Direktlänk till inlägg 10 augusti 2009

Morsning korsning!

Av Kajsa - 10 augusti 2009 10:39

Här har det hänt grejer må ni tro! I torsdags var jag på Lottas möhippa. Där fick vi alla träffa Akis mamma,svägerska och lillesyster. Mkt trevligt! Lotta har kommit i en jättefin familj och detsamma gäller ju för Aki!

När jag och Joannah väl kom hem från den hippiga hippan hade vi Stockholmsbesök här! Micke M!!! Så vi satt uppe en timme till och surrade...Pontus,Micke,jag och Joannah. Janne gick och la sej...jobbat hela dagen ute i värmen!

Fredag for vi alla ut till sandbankarna och badade. Mkt roligt eftersom vi var väldigt många där till slut. Man skulle kunna kalla det för släktträff...:-)

På kvällen for vi till Palogården för att joina de andra. Trodde det var grillning och öl...men det var på lördagkväll...istället satt vi och surrade...jag med en kopp kaffe...Janne med en öl...Jag hann föra hem Pontus åxå UTAN att Janne ens märkte det...

Lördag var det då dax för bröllop! Lotta var vacker som en dag! Aki stilig som en natt! Jag tog många foton MEN vill inte lägga ut nåt eftersom jag inte har lösenskyddad blogg. Däremot kan jag visa en bild på bröllopstårtan som var HELT VEGANSK!

 

Den var jättegod!!! Jag åt två bitar av den!

Nu blir ju detta lite bakåtlänges med min matpresentation men allat var gott och hamnade på samma ställe...

 

Huvudrätten! Biffen tog nästan hela tallriken! Det var svingott!

 

Förrätten var åxå svingod! Jag tror att det var nån form av siksallad fast mkt godare och UTAN ben!

Till maten fick vi vin! Vitt till förrätten och rött till huvudrätten.

 

I mina glas fanns det alkoholfritt eftersom jag då var bilburen! Det röda vinet var väldigt gott.

Bröllopsfesten fortsatte flera timmar till. Vi var hemma kring ett. Därefter fortsatte jag min chaufförskarriär med lite ungdomsskjutserier. Klockan hann bli efter tre innan jag kröp till kojs.

Stort tack till joannah som tog hand om Kasper...han ringde bara EN gång...

Söndagmorgon vaknade jag till en enorm hetta ute...Tror det var den varmaste dagen på hela sommaren! Städade klart Lydias rum och fixade lite med andra saker innan jag och Pontus drog i väg mot Kallax...Men fy fan så äckligt jävlars varmt det var i bilen! Vi har ingen AC och fönstret på förarsidan är troligen kaputt.

Men ungarna kom hem i allafall!!! Vi stod och såg på när plante landade...och jag kan gott och väl erkänna att tårarna brände i halsen när min lilla prinsessa och de andra kom!

En sväng till Lotta Suo-Heilala hann vi med åxå. Lydia ville så gärna dit och krama om brudparet och berätta om sin resa. Snacka om tur åxå...Kompisen Johanna M for med sin familj till Frankrike i går och där på Arlanda träffades dom! Tur att Rasmus såg dom.

I dag skall vi om vädret tillåter återigen till snadbankarna...om vädret inte tillåter så blir det nog städning av diverse köksskåp!

Ni må ha det så bra!!! 

 
 
Monica

Monica

10 augusti 2009 13:41

tårtan såg otroligt smarrig ut!! Har själv varit på dop.Syrrans barn-barn döptes och Sabina hade bakat masso av gott fika !

http://mokos59.spaces.live.com

 
Ingen bild

mamma

10 augusti 2009 19:12

Jag trodde att du slutat blogga, men som tur var fortsatte du, ser att det varit full rulle.

 
Ingen bild

elli

10 augusti 2009 19:40

Ja men fatta vad skoj vi haft!!! Och vilka underbara människor vi fått lära känna! Tur som tokar har vi!

 
Monica

Monica

11 augusti 2009 07:24

Jag har 3 barn, Marina har 2 + 1 bonus barn och Anita har 4 + 2 bonus barn och Hasse har 2 barn.= 14 barn-barn , Anitas barn-barn är första barn-barns-barnet för morsan och farsan.

http://mokos59.spaces.live.com

 
Hanna

Hanna

11 augusti 2009 19:48

hej hej, ja det var en riktigt fin semester och jag tror att din prinsessa trivdes för fulla muggar där i vattnet :) Förstår att du saknade henne, måste varit jobbigt men tänk det är inte många år tills hon och Henny kommer och tjatar på er att dom vill åka iväg själva utomlands ;) tiden går himla fort :) Ha det fint, kram kram.

http://www.mammahanna.wordpress.com

 
Ingen bild

Bettan

12 augusti 2009 13:43

Maten såg smarrig ut tillochmed för mig som precis har haft en släng av magsjuka...
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 16 juli 2021 16:12

Alltså det är så längesen jag var in här på min blogg och nu, just precis nu tänkte jag fortsätta blogga men vet inte hur i hela Hisingen jag kan få in foton hit eftersom min dator tydligen vägrar inse att just den funktionen har fungerat förut :-(  ...

Av Kajsa - 20 juli 2015 14:35

  Till hösten börjar jag jobba på Karungi förskola! Det ser jag framemot...resan hit har varit lång och fruktansvärt jobbig! Utmattningssyndrom synns inte utanpå...men det känns inuti...Jag har mått jävligt dåligt...många har nog tänkt att jag bl...

Av Kajsa - 25 januari 2015 10:04

Så kan det kännas i bland! När hjärnan får ett återfall och behöver vila men inte kan det... Trodde i min enfalde att detta med Utmattningssyndrom är en baggis att fixa för en sån som mej...vaddå för en sån som mej? Det är två saker som jag måste l...

Av Kajsa - 30 december 2014 21:43


Så har då ett år gått igen...mycket har hänt...både roliga saker och tråkiga. Ett av det tråkigaste var när mellansonens kompis omkom i en trafikolycka i maj. Det tog mej flera månader att besöka hans viloplats. Denna vän fastnade i mitt hjärta när...

Av Kajsa - 25 december 2014 21:31

Jag tycker att julen kom väldans fort detta år och det kan ju bero på att jag inte har förberett så mkt detta år. Inte så konstigt egentligen med min sjukdomsbild! jag har efter mkt vånda och och många funderingar bestämt mej för att inte stressa igå...

Presentation


HJÄRTEBARNSMAMMA

Omröstning

Har du börjat känna utav julstressen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Räknare

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards