 2009 08:06

Har stägningen på dagis  idag så då hinner jag med ett litet inlägg...

I går var Pontus och Kasper ute och fiskade igen, Pontus metade och Kasper kastade.

Efter nån timme ringer Kasper till mej från pontus mobil och ber mej sätta i gång rökeriet för dom hade minsann fått fisk dom!

 

Och se, det hade dom! Det blev vårt kvällsfika det! Jag tro Algot åt flera stycken, Joannah hade fullt styr att rensa åt han. Kasper älskar att fiska. Det bästa han vet är när Pontus tar fram spöet och frågar om nån skall med ner till stranden. Dom två kan stå hur länge som helst! Jag hänger med om dom far ut med båten får då är det inga som helst mygg!

 

Jag vet inte vem av dom som knäcker nackarna på fisken men mest troligt är det väl Pontus...antar att han försöker lära ut det till brorsan...

 

Rengjorde till Skalis åxå. Under tiden fick han simma omkring i en balja så att all smuts under skalet kom fram. Innan jag la honom dit så fick han en massage av skalet...bort med smutsen... Jag fick byta vatten i baljan två gånger...så smutsig var han.

Efter det fick han springa omkring ute på gräsmattan ett tag. Och som han sprang! Sen blev det bad igen innan han fick gå tillbaka till sitt.

 

Han är nästan lika stor som min ena fot!  När jag sen berättade till Pontus att han vart ute pågräsmattan och sprungit lite blev han alldeles förskräckt eftersom han läst nånstans att vattensköldpaddor inte skall springa på gräs för dom kan få grässtrån innanför skalet och bli jättesjuka. Så nu måste jag läsa om det så att jag inte gör ngt tokigt.

Pontus och Wille har åkt till stan för att plugga körkortsteori...jag frågade lite stillsamt om inte Gunnar har semester nu men...dom hävdade att man visst kunde gå in och plugga så...hoppas dom har rätt! Skall föresten ringa om Pontus körkort i dag. Halkbana och drogkurs är ju bara två av momenten som skall göras!

Nu skall jag ta mej en Ibumetin för min huvudvärk verkar inte gå över av sej själv i dag...

Men ha det göttigt där ute...var ni än är!!!

Elli och Åke! Kör försiktigt och ha roligt!!! 

 
 
Ingen bild

solan

10 juli 2009 08:46

Mums va gott med rökt fisk...

 
Lena L

Lena L

10 juli 2009 10:34

Hoppas huvudvärken gett med sig, det är så jobbigt sånt där. Och vad söt Skalis är där han springer ute i det fria, kan tro att han gillar det!

http://www.belena.net

 
Ingen bild

aegnes

10 juli 2009 10:54

buuuuh, iväg med värken. va gott med rökt abbis. halkbana har jag hört talas om men
drogkurs???? ska dom lära sig vilka droger som är bäst att ta när man kör bil???;}

 
Ingen bild

mama

10 juli 2009 12:27

Vilka duktiga fiskare det finns i Karungi, men va jobbigt med alla ben.

 
Ingen bild

Ulla

10 juli 2009 16:24

Fina firrar tyckte t o m jag som nästan inte äter fisk.

 
Ingen bild

Fia

10 juli 2009 22:00

drogkurs? skall man gå sån? vad har jag missat?

 
Ingen bild

Bettan

11 juli 2009 08:39

Att fiska är bland det mest avkopplande jag vet, synd bara att jag aldrig hinner med det. Fina firrar hade de fått!
Kram

 
Ingen bild

kerstin

13 juli 2009 08:47

Firrarna på gallret ser gott ut.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 16 juli 2021 16:12

Alltså det är så längesen jag var in här på min blogg och nu, just precis nu tänkte jag fortsätta blogga men vet inte hur i hela Hisingen jag kan få in foton hit eftersom min dator tydligen vägrar inse att just den funktionen har fungerat förut :-(  ...

Av Kajsa - 20 juli 2015 14:35

  Till hösten börjar jag jobba på Karungi förskola! Det ser jag framemot...resan hit har varit lång och fruktansvärt jobbig! Utmattningssyndrom synns inte utanpå...men det känns inuti...Jag har mått jävligt dåligt...många har nog tänkt att jag bl...

Av Kajsa - 25 januari 2015 10:04

Så kan det kännas i bland! När hjärnan får ett återfall och behöver vila men inte kan det... Trodde i min enfalde att detta med Utmattningssyndrom är en baggis att fixa för en sån som mej...vaddå för en sån som mej? Det är två saker som jag måste l...

Av Kajsa - 30 december 2014 21:43


Så har då ett år gått igen...mycket har hänt...både roliga saker och tråkiga. Ett av det tråkigaste var när mellansonens kompis omkom i en trafikolycka i maj. Det tog mej flera månader att besöka hans viloplats. Denna vän fastnade i mitt hjärta när...

Av Kajsa - 25 december 2014 21:31

Jag tycker att julen kom väldans fort detta år och det kan ju bero på att jag inte har förberett så mkt detta år. Inte så konstigt egentligen med min sjukdomsbild! jag har efter mkt vånda och och många funderingar bestämt mej för att inte stressa igå...

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards